Karolina Androsz

Karolina Androsz "Księgowość z Pasją"
- właściciel

Temat: Brak obowiązku wystawiania faktur ZW w 2014? - co o tym...

Ja rozumiecie ten przepis w znowelizowanej ustawie o VAT:

Art. 106b.
2. Podatnik nie jest obowiązany do wystawienia faktury w odniesieniu do sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie art. 43 ust. 1, art. 113 ust. 1 i 9 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3
3. Na żądanie nabywcy towaru lub usługi podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą:
2) sprzedaż zwolnioną, o której mowa w ust. 2, z zastrzeżeniem art. 117 pkt 1 i art. 118

Czyli co?
Nie ma obowiązku wystawienia FV, ale obowiązek podatkowy powstaje.

Na podstawie czego więc wpisywać ten obrót do rejestru sprzedaży i księgować w przychód, jeśli tej faktury nie będzie, bo nabywca nie zażąda, a sprzedawca nie wystawi?

Na podstawie wyciągu bankowego albo dokumentu KP? - np. w przypadku pośrednictwa kredytowego, ubezpieczeniowego.

A co ze szkoleniami i resztą usług zwolnionych, gdzie nie ma szczególnego momentu, tylko ogólny obowiązek podatkowy powstający z chwilą wykonania usługi?
Jak to wpisać do rejestru, skoro nie ma kawałka dokumentu - ani faktury, ani zapłaty?

Być może czegoś nie rozumiem, oświećcie mnie bardzo proszę, bo ja tu nie widzę logiki:)Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.01.14 o godzinie 19:38
Aga Kryspin

Aga Kryspin fotograf z
zamiłowania :)
grafik z
wykształcenia

Temat: Brak obowiązku wystawiania faktur ZW w 2014? - co o tym...

<do usunięcia>Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.01.14 o godzinie 23:55
Marta C.

Marta C. Radca prawny -
Doradca Podatkowy,
Kancelaria LEX-TAX

Temat: Brak obowiązku wystawiania faktur ZW w 2014? - co o tym...

Karolina A.:
Ja rozumiecie ten przepis w znowelizowanej ustawie o VAT:

Art. 106b.
2. Podatnik nie jest obowiązany do wystawienia faktury w odniesieniu do sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie art. 43 ust. 1, art. 113 ust. 1 i 9 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3
3. Na żądanie nabywcy towaru lub usługi podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą:
2) sprzedaż zwolnioną, o której mowa w ust. 2, z zastrzeżeniem art. 117 pkt 1 i art. 118

Czyli co?
Nie ma obowiązku wystawienia FV, ale obowiązek podatkowy powstaje.

Na podstawie czego więc wpisywać ten obrót do rejestru sprzedaży i księgować w przychód, jeśli tej faktury nie będzie, bo nabywca nie zażąda, a sprzedawca nie wystawi?

Na podstawie wyciągu bankowego albo dokumentu KP? - np. w przypadku pośrednictwa kredytowego, ubezpieczeniowego.

A co ze szkoleniami i resztą usług zwolnionych, gdzie nie ma szczególnego momentu, tylko ogólny obowiązek podatkowy powstający z chwilą wykonania usługi?
Jak to wpisać do rejestru, skoro nie ma kawałka dokumentu - ani faktury, ani zapłaty?

Być może czegoś nie rozumiem, oświećcie mnie bardzo proszę, bo ja tu nie widzę logiki:)

tak z ciekawości
o jakim podatku mówimy w zakresie podatku vat przy sprzedaży zwolnionej ?
wystarczy odpowiedzieć sobie na to pytanie i już :)
Karolina Androsz

Karolina Androsz "Księgowość z Pasją"
- właściciel

Temat: Brak obowiązku wystawiania faktur ZW w 2014? - co o tym...

Do rejestru sprzedaży VAT sprzedaż zwolnioną trzeba ująć i na deklaracji VAT-7 wykazać. Trzeba mieć jakiś dokument, aby takiego wpisu dokonać. Nie jest ważne, że podatku nie ma, ale sprzedaż zwolnioną się wykazuje - i o to mi chodzi.Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.01.14 o godzinie 09:07
Karolina Androsz

Karolina Androsz "Księgowość z Pasją"
- właściciel

Temat: Brak obowiązku wystawiania faktur ZW w 2014? - co o tym...

Jestem właśnie po szkoleniu z VAT.
Potwierdziło się, że nie ma obowiązku wystawiania faktur na usługi zwolnione z VAT, jeśli nabywca nie zażąda.
Do rejestru VAT sprzedaży wykonaną usługę trzeba jednak i tak wpisać.
Nie dowiedziałam się niczego nowego poza tym, że ustawa nie reguluje na podstawie czego wykonane usługi zwolnione należy w rejestrze ujmować, więc można sobie stworzyć jakikolwiek dokument, np notę obciążeniową itp
Usługi finansowe do rejestru wpisuje się z datą otrzymania zapłaty - dokumentem może być np. wyciąg bankowy lub dokument KP. Problem taki, że nie zawsze kontrahent pisze w opisie za co wpłaca. A co jak wpłaca odsetki łącznie z kapitałem?

No cóż.... dalej nie widzę w tym logiki.
Ustawa VAT coraz to bardziej staje się rozbieżna z ustawą o PDOF i ustawą o rachunkowości, co tylko stwarza dodatkowe problemy, a niczego nie ułatwia.



Wyślij zaproszenie do