Temat: Szkolenia pracownicze - jak szkolić skutecznie?
Ja również zgadzam się z ogółem powyższych wypowiedzi – jaki jest sens prezentowania pracownikom produkcyjnym błędy innych firm? Moim zdaniem żadnych korzyści nie uzyskamy, a wręcz przeciwnie, mogą później (po szkoleniu) pojawić się szydercze głosy: „Zobaczcie! Oni robią takie same błędy….; Nie, nie, nieeee.. my tak banalnych błędów nie popełniamy i nigdy nie popełnimy…; Oooo tam jest jeszcze gorzej niż u nas..” i w konsekwencji okaże się jak to u nas, w naszym ogródku jest rewelacyjnie.. i pracownicy będą poklepywać się po ramieniu.
Od dwóch lat, sam przeprowadzam szkolenia, głównie dla pracowników produkcyjnych, różnych działów i z każdego szkolenia coś wynoszę, dowiaduję się czegoś nowego.
.. i nie wystarczy samo szkolenie, trzeba jeszcze obserwować zachowania, słuchać głosów, opinii po szkoleniu.
Zgadzam się również z wypowiedzią, że na szkoleniach dla technologów, konstruktorów - czy też na warsztatach lub podczas chociażby analizy FMEA – można przedstawiać błędy innych, po to, by wyciągać z tego wnioski. Jest to pewien rodzaj benchmarkingu, gdyż nie chodzi tylko tutaj o porównywanie, ale również o uczenie się od innych.