Kamila
Pawliszak-John
właściciel, sklep
internetowy Kamila
Temat: Księgowość
Prowadzę sama Kpir, ewidencja zakupu oraz sprzedaży i mam pare pytań czy aby wszystko robie dobrze.Kpir:
1. Przychód(kol.7 i 9) oraz wydatki(13-14) wpisuje netto?
2. Kol. 10 jako że jestem Vatowcem wpisuje netto, jednak ostatnio usłyszałam ze mają być to ceny zakupu czyli brutto, jaka jest prawda?
3. ZUS, prowizje bankowe za przelewy(przeważnie 1zł) i pierwsza opłata w US (170zł za VAT-r) wpisuje normalnie, bo nie sa opodatkowane wiec jak płacę zus 366,63 to wpisuje te pełną kwote o nic ją nie pomniejszam ?
4. Dlaczego ubezpieczenie zdrowotne bardziej opłaca się odliczac od podatku dochodowego (PIT) a nie od razu w Kpir ?
5. W
Ewidencja zakupu (nabycia towarów i usług):
6. Należy do niej wpisywać ZUS? jak nieopodatkowane (kol. 19) ?
7. Wysyłam pocztą część towaru faktury poczty polskiej są nieopodatkowane wiec wpisuje je w kolumne 19, tak mi powiedziała księgować, czy to jest dobrze?
8. Prowizje bankowe (w/w 1zł) i opłate za VAT-R nie wpisałam do ewidencji tylko do kpir, czy to nie jest błąd?
Ewidencja sprzedaży:
Zaczęłam ewidencjonowanie kasą fiskalną wiec robie zestawienie miesieczne z raportów dobowych, umniejszam je o wszelkie zwroty towarów i tak księguje w ewidencji sprzedaży raz na miesiąc, raport ten (zestawienie) jest zrobiony zgodnie z rozporządzeniem, ale będę wdzięczna jak ktoś potwierdzi ze robie dobrze.
Z góry dziękuje za odpowiedzi.