Temat: Konto firmowe HSBC
Jeśli nie jest zbyt późno (tzn. decyzja o wyborze jeszcze nie zapadła) to chętnie napiszę kilka słów o HSBC.
Od dłuższego czasu byłem klientem BZ WBK, lecz postanowiłem obniżyć koszty usług bankowych. W tym celu odwiedziłem kilka portali porównujących oferty oraz zajrzałem osobiście do oddziału Alior Banku.
Ostatecznie mój wybór padł na HSBC, na korzyść którego przemawiało kilka istotnych dla mnie czynników :
- bezpłatne prowadzenie konta,
- bezpłatne pobieranie gotówki z bankomatów,
- karty płatnicze bezproblemowo akceptowane za granicą (z kartą BZ WBK miałem kilka razy problem np. we Francji),
- mocna pozycja na rynku światowym
Dopiero stawiam u nich pierwsze kroki, a zatem bogatej historii współpracy nie mamy, ale jedna rzecz uderzyła mnie na wstępie. Mianowicie czas potrzebny do finalizacji założenia konta.
W moim przypadku trwał c.a. miesiąc czasu (!), co jak na obecne standardy jest chyba wynikiem mizernym.
Co było tego przyczyną? Opiszę mniej więcej proces zakładania konta :
- za pośrednictwem strony www złożyłem wniosek o kontakt z konsultantem,
- po kilku dniach skontaktował się ze mną człowiek z pytaniem jakiego konta potrzebuję, jakie są średnie roczne obroty, jakich potrzebuję kart płatniczych itp.
- po kolejnym tygodniu zadzwonił do mnie opiekun klienta z Poznania, z którym umówiłem się na spotkanie w celu podpisania umowy,
- po podpisaniu dokumentów miałem oczekiwać na przesyłkę ze wszystkimi papierami oraz tzw. zestawem powitalnym (token, dane logowania do platformy itp.)
- znowu minęło sporo czasu, po czym zadzwonił do mnie kolejny konsultant z informacją, że wszystkie dokumenty zostały zaakceptowane oraz odesłane do mnie
- kolejne dni przyniosły rozwój wydarzeń w postaci otrzymania zestawu powitalnego
- po następnym okresie czasu (wybacz, nie pamiętam ile to mogło trwać) otrzymałem dokumenty oraz kartę płatniczą
- koniec końców przesłali mi PIN do karty, tym samym kończąc proces zakładania konta.
Sądzę, że warto na wstępie rozmów z bankiem uzyskać informację nt. okresu czasu potrzebnego na finalizację procedury.
A tak nawiasem mówiąc to na chwilę obecną ze współpracy z bankiem jestem bardzo zadowolony : kontakt z BOKiem jest na wysokim poziomie, platforma on-line jest czytelna i umożliwia samodzielne zarządzanie kontem, opłaty za operacje (przelewy, stałe zlecenia) są na konkurencyjnym poziomie.
Tyle ode mnie, gdyby pojawiły się dodatkowe pytania proszę o kontakt. W miarę możliwości mogę rozszerzyć powyższą treść.
Ps. Przy okazji mogę się przywitać, ponieważ jestem nowym użytkownikiem i pierwszy raz zabrałem głos ;)