Temat: Szkolenia pracownicze - jak szkolić skutecznie?

Proszę o opinie fachowców w dziedzinie szkoleń. Czy skuteczne może być szkolenie pracowników, którym w ramach szkolenia prezentowane są w formie pokazu slajdów błędy w wyrobach innej firmy o podobnym profilu. Zastanawiam się czy taka negatywna prezentacja (zobaczcie nie tylko My popełniacie błędy, inni też źle robią) może wpływać zachęcająco do lepszej (jakościowo) pracy.
Przyznam, że wg mnie owocem takiego szkolenia będzie rozluźnienie dyscypliny i raczej spadek jakości niż jej wzrost.

konto usunięte

Temat: Szkolenia pracownicze - jak szkolić skutecznie?

Sugerowałabym formę warsztatów przy takiej problematyce szkolenia, a nie tylko odtworzenie prezentacji. Przedstawiłabym analizę i podsumowanie najczęściej popełnianych błędów (niekoniecznie na zasadzie wskazywania palcem błędów innych firm). Myślę, że warto było by włączyć uczestników szkolenia do dyskusji nad przyczynami popełniania tych błędów, przeanalizować sytuację w firmie i wspólnie wypracować strategię ich minimalizowania. Myślę, że efektywność takiego spotkania będzie dużo większa i trwalsza. Życzę powodzenia!Jolanta D. edytował(a) ten post dnia 03.08.12 o godzinie 17:27

Temat: Szkolenia pracownicze - jak szkolić skutecznie?

Tak, zgadzam się z Tobą, ja też bym tak zrobił, ale to szkolenie organizował kto inny, dlatego pytam o ocenę takiej formy szkolenia i jej potencjalnych skutków.
Marek Piotrowski

Marek Piotrowski Właściciel, Petersen
Consulting

Temat: Szkolenia pracownicze - jak szkolić skutecznie?

Nietypowa sytuacja bo firmy rzadko mają wiarygodne informacje o błędach konkurentów.
Na pewno szkolenie bardzo interesujące dla specjalistów (konstruktorzy, technolodzy, jakość) bo może uczulać na tematy które jeszcze "u nas" nie wystąpiły, albo obecnie nie występują. Biorąc pod uwagę benchmarking - przydatna wiedza.
Jako szkolenie dla pracowników liniowych, to pojawia się pytanie - po co? co chcemy tym szkoleniem osiągnąć? jakie mają być skutki?
Konrad D.

Konrad D. Actum ne agas

Temat: Szkolenia pracownicze - jak szkolić skutecznie?

Dla pracowników produkcji polecam szkolenia według metodyki TWI - sprawdziłem samemu ... działa :)
Justyna Kaczmarczyk

Justyna Kaczmarczyk Wszystko się da!

Temat: Szkolenia pracownicze - jak szkolić skutecznie?

Jeżeli chodzi o pracowników na produkcji to polecam szkolenie "świadomość jakości"- czyni cuda, ale o szczegółach chętnie opowiem na priv nie chce tu rzucać nazwami :-)

konto usunięte

Temat: Szkolenia pracownicze - jak szkolić skutecznie?

To o czym Pan mówi to nic innego jak benchmarking.Generalnie każda metoda, która ma uskutecznić proces produkcyjny jest warta omówienia, niemniej trzeba być tutaj ostrożnym bowiem tłumaczenie swojej niedoskonałości błędami innych może być niewdzięczne w skutkach. Sugeruję więc skupić się w głównej mierze na analizie własnych błędów.

konto usunięte

Temat: Szkolenia pracownicze - jak szkolić skutecznie?

jak ? - na pewno nie na prv. a na stanowisku pracy wybierając proces, operację czy zabieg najbardziej rzutujący na jakość wyrobu.

Temat: Szkolenia pracownicze - jak szkolić skutecznie?

Justyna Hess:
Jeżeli chodzi o pracowników na produkcji to polecam szkolenie "świadomość jakości"- czyni cuda, ale o szczegółach chętnie opowiem na priv nie chce tu rzucać nazwami :-)

Tak, chodzi o pracowników produkcji.
Dziękuję za sugestie, odezwę się.

Temat: Szkolenia pracownicze - jak szkolić skutecznie?

Paweł K.:
To o czym Pan mówi to nic innego jak benchmarking.Generalnie każda metoda, która ma uskutecznić proces produkcyjny jest warta omówienia, niemniej trzeba być tutaj ostrożnym bowiem tłumaczenie swojej niedoskonałości błędami innych może być niewdzięczne w skutkach. Sugeruję więc skupić się w głównej mierze na analizie własnych błędów.

hm... chyba nie do końca jest to benchmarking , jeśli przyjmiemy, że: "benchmarking to badanie porównawcze polegające na porównywaniu procesów i praktyk stosowanych przez własne przedsiębiorstwo, ze stosowanymi w przedsiębiorstwach uważanych za najlepsze", a tu mamy negatywny wzorzec w postaci produktu. Gdyby szkolący przedstawiał jako wzór produkt lepszy jakościowo, to wskazywał by drogę którą należy dążyć, a tak mamy raczej usprawiedliwienie dla własnych niedociągnięć, jak zauważył Pan w dalszej części swojej wypowiedzi, i to mi się nie podoba.
Radosałw N.

Radosałw N. Pełnomocnik ds. ZSZ,
Kierownik Działu
Kontroli Procesów/
...

Temat: Szkolenia pracownicze - jak szkolić skutecznie?

Ja również zgadzam się z ogółem powyższych wypowiedzi – jaki jest sens prezentowania pracownikom produkcyjnym błędy innych firm? Moim zdaniem żadnych korzyści nie uzyskamy, a wręcz przeciwnie, mogą później (po szkoleniu) pojawić się szydercze głosy: „Zobaczcie! Oni robią takie same błędy….; Nie, nie, nieeee.. my tak banalnych błędów nie popełniamy i nigdy nie popełnimy…; Oooo tam jest jeszcze gorzej niż u nas..” i w konsekwencji okaże się jak to u nas, w naszym ogródku jest rewelacyjnie.. i pracownicy będą poklepywać się po ramieniu.

Od dwóch lat, sam przeprowadzam szkolenia, głównie dla pracowników produkcyjnych, różnych działów i z każdego szkolenia coś wynoszę, dowiaduję się czegoś nowego.
.. i nie wystarczy samo szkolenie, trzeba jeszcze obserwować zachowania, słuchać głosów, opinii po szkoleniu.

Zgadzam się również z wypowiedzią, że na szkoleniach dla technologów, konstruktorów - czy też na warsztatach lub podczas chociażby analizy FMEA – można przedstawiać błędy innych, po to, by wyciągać z tego wnioski. Jest to pewien rodzaj benchmarkingu, gdyż nie chodzi tylko tutaj o porównywanie, ale również o uczenie się od innych.



Wyślij zaproszenie do