Dorota Mastalska

Dorota Mastalska Arena Biznesu -
organizacja dla
przedsiębiorców,
kórej cz...

Temat: Tworzymy kodeks etyki przedsiębiorcy

Witaj!

Mam do Ciebie NIEZWYKLE WAZNE PYTANIE:
Po czym można poznać że przedsiębiorca działa profesjonalnie i co powinno się znaleźć w kodeksie etycznym dla przedsiębiorców?

Myślę, że w pierwszej kolejności przedsiębiorcy powinni zobowiązać się do:
- oddzwaniania w czasie do 8 godzin
- odpowiadania na każdego maila w przeciągu maksymalnie 24 godzin od otrzymania wiadomości
- zachowania tajemnicy handlowej
- szanowania swoich współpracowników

i co jeszcze przychodzi Ci na myśl?

konto usunięte

Temat: Tworzymy kodeks etyki przedsiębiorcy

O jakich relacjach tutaj mówimy - przedsiębiorca - przedsiębiorca, czy przedsiębiorca - klient ?

Tak czy inaczej czasy musiałyby uwzględniać godziny robocze, czyli przykładowo 8h roboczych. Bo z jakiej racji ktoś ma oddzwaniać np. o 23, czy odpisywać na maile w sobotę-niedzielę (jeśli nie ma ochoty).
Dorota Mastalska

Dorota Mastalska Arena Biznesu -
organizacja dla
przedsiębiorców,
kórej cz...

Temat: Tworzymy kodeks etyki przedsiębiorcy

Adam Turczyniak:
O jakich relacjach tutaj mówimy - przedsiębiorca - przedsiębiorca, czy przedsiębiorca - klient ?

Jednych i drugich

Tak czy inaczej czasy musiałyby uwzględniać godziny robocze, czyli przykładowo 8h roboczych. Bo z jakiej racji ktoś ma oddzwaniać np. o 23, czy odpisywać na maile w sobotę-niedzielę (jeśli nie ma ochoty).
Jak myślisz czy możemy założyć że czas na odbieranie telefonów to 8:00-21:00?

konto usunięte

Temat: Tworzymy kodeks etyki przedsiębiorcy

Dlaczego od razu z przedsiębiorców robić od razu podgrupe społeczną, która miałaby być wyjątkowa pod tym względem?
Podane zasady równie dobrze mogą być kodeksem dobrego pracownika.

Co do dobrze prosperującego biznesu - firma jako firma (niezależnie od właścicieli/pracowników) powinna mieć wypracowane metody pracy z klientem, które gwarantowałyby mu kontakt z firmą w określonych terminach. Jeśli chodzi oczywiście o pewne branże usługowe. Od firmy wynajmującej łajby nie wymagałbym 24h czasu reakcji na telefon w środku zimy.
Odpowiadanie na maila w ciągu 24h godzin niestety kłóci się w pewnych branżach. Jeśli klient prosi mnie o oferte, która wymaga kooperacji z innymi firmami, nie oczekuje raczej 15 maili w stylu "pojutrze udzielimy Panu odpowiedzi na tego maila", a pełnej, kompletnej i wiążącej oferty handlowej.
Tadeusz Orlenko

Tadeusz Orlenko Ludzie są zazwyczaj
pokonanymi przez
samych siebie.

Temat: Tworzymy kodeks etyki przedsiębiorcy

Dorota Mastalska:
Witaj!

Mam do Ciebie NIEZWYKLE WAZNE PYTANIE:
Po czym można poznać że przedsiębiorca działa profesjonalnie i co powinno się znaleźć w kodeksie etycznym dla przedsiębiorców?

Myślę, że w pierwszej kolejności przedsiębiorcy powinni zobowiązać się do:
- oddzwaniania w czasie do 8 godzin
- odpowiadania na każdego maila w przeciągu maksymalnie 24 godzin od otrzymania wiadomości
- zachowania tajemnicy handlowej
- szanowania swoich współpracowników

i co jeszcze przychodzi Ci na myśl?
Witaj Doroto :)
Jeśli to pytanie jest z gatunku prowokacja kontrolowana , to gratuluję pomysłu. :)))
- Wybacz mi tę dygresję , ale temat , który poruszyłaś , jest tak rozległy jak "stąd na Tasmanię" :)
- Całkowicie pomijam kodeks etyczny , bo to „coś” w sobie się ma , albo nie.
I nie pomoże nawet sto kodeksów etycznych.
- A wracając do klienta , to ilu jest klientów , tyle jest możliwości skutecznego działania.

Podobne tematy na grupie znanego psychologa Clienting:
Obrazek

- To Forum jest miejscem wymiany wiedzy , doświadczeń , technik i narzędzi w zakresie Clientingu.
Zapraszam do dyskusji , prezentacji , wymiany opinii.Tadeusz Orlenko edytował(a) ten post dnia 22.07.08 o godzinie 10:24
Mariusz Stępień

Mariusz Stępień
http://mariuszstepie
n.net/

Temat: Tworzymy kodeks etyki przedsiębiorcy

Tadeusz Orlenko:
w zakresie Clientingu

dżizas...Mariusz P. Stępień edytował(a) ten post dnia 02.06.08 o godzinie 23:40

Temat: Tworzymy kodeks etyki przedsiębiorcy

Dorota Mastalska:
Myślę, że w pierwszej kolejności przedsiębiorcy powinni zobowiązać się do:
- oddzwaniania w czasie do 8 godzin
- odpowiadania na każdego maila w przeciągu maksymalnie 24 godzin od otrzymania wiadomości

Nie traktowałbym czasu oddzwaniania tak rygorystycznie. Najlepiej byłoby przyjąć, że należy oddzwonić od razu jak będzie to możliwe, tego samego dnia. Oddzwanianie przede wszystkim powinno też dotyczyć naszych kontaktów prywatnych.

Całkowicie zgadzam się co do kontaktu mailowego. W sytuacjach kiedy odpowiedź wymaga dłuższego czasu, np. na przemyślenie sprawy, zebranie danych itp, należy w mailu poinformować kiedy dokładnie zostanie wysłana właściwa odpowiedź.

Zachowanie tajemnicy handlowej warto ogólnie rozszerzyć do dyskrecji, szczególnie dotyczącej prywatnych spraw pracowników i klientów, ale nie tylko. Dyskrecja i ochrona prywatności ważna jest też gdy przekazujemy innym osobom numery telefonów, kontakty czy po protu polecenia do osób, które mogą sobie tego nie życzyć.

Jeżeli już mówimy o poleceniach, wydaje mi się, że bardzo ważne jest udzielanie informacji zwrotnej o przebiegu relacji związanych z poleceniem. Doskonały przykład z bardzo sensownymi wnioskami na ten temat można przeczytać tutaj:
Historia pewnej rekomendacji - jak wykorzystywać kontakty
Marcin W.

Marcin W. Ponad 20 lat
doświadczenia w
organizacji,
zarządzaniu pro...

Temat: Tworzymy kodeks etyki przedsiębiorcy

Dorota Mastalska:
Witaj!
Myślę, że w pierwszej kolejności przedsiębiorcy powinni zobowiązać się do:
- oddzwaniania w czasie do 8 godzin
- odpowiadania na każdego maila w przeciągu maksymalnie 24 godzin od otrzymania wiadomości
- zachowania tajemnicy handlowej
- szanowania swoich współpracowników

Dobry wieczór czytającym.
Wg mnie to wszystko zależy od kontraktu, który można podzielić na trzy grupy i przydzielić odpowiednie koszty kontaktu/załatwiania spraw ;-)
Dodatkowo wszystko w zależności od branży.

Chyba nikt jeszcze nie wymyślił uniwersalnego zaspokojenia klienta :-)))

Pozdrawiam

Temat: Tworzymy kodeks etyki przedsiębiorcy

Marcin Woźniak:
Chyba nikt jeszcze nie wymyślił uniwersalnego zaspokojenia klienta :-)))

I dobrze. Nudno by było:)



Wyślij zaproszenie do