konto usunięte

Temat: Trygon Sport - absolutnie nie polecam

Zakupiłem obuwie sportowe Reebok pod koniec marca za blisko 200zł w gdańskim Tesco . Po dwóch tygodniach - rozklejona podeszwa. Oddałem na gwarancji. Podeszwa została sklejona. Po dwóch dniach użytkowania znów to samo w tym samym miejscu. oddałem z tytułu niezgodności. Trygon stwierdził, że jest to niezgodność nieistotna i znowu skleił.
Po kolejnych dwóch dniach używania znowu to samo. Niezgodność towaru z umową i dowiedziałem się, właśnie że odrzucili reklamację. ;) Bardzo ciekawe, skoro dwa razy ją już potwierdzili.
Moim zdaniem jest to jakaś dziwna firma i tej sprawy tak nie zostawię. Kasa wyrzucona w błoto. A Trygon dalej odrzuca reklamacje i nie poczuwa się do wypełniania swoich obowiązków z tytułu umowy kupna-sprzedaży.
Stwierdzono, że sam sobie buty zepsułem, bo to niemożliwe, żeby tak się buty rozklejały. ;) To jakaś firma krzak? Zresztą po "wygooglowaniu" ich znalazłem podobne opinie zawiedzionych klientów.
Firma ma oddziały też w Gdyni, Warszawie i Łodzi czy gdzieś jeszcze - nie wiem.Mariusz K. edytował(a) ten post dnia 23.06.10 o godzinie 10:31
Michał Woliński

Michał Woliński pracownik biurowy,
ml-master

Temat: Trygon Sport - absolutnie nie polecam

Od kilku lat kupuje obuwie w tej sieci sklepów, ponieważ maja największy wybór i stale poszerzają swoją ofertę, i co do sposobów rozpatrzenia reklamacji nie mam zastrzeżeń, zdarzyło mi się reklamować dwie pary butów, ale zawsze reklamacja była uznawana.
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Trygon Sport - absolutnie nie polecam

Mariusz K.:
Oddałem na gwarancji. Podeszwa została sklejona. Po dwóch dniach użytkowania znów to samo w tym samym miejscu. oddałem z tytułu niezgodności.
Niestety takie postępowanie świadczy o nieznajomości ustawy konsumenckiej. Niezgodność z umową a naprawa gwarancyjna to dwie różne procedury i różne przepisy.
W tej grupie jest wątek przyklejony: BARDZO WAŻNE-przeczytaj zanim cokolwiek kupisz. Poczytaj go sobie - przyda Ci się, również w Twojej pracy zawodowej.
Gdybyś zaczął od niezgodności z umową powołując się na ustawę - to firma ma psi obowiązek zwrócić pieniądze lub zamienić towar wadliwy na nowy egzemplarz wolny od wad. Jeśli przyjąłeś z powrotem towar po naprawie, to jest tak jakbyś postępował na podstawie umowy gwarancyjnej. No i teraz masz kłopot. Niestety firmy bardzo często wykorzystują niewiedzę klientów tak, aby wyszło to na korzyść firmy.
Taka postawa oczywiście również kwalifikuje firmę do działu "Nie polecam". Co jednak nie zmienia postaci rzeczy, że należy być świadomym swoich praw w stosunku do handlowców/sprzedawców i umieć się domagać ich egzekwowania.

konto usunięte

Temat: Trygon Sport - absolutnie nie polecam

Nie do końca.Chciałem zostawić pismo reklamacyjne.
Prosiłem o potwierdzenie odbioru. Powiedzieli, ze oni nie mogą,że im zabroniono ;) Pracownicy stwierdzili, że mogę zawsze wysłać pocztą.
Wysłałem poleconym za potwierdzeniem odbioru moje pismo reklamacyjne.
Zgadnijcie czy odebrali? ;)
Więc raczej ciężko poza sądem byłoby coś wyegzekwować od nich ;)Ceny o.k. Ale jak coś się dzieje to... ;)

Poza tym gwarancje nie ogranicza ani nie neguje uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową.Zresztą zacytowany wątek pozostawia też wiele do życzenia. (Rękojmia dwu letnia dla osób fizycznych? ;) )Mariusz K. edytował(a) ten post dnia 09.12.10 o godzinie 21:26
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Trygon Sport - absolutnie nie polecam

Mariusz K.:
Poza tym gwarancje nie ogranicza ani nie neguje uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową.Zresztą zacytowany wątek pozostawia też wiele do życzenia. (Rękojmia dwu letnia dla osób fizycznych? ;) )
Teraz nie ma rękojmi. Jest właśnie możliwość zwrotu towaru z tytułu niezgodności z umową sprzedaży.

A co do Twojego powątpiewania w 2-letnią możliwość stwierdzenia niezgodności towaru z umową, to poczytaj sobie Ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, o której dyskutują w zacytowanym przeze mnie wątku.
Niektóre fragmenty ustawy:
Art. 4.
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała
ona w chwili wydania.
Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
jednakże nie poniżej jednego roku.

Oczywiście, naprawa jest jednym ze sposobów rozwiązania problemu niezgodności towaru z umową:
Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia
go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego
inny sposób zaspokojenia.

Natomiast:
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Tak więc wystarczy znać swoje prawa i powołać się na odpowiednie artykuły ustawy, którą najlepiej mieć wydrukowaną pod ręką.
A na pracowników, którzy twierdzą, że czegoś nie mogą, choć powinni, jest prosty sposób: prosi się kierownika.... :-)

konto usunięte

Temat: Trygon Sport - absolutnie nie polecam

Dorota K.:

Tak więc wystarczy znać swoje prawa i powołać się na odpowiednie artykuły ustawy, którą najlepiej mieć wydrukowaną pod ręką.
A na pracowników, którzy twierdzą, że czegoś nie mogą, choć powinni, jest prosty sposób: prosi się kierownika.... :-)


Bach I Ciach. Nie byłaś nie widziałaś ;)

Nie chce mi się po raz kolejny opisywać tematu i rozmów łącznie z kierownikiem tego sklepu i ich zachowaniem.

Jest to jedna z firm działających według nich "poza prawem" i w takich przypadkach tylko sąd rozstrzyga tematy. Nie polecam ich.Nie jestem też jedyną osobą której odrzucili reklamację bo "sam klient sobie zepsuł". I niestety jak coś się dzieje to trzeba do sądu. A wydrukowane możesz mieć przy sobie wszytko włącznie z "Koranem" i tak nic nie zdziałasz. Oczywiście sprawy w sądzie sa do wygrania ale niektórzy nie wiedzą jak inni nie mają na to czasu.

Więcej na temat tej nieuczciwej firmy można znaleźć np. tutaj:

http://forum.wp.pl/fid,246,tid,207666,fullText,1,temat...
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Trygon Sport - absolutnie nie polecam

Mariusz K.:
Jest to jedna z firm działających według nich "poza prawem" i w takich przypadkach tylko sąd rozstrzyga tematy. Nie polecam ich.
Żeby było jasne: nie podważam Twojej opinii o tej firmie. Wszystko co piszesz wskazuje na to, że zasługują jak najbardziej na etykietę: "Nie polecam".
Zasługuje na nią każda firma, która wykorzystuje nieświadomość klienta i oszukuje go na każdym kroku.

Mi chodzi o to, że czasami podparcie się wydrukowanym tekstem ustawy pomaga ustawić firmę czy jej pracowników "do pionu". Ważny jest też sam sposób składania reklamacji. Jak robisz to w sposób profesjonalny, to wiedzą, że trudniej im będzie "podskoczyć". Ot i tyle.
Adam M.

Adam M. Network Engineer

Temat: Trygon Sport - absolutnie nie polecam

Również nie polecam choć byłem stałym klientem. Jestem w podobnej sytuacji co Mariusz. Najpierw naprawili a teraz odrzucaja kolejne reklamacje z żądaniem wymiany i zwrotu gotówki. Jak składałem pierwszą reklamacje i powiedziałem że chcę złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową to pani nie wiedziała o co chodzi. Ona ma formularz, który musi wypełnić i tyle.

konto usunięte

Temat: Trygon Sport - absolutnie nie polecam

Adam M.:
Również nie polecam choć byłem stałym klientem. Jestem w podobnej sytuacji co Mariusz. Najpierw naprawili a teraz odrzucaja kolejne reklamacje z żądaniem wymiany i zwrotu gotówki. Jak składałem pierwszą reklamacje i powiedziałem że chcę złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową to pani nie wiedziała o co chodzi. Ona ma formularz, który musi wypełnić i tyle.

Weź rzeczoznawcę, zwrócą Ci kasę za buty i za koszty rzeczoznawcy.

Następna dyskusja:

nie polecam UPC




Wyślij zaproszenie do