Temat: Trygon Sport - absolutnie nie polecam
Mariusz K.:
Poza tym gwarancje nie ogranicza ani nie neguje uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową.Zresztą zacytowany wątek pozostawia też wiele do życzenia. (Rękojmia dwu letnia dla osób fizycznych? ;) )
Teraz nie ma rękojmi. Jest właśnie możliwość zwrotu towaru z tytułu niezgodności z umową sprzedaży.
A co do Twojego powątpiewania w 2-letnią możliwość stwierdzenia niezgodności towaru z umową, to poczytaj sobie
Ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, o której dyskutują w zacytowanym przeze mnie wątku.
Niektóre fragmenty ustawy:
Art. 4.
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała
ona w chwili wydania.
Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
jednakże nie poniżej jednego roku.
Oczywiście, naprawa jest jednym ze sposobów rozwiązania problemu niezgodności towaru z umową:
Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia
go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego
inny sposób zaspokojenia.
Natomiast:
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Tak więc wystarczy znać swoje prawa i powołać się na odpowiednie artykuły ustawy, którą najlepiej mieć wydrukowaną pod ręką.
A na pracowników, którzy twierdzą, że czegoś nie mogą, choć powinni, jest prosty sposób: prosi się kierownika.... :-)