Karolina
Androsz
"Księgowość z Pasją"
- właściciel
Temat: Brak obowiązku wystawiania faktur ZW w 2014? - co o tym...
Ja rozumiecie ten przepis w znowelizowanej ustawie o VAT:Art. 106b.
2. Podatnik nie jest obowiązany do wystawienia faktury w odniesieniu do sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie art. 43 ust. 1, art. 113 ust. 1 i 9 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3
3. Na żądanie nabywcy towaru lub usługi podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą:
2) sprzedaż zwolnioną, o której mowa w ust. 2, z zastrzeżeniem art. 117 pkt 1 i art. 118
Czyli co?
Nie ma obowiązku wystawienia FV, ale obowiązek podatkowy powstaje.
Na podstawie czego więc wpisywać ten obrót do rejestru sprzedaży i księgować w przychód, jeśli tej faktury nie będzie, bo nabywca nie zażąda, a sprzedawca nie wystawi?
Na podstawie wyciągu bankowego albo dokumentu KP? - np. w przypadku pośrednictwa kredytowego, ubezpieczeniowego.
A co ze szkoleniami i resztą usług zwolnionych, gdzie nie ma szczególnego momentu, tylko ogólny obowiązek podatkowy powstający z chwilą wykonania usługi?
Jak to wpisać do rejestru, skoro nie ma kawałka dokumentu - ani faktury, ani zapłaty?
Być może czegoś nie rozumiem, oświećcie mnie bardzo proszę, bo ja tu nie widzę logiki:)Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.01.14 o godzinie 19:38