Mateusz M ;)
Temat: Umowa zlecenie - sposób księgowania w KPiR
Witam,z końcem roku pierwszy raz odkąd prowadzę firmę będę wypłacał pracownikowi wynagrodzenie z tytułu umowy zlecenie (umowa podpisana w marcu 2011 r. na wykonywanie zlecenia w okresie marzec-grudzień, wypłata wynagrodzenia w gotówce w całości 31.12.2011r.). Zleceniobiorca jest emerytem, był zgłoszony przeze mnie w ZUS (kod tytułu ubezpieczeń 0411 1 0) i co miesiąc składany był za niego druk ZUS P RCA informujący o zerowym wynagrodzeniu.
Czy prawidłowo rozpisany jest tok postępowania wypłaty wynagrodzenia i księgowania jej w KPiR?
31.12.2011 r. - zleceniobiorca wystawia mi rachunek do umowy zlecenie na którym uwzględnione są wszystkie składniki wynagrodzenia, wówczas wypłacane jest mu w gotówce wynagrodzenie netto,
31.12.2011 r. - na podstawie rachunku tworzę listę płac, pod którą podpinam rachunek wystawiony przez zleceniobiorcę,
31.12.2011 r. - w PKiR księguję na podstawie listy płac płacę w kwocie brutto,
15.01.2011 r. - (data w której robię przelew składek za pracownika do ZUS), z tą datą księguję w KPiR składki ZUS, które były po mojej stronie tj. emerytalne, rentowe i wypadkowe (chorobowe jako dobrowolne nie było wybrane).
Czy taki tok postępowania jest prawidłowy czy w którymś momencie pojawia się błąd? Może w przypadku umowy zlecenie nie robi się listy płac tylko księguje się w koszty bezpośrednio rachunek wystawiony przez zleceniobiorcę, a w późniejszym etapie księguje się przelany za niego ZUS, który był po stronie pracodawcy (jaki dokument jest wówczas podstawą do zaksięgowania składek w KPiR - potwierdzenie przelewu?)?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź,
Mateusz