Temat: Outsourcing- jakie usługi chętnie kupujecie???
Outsourcing nie całych, dużych procesów lecz wybranych ich części np.:
1. Elektroniczny Manager /outsourcing analityczno-raportowy IV rzędu/
Na różnych stanowiskach ludzie „majstrują” mniej lub bardziej umiejętnie przy danych, aby utworzyć raporty i posiąść jakąś wiedzę. Co gorsza, często z braku czasu lub umiejętności nawet nie „majstrują”. Pracownicy średnio, są wstanie utworzyć kilka-kilkanaście raportów dziennie /w zależności od systemu informatycznego i czasu jaki mogą przeznaczyć na analizy/ przy czym, często mają trudności z wyłowieniem tego co jest istotne. Można zlecić na zewnątrz tworzenie elektronicznej „encyklopedii” wiedzy, która zawiera setki tysięcy analiz /może powstawać codziennie/. Zaglądamy do niej właśnie jak do encyklopedii, poszukując tylko danego „hasła”, które w danym momencie nas interesuje. Dodatkowo, „encyklopedia” sama nam pokazuje miejsca istotne z powodu jakiś odchyłów i nie musimy tych punktów szukać. Zgodzicie się, że jak komputer /elektroniczny manager/ „patrzy” na cyfry i „szuka” w śród danych, to robi to nieporównywalnie lepiej, szybciej i bezbłędniej niż człowiek!
2. Outsoursing rozwiązywania problemów
Czasem nie potrafimy rozwiązać jakiegoś problemu, ponieważ jesteśmy zbyt blisko jego i zbyt bardzo zaangażowani w daną sprawę. Można zlecać na zewnątrz próbę znalezienia rozwiązania, które już dalej będziemy sami udoskonalać i rozwijać.
3. Outsourcing regularnego sprawdzania wzrostu poziomu umiejętności pracowników /permanentne szkolenie pracowników/
Wszyscy chcielibyśmy mieć na bieżąco szczegółowe informacje o poziomie umiejętności pracowników ich wzrostach i spadkach, jednak najczęściej sprawdzamy je na wyczucie. Outsourcing polegający na regularnym /np. raz w miesiącu/ przeprowadzaniu odpowiednich testów kontrolnych wśród pracowników, wprowadzaniu tych danych, ich analizie i wyciąganiu wniosków.
4. Wprowadzanie do systemu większych ilości danych z użyciem specjalistycznych szablonów i odpowiednich narzędzi informatycznych.
Dla każdego outsourcingu znajdziemy argumenty pozytywne, jak i negatywne /niestety często jako projekcję fałszywą/. Myślę, że dzisiejsze tempo rozwoju wymaga użycia outsourcingu jako głównego narzędzia w firmie i oceniam, że dopóki nie powstaną myślące programy komputerowe /jeszcze wiele lat/, to outsourcing będzie najprężniej rozwijanym kierunkiem działania firm, a obiekcji co do jego stosowania, będzie coraz mniej.