Marcin W.

Marcin W. Kwalifikowany
Specjalista Adwords

Temat: Wprowadzenie produktu na rynek niemiecki

Witam
Jestem tu nowy, wiec witam serdecznie ekspertow ;)
Przechodze do tematu- mam produkt ktory sciagam z dalekiego wschodu. Planuje go wprowadzic na rynek niemiecki poprzez sklep internetowy. Produkt zostal zatwierdzony przez polskich celnikow, czy potrzebuje jakiegos waznego papierka zeby sprzedac go w niemczech? Gdzie moge poczytac o ich surowych zasadach? Moze wystarczy dopisac na papierku ze nie biore odpowiedzialonosci za szkody, itp. ?

jest to zabawka dmuchana do organizowania imprez dla firm, przeprowadzania promocji oraz zabaw na basenie. przypomina duza kule do ktorej sie wchodzi i zaczynasz chomikowac w niej po wodzie (nie zorbing , to jest jedno warstwowe).

Swoja droga wynajmuje to tez na imprezy firmowe, super zabawa! ;)

pozdrawiam!
Andrzej L.

Andrzej L. Queentex Translation
Office

Temat: Wprowadzenie produktu na rynek niemiecki

Ktoś na pewno musi wystawić deklarację zgodności CE i wziąć odpowiedzialność za produkt.

Odpowiedzialność za szkody można wykluczyć tylko w odniesieniu do użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem. Ale w tym celu trzeba do produktu dołączyć dokładną instrukcję obsługi (w j. niemieckim), w której zostanie dokładnie opisane przeznaczenie i użytkowanie zgodne z przeznaczeniem.

Nie dam głowy, ale w grę może wchodzić atest TÜV.

I co to znaczy, że produkt został "zatwierdzony" przez polskich celników? Oni nie są od "zatwierdzania" niczego. To jakieś nieporozumienie.

A.
Marcin W.

Marcin W. Kwalifikowany
Specjalista Adwords

Temat: Wprowadzenie produktu na rynek niemiecki

Witam
Dzięki za odpowiedź. Tak myslalem ze instrukcję trzeba bedzie napisać.

Dowiadywalem sie odnosnie CE i slyszalem ze nie jest wymagany na produkty dmuchane. Ponoc niektore zabawki nie musza byc poddawane testom pod ten certyfikat, ale producenci i tak chca miec ten znaczek na pudelku poniewaz klient szybciej kupi cos co jest w jakis sposob sprawdzone przez ekspertów- ale tez nie dam sobie glowy uciac ile w tym prawdy.

slyszalem o ubezpieczeniu od odpowiedzialnosci za produkt puszczany w obieg- czy to moze wystarczyc?

pozdrawiam i dzieki z informacje!
Marcin W.

Marcin W. Kwalifikowany
Specjalista Adwords

Temat: Wprowadzenie produktu na rynek niemiecki

zatwierdzony przez polskich celnikow- chodzilo o zwykle puszczenie produktu na granicy. zle to ujalem.
Andrzej L.

Andrzej L. Queentex Translation
Office

Temat: Wprowadzenie produktu na rynek niemiecki

Deklarację zgodności CE wystawia producent. Czy i jakim testom podda produkt, to jego sprawa i odpowiedzialność. Musi podać odpowiednie dyrektywy WE i ew. normy zharmonizowane, których wymagania produkt spełnia.

A.
Krzysztof K.

Krzysztof K. Rzetelność przede
wszystkim

Temat: Wprowadzenie produktu na rynek niemiecki

ten produkt i ta usługa już na rynku niemieckim jest. Nic odkrywczego. A rynku niemieckim można poczytać na stronach Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowej w Warszawie, Polsko-Niemieckiego Towarzystwa Wspieranie Gospodarki w Gorzowie Wielkopolskim.
Pozdrawiam
Marcin W.

Marcin W. Kwalifikowany
Specjalista Adwords

Temat: Wprowadzenie produktu na rynek niemiecki

dziekuje za wskazowki. Podczas poszukiwan materialow dotyczacych certyfikatow znalazlem ta ciekawostke:

http://lunaparki.eu/dok/bezpieczenstwo%20produktow.pdf

...ktora sporo wyjasnia.
Mozliwe ze do wigilii mnie tu nie będzie, więc życzę Wam wesołych świąt!
pozdrawiam!

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marcin W.

Marcin W. Kwalifikowany
Specjalista Adwords

Temat: Wprowadzenie produktu na rynek niemiecki

...czyli działac i łechtac ludzi marketingowym podstepem?!

;)

P.S zakladajcie łańcuchy na koła, bedzie sypac!

pozdrawiam
Maciej G.

Maciej G. kierownik produkcji,
SYR Sp. z o.o.

Temat: Wprowadzenie produktu na rynek niemiecki

potwierdzam wypowiedź Stana - konkurencja była, jest i będzie. Pytanie co zrobić by wygrać. Może stosowanie podstępów nie jest zbyt dobre, ale odkrycie czegoś nowego (rodzaj usługi, wykorzystania) - warto pomyślec.
Michał Jurczok

Michał Jurczok MANAGING DIRECTOR //
VICE CEO w Grupie
CCR w Polsce

Temat: Wprowadzenie produktu na rynek niemiecki

W styczniu tego roku minęły dwa lata od wprowadzenia w życie kluczowych zmian w zakresie niemieckich przepisów dotyczących rozliczania obowiązków Przedsiębiorców wprowadzających na rynek niemiecki produkty w opakowaniach. Niestety nadal wielu spośród polskich eksporterów nie ma świadomości ich funkcjonowania. Brak znajomości tych przepisów może pociągnąć za sobą szereg poważnych konsekwencji. Począwszy od utraty wiarygodności, co bezpośrednio przełoży się na sukces produktu, po bardzo wysokie kary finansowe (wprowadzenie do obrotu „nielicencjonowanych” opakowań jednostkowych jest zagrożone karą w wysokości 50 000 EUR za każdy artykuł), które mogą zagrozić stabilności finansowej firmy, a w konsekwencji jej dalszej egzystencji w otoczeniu rynkowym.

Przedmiotowe rozporządzenie nakłada na producenta, który wprowadza do obrotu na terytorium Niemiec produkty w opakowaniu obowiązek przystąpienia do systemu dualnego. Należy podkreślić, iż może to mieć miejsce wyłącznie poprzez podpisanie umowy z podmiotem uprawnionym do licencjonowania opakowań jednostkowych.

Odpowiedzialność za produkt w momencie przekraczania granicy jest kluczem do wskazania podmiotu, który z punktu widzenia przepisów prawa będzie odpowiedzialny za realizację obowiązku „licencjonowania” opakowań na terenie Niemiec Reasumując konsekwencje ewentualnych kar za nieprzestrzeganie ustawowych obowiązków zawsze będzie ponosił wyłącznie producent, bez znaczenia pozostanie zatem nawet fakt, iż niemiecki odbiorca do którego dostarczane są produkty, będzie bezpośrednio wprowadzać je do obrotu na rynku niemieckim. Zgodnie z wytycznymi niemieckiego Ministerstwa Środowiska, to właśnie producent zawsze powinien przystępować do systemu dualnego, gdyż w razie jakichkolwiek problemów lub wątpliwości organ kontrolny zawsze będzie się zwracać bezpośrednio do producenta jako do podmiotu odpowiedzialnego za produkt.

W przypadku pytań lub jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt, pozostaję do dyspozycji.

Pozdrawiam
Michał J.



Wyślij zaproszenie do