Temat: Jak zaistnieć w Internecie z nowym biznesem?
Pani Dagmaro,
Pytania które postawiłem, a które mogą być pewną inspiracją przy myśleniu o własnej strategii to oczywiście tylko "próbka" tych, na które warto sobie odpowiedzieć. Inspiracji w tym zakresie można szukać także w różnego rodzaju koncepcjach związanych z budowaniem strategii przedsiębiorstwa, choćby tych najbardziej znanych: strategii błękitnego oceanu czy strategii konkurencji M.Portera. Oczywiście takich koncepcji jest znacznie więcej. Należy tylko pamiętać, że w żadnej teorii, choćby najbardziej znanej czy modnej nie znajdzie się gotowych recept na sukces, natomiast można znaleźć inspiracje do własnych unikalnych rozwiązań.
I jeszcze uwaga dotycząca konieczności pisania "elaboratów", aby wyjaśnić swoją koncepcje strategiczną. W tym rzecz, że nie są one konieczne. Kilka zdań powinno wystarczyć, aby ująć esencję naszego sposobu myślenia. Pisze Pani że Pani oferta to:
"Wachlarz usług informatycznych oferuje: tworzenie stron WWW, sklepów internetowych, aplikacji Android, a ponadto...grafika komputerowa, hosting, pozycjonowanie, dysk w chmurze. Oferta jest skierowania zarówno do Klientów indywidualnych, jak i biznesowych"
Przepraszam, ale tak sformułowana oferta to propozycja dla wszystkich, co może też niestety oznaczać że dla nikogo...
Poza tym pozostaje kwestia zasobów koniecznych do jej realizacji. Wygląda na to, że to zadanie dla dużej korporacji o dużym kapitale itd. Czy Pani zamierzeniem jest stworzenie wielkiej korporacji? Czy raczej tak szeroką ofertę podpowiada niestety bardzo powszechna (ale błędna) zasada: muszę mieć szeroką ofertę bo nie wiem jaki klient się trafi... W biznesie nie możemy opierać się na przypadkowości.