Temat: Praca dyplomowa - proszę o pomoc.
Tak jest Karolino, że praktycznie każdy proces zidentyfikowany w organizacji rozpatrywać można stosując powyższy schemat (zapominany Deming). Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale widocznie teraz tego się nie uczy gdyż wszyscy zajęci są ZARZĄDZANIEM.
1. ZAPLANUJ
- buduj SZJ tak aby mieć wyraźny przegląd mocnych i słabych punktów w organizacji,
- planuj audyty tam gdzie jest potrzeba,
- pilnuj zapisów (rejestr audytów)
..............
2. WYKONAJ
- co zaplanowałaś wykonaj,
- pilnuj harmonogramu,
- wykorzystuj dokumenty pomocnicze (lista pytań kontrolnych, lista spostrzeżeń,..)
............
3. SPRAWDŹ
- zapisy z poprzedniego audytu,
- nadzoruj przebieg audytu,
- zapisy z audytu (lista spostrzeżeń),
- raport z audytu (dokument)
- zasadność i odpowiedzialność za działania po audycie,
...........
4. DZIAŁAJ
- realizuj działania korygujące wyznaczone po audycie,
- wyznacz i realizuj działania zapobiegawcze,
- organizuj przegląd Kierownictwa,
- kontynuuj szkolenia (dla pracowników i audytorów),
...........
Idąc w tym kierunku jesteś na pewno w stanie znacznie rozszerzyć i opisać te punkty normy jakościowej
(nie jest to wszystko).
Jeżeli znajdziesz praktyczne stosowanie audytu w jakiejś firmie, to masz szansę na uzupełnienie tych punktów o formularze, opisy oraz ich znaczenie dla procesu audytowania w SZJ.
Ten post został edytowany przez Autora dnia 18.01.15 o godzinie 01:50