Temat: Dzień z życia HR-owca.

Kochani,

szykuję się do pewnej analizy pracy HR-owca.
Na wstępie zaznaczę, że moja praca jest dość specyficzna i nie przypomina pracy np Specjalisty ds. HR, czy Specjalisty ds. rekrutacji (dzielę swój czas pomiędzy pracę w Dziale Personalnym a Działem HR)
Dlatego chciałabym Was - osoby tworzące działy HR, pracujące na wyżej wymienionych stanowiskach podpytać o następujące kwestie.

- Jak wygląda Wasz standardowy dzień pracy?
- Na jakie obowiązki poświęcacie najwięcej czasu?
- Czy przygotowujecie plany roczne swojej pracy?

Jeżeli macie możliwość odpowiedzenia na powyższe pytania, byłabym wdzięczna.

Pozdrawiam
Agnieszka Styczyńska

Agnieszka Styczyńska HR Director / HR
Manager / Looking
for a job / Open for
n...

Temat: Dzień z życia HR-owca.

Dominiko,
byłoby łatwiej pomóc jakbyś nieco wiecej wyjaśniła, przede wszystkim do czego zmierzasz? Czy chciałabyś mieć na wzór np. standardowy opis stanowiska specjalisty w HR?
Nie bardzo też rozumien specyfikę Twojej pracy - czym się zajmujesz i jaki to ma związek z Twoim pytaniem? Według mnie Dział Personalny = Dział HR, chyba że jakieś ostatnie nieznane mi trendy cos zmieniły. Przypuszczam, że Działem Personalnym nazywasz KADRY, kojarzone raczej z twardym HR (naliczanie wynagrodzeń, rozliczanie zwolnień lekarskich, ZUS, administracja personalna etc), ale nie wiem.

Wszystko zależy od firmy, jej specyfiki, wielkości, ilości obowiązków, pracowników w dziale... Nie da się jednoznacznie stwierdzic czym zajmuje się specjalista do spraw personalnych. Niedaleko szukając: w moim dziale mam 2 takie osoby, zatrudnione na stanowisku specjalisty ds. personalnych, i zajmują się zupełnie innymi rzeczami. Jedna osoba zajmuje sie głównie rekrutacją, szkoleniami, rozwojem pracowników, ocenami etc., a druga świadczeniami dla pracowników, Funduszem Socjalnym, programami oszczędnościowymi, urlopami. Obie osoby zajmują się sprawami personalnymi, gdyż ich zakres moze być naprawdę szeroki!

Pozdrawiam

Temat: Dzień z życia HR-owca.

Witaj Agnieszko,

dziękuję na reakcję na moje zapytanie.
Racja, wyraziłam się mało precyzyjnie.
Chodzi mi dokładnie o osobę,która właśnie głównie zajmuje się rekrutacją, szkoleniami, rozwojem pracowników, ocenami etc. I nie chodzi mi o opis stanowiska. Wspomniałaś o tym, że Dział Personalny = Dział HR. Nie zawsze i myślę, że nie można tu generalizować. Idąc moim przykładem - zajmuję się rekrutacją i wszystkimi działaniami z tym związanymi, dodatkowo "zajmuję" się obsługą pracowników w kliku aspektach (mam przypisana obsługę administracyjną kilku działów m.in Biura Reklamy, Redakcje serwisów) - ale nie jest to wcale twardy HR (to należy do obowiązków innej osoby). Nie zajmuję się również oceną pracowniczą, ścieżkami karier, systemami motywacyjnymi itd. Myślę, że, tak jak wspomniałaś zależy to od specyfiki firmy.
Wracając do tematu chciałabym dowiedzieć się - uzyskując odpowiedź na 3 pytania wymienione wcześniej w kontekście osoby zajmującej się rekrutacją, rozwojem pracowniczym, ocenami, systemem motywacyjnym. Chodzi mi o praktyczną stronę pracy takie osoby - jak to wygląda na co dzień.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

Temat: Dzień z życia HR-owca.

Miałem kiedyś styczność z planem rocznym dla manager. I od jego realizacji była uzależniona wysokośc premii. Gorzej, że pracownicy mieli na tej podstawie opracowane plany kwartalne. Kiedy dyrektor miał jeszcze czas, pracownicy byli zawsze "w plecy".



Wyślij zaproszenie do