Patrycja
Rudzka
Właściciel Firmy
zajmującej się
pośrednictwem
handlowym z...
Temat: Kto ma racje i jak to rozgryźć.
Witam. Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Zajmuję się pośrednictwem handlowym(dropshipping). Wystawiam ofertę chińskiego producenta na allegro i po zakupie zlecam wysyłkę zakupionego poprzez kup teraz przedmiotu od razu do klienta końcowego.Zdarza się, że kupujący (pomimo, że jest poinformowany, że kupuje usługę) chce odesłać towar do mnie z racji prawa do zwrotu towaru w ciągu 10 dni.
Tylko, że w przypadku świadczenia usługi to prawo wygląda tak:
Na podstawie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, Nabywca będący konsumentem może odstąpić na piśmie od Umowy bez podania przyczyn gdy Umowa dotyczyła usługi – w terminie 10 dni od dnia zawarcia Umowy o świadczenie usług.
Odstąpienie od Umowy przez Nabywcę będącego konsumentem nie jest możliwe:
gdy świadczenie usługi rozpoczęto – za zgodą Nabywcy – przed upływem 10-dniowego terminu,
w przypadku zakupu usług, których cena lub wynagrodzenie jest wyłącznie uzależniona od ruchu cen na rynku finansowym,
w przypadku zakupu towarów lub usług o właściwościach określonych przez Nabywcę w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
w przypadku zakupu towarów lub usług, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu
Mogę rozpatrzyć zwrot z tytułu usługi bo ją wykonuję a nie z tytułu sprzedaży towaru. W tym przypadku sprzedawcą jest Chiński producent więc, jeżeli
Sprzedający(producent) ma zagraniczną lokalizację swojej działalności, prawem właściwym przy zakupie towaru u zagranicznego sprzedającego, jest prawo obowiązujące w miejscu siedziby sprzedawcy(Chiny). Jeśli kupuje się przedmiot z Chin, to zwroty artykułów nieuszkodzonych i pełnowartościowych są niemożliwe. Stanowi o tym prawo Chińskie.
Kupujący jednak zwracają i nic sobie z tego nie robią. Odstępują od umowy kupna sprzedaży choć ta w ogóle nie jest zawierana.
Czy muszę przyjmować te zwroty? Zostaje odesłane do mnie coś co nigdy nie było moją własnością. Jak mam rozwiązać ten problem.
Tak wygląda cały regulamin świadczenia usługi.
Regulamin świadczenia usług.
1.Produkty oferowane na aukcjach nie są naszą własnością. Są własnością producentów azjatyckich.
2.Zadaniem Naszej firmy jest prezentacja ich oferty i pomoc, pośrednictwo w nabyciu ich dla Państwa.
W związku z powyższym w ewentualnych zwrotach towarów, reklamacjach jedynie pośredniczymy między Państwem a producentami i nie mamy wpływu na ich efekt.
3. Zawierają z Nami Państwo umowę o pośrednictwo handlowe w imieniu i na rzecz kupującego i tylko od tej umowy mogą Państwo odstąpić w przypadku nieprawidłowego wywiązania się z niej przez Nasza firmę. Nie mogą Państwo odstąpić od umowy kupna-sprzedaży, ponieważ taka umowa nie jest zawierana.
4.Na Państwa życzenie możemy reprezentować Państwa roszczenia względem producenta (sprzedawcy) lub podać jego dane kontaktowe. Co za tym idzie warunki zwrotów lub reklamacji towarów mogą Państwo negocjować sami.
5. Nie pobieramy dodatkowych opłat wynikających z pośrednictwa w reklamacjach oraz zwrotach.
6.Odpowiadamy za świadczone przez Nas usługi (pośrednictwo handlowe )zgodnie z Polskim Kodeksem Cywilnym.
7.Kwota należna za każdorazowe pośrednictwo handlowe jest bezzwrotna za wyjątkiem przypadków, w których Nasza usługa nie została przeprowadzona w sposób prawidłowy.
8. Zawarta umowa o pośrednictwo handlowe jest używana w warunkach działalności gospodarczej. Na jej podstawie podejmujemy działalność w imieniu zlecającego . Pośredniczymy przy zawieraniu transakcji na rzecz dającego zlecenie albo do zawierania ich w jego imieniu.
9.Klient składając zamówienie na Naszej aukcji tym samym nabywa usługę pośrednictwa w zakupie towaru poza terenem Unii Europejskiej na jego życzenie i w jego imieniu. Momentem wykonania umowy jest dostarczenie zakupionego towaru pod adres wskazany przez Klienta.
10.Klient zobowiązany jest do odbioru towaru zamówionego za Naszym pośrednictwem pod rygorem unieważnienia zawartej umowy oraz utraty wszelkich roszczeń.
11. Odpowiadamy za termin przekazania zlecenia do realizacji producentowi oraz dopilnowanie wysyłki towaru. Czas dostawy jest zależny wyłącznie od pracy poczty.
12.Składamy zamówienie u producenta w imieniu i na rzecz kupującego w terminie do 3 dni roboczych.
13.W sprawach dotyczących Naszej działalności a nie objętych regulaminem zastosowanie ma Kodeks Cywilny.
14. O zwrot kosztów pobranych za świadczenie Naszej Usługi wynikający z jej nieprawidłowego wykonania ubiegać się można nie wcześniej niż przed upływem 60 dni roboczych od jej świadczenia.
15. Na życzenie klienta na swoje usługi wystawiamy rachunki dostępne w siedzibie firmy po uprzednim kontakcie lub wysyłane w formie elektronicznej (ewentualnie za dopłatą, listownie)
16.W skład ceny końcowej zakupu mieści się cena produktu, cena transportu oraz cena usługi pośrednictwa.
17.Pośredniczymy finansowo w przekazaniu kwoty należnej producentowi za towar oraz wysłanie produktu, otrzymanej na Nasze konto. Za Naszym pośrednictwem kwota ta jest przekazywana na życzenie klienta oraz w jego imieniu poprzez Nasz rachunek bankowy. Kwoty wpływające, więc na nasze konto w żadnym momencie nie stanowią przychodu firmy.
18.W przypadku wyrażenia chęci dokonania zwrotu lub reklamacji przesyłamy mailowo wytyczne określone przez poszczególnych producentów. Mogą być one różne w zależności od producenta. Nie ingerujemy w ich warunki, gdyż nie mamy wpływu na ich treść.
19. Kopiowanie oraz rozpowszechnianie całości lub części postanowień regulaminu bez zgody właściciela firmy jest zabronione .
20. Dniem zawarcia umowy pomiędzy stronami jest dzień otrzymania wpłaty od kontrahenta.
21. Na podstawie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, Nabywca będący konsumentem może odstąpić na piśmie od Umowy bez podania przyczyn gdy Umowa dotyczyła usługi – w terminie 10 dni od dnia zawarcia Umowy o świadczenie usług.
Odstąpienie od Umowy przez Nabywcę będącego konsumentem nie jest możliwe:
gdy świadczenie usługi rozpoczęto – za zgodą Nabywcy – przed upływem 10-dniowego terminu,
w przypadku zakupu usług, których cena lub wynagrodzenie jest wyłącznie uzależniona od ruchu cen na rynku finansowym,
w przypadku zakupu towarów lub usług o właściwościach określonych przez Nabywcę w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
w przypadku zakupu towarów lub usług, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu
22. Usługobiorcy są zobowiązani do zapoznania się oraz przestrzegania powyższych postanowień regulaminu.
Jeżeli ktoś potrafi się pomocnie ustosunkować do zagadnienia to bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.