Temat: Charakterystyka specjalna

Witam,
mam pytanie dotyczące przechowywania zapisów charakterystyk specjalnych. Mamy ustalone w procedurach, iż przechowujemy zapisy SC 2 lata. Czy istnieje wymaganie prawne (przepis prawa) mówiący iż SC należy przechowywać 15 lat (nie mając na uwadze specyficznych wymagań klienta).
Jerzy Brańka

Jerzy Brańka inż.mechanik

Temat: Charakterystyka specjalna

Norma nakazuje przechowywać zapisy tak długo aby w każdej chwili można było odtworzyć historię przebiegu procesów związanych z wytworzeniem wyrobu. Najczęściej przyjmowanym okresem archiwizacji zapisów (informacji) jest czas określony procedurą i przyjęty przez organizację jako okres obowiązywania procesu reklamacyjnego. Inny okres przechowywania regulowany powinien być umową pomiędzy organizacją i jej klientem.Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.10.15 o godzinie 01:24

Temat: Charakterystyka specjalna

Zgadza się.
Audytor ISO TS chce abyśmy zacytowali przepis prawa mówiący iż zapisy z SC należy przechowywać 15 lat. Nie interesują audytora nasze czasu określone w procedurach.
Jerzy Brańka

Jerzy Brańka inż.mechanik

Temat: Charakterystyka specjalna

To audytor powinien wskazać przepis który jest podstawą jego zaleceń. Nie on jest składową SZJ bo to firma ustala zasady, wymagania i realizację zadań. Rolą audytora jest pomoc dla firmy w ramach obiektywnej oceny SZJ przez tzw. stronę trzecią. Jeżeli takiej roli nie spełnia, należy się go pozbyć gdyż służebność w stosunku do organizacji jest tutaj z jego stony "tendencyjnie" niezrozumiała.
PS.
Może to były pracownik Urzędu Skarbowego ?
Jadwiga Król

Jadwiga Król QualiExpert

Temat: Charakterystyka specjalna

O czasie przechowywania zapisów z monitorowania charakterystyk specjalnych mówią przede wszystkim CSRy. Grupa VW, Volvo czy BMW- 15 lat.

Pozdrawiam
JK
Jerzy Brańka

Jerzy Brańka inż.mechanik

Temat: Charakterystyka specjalna

Jadwiga K.:
O czasie przechowywania zapisów z monitorowania charakterystyk specjalnych mówią przede wszystkim CSRy. Grupa VW, Volvo czy BMW- 15 lat.

Pozdrawiam
JK
Samouwielbienie dla szukających naukowego (teoretycznego) podpierania się metodami oraz narzędziami w rozwiązywaniu problemów jakości jest ostatnio dla zwykłych praktyków porażające.
Alicja chciałaby podeprzeć swoją obronę SZJ zapisem określonym normatywnie. Nie ma nic takiego, więc pozostaje zdroworozsądkowe podejście, a temu "szacowny" audytor karmiony na pewno "nowym podejściem" w jakości już nie jest w stanie sprostać.
Społeczna odpowiedzialność biznesu, i narzędzia wspomagające jej wdrażanie (standardy, normy, wytyczne) pokazały ile to warte na przykładzie Grupy VW .
Jeżeli Audytor chciałby podpierać się w swoich wnioskach korygujących zapis w procedurze i powołał się na jakikolwiek CSR prosiłbym go o rozwinięcie tematu - CSR w Grupie VW.Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.11.15 o godzinie 18:42

Temat: Charakterystyka specjalna

Jadwidze chyba nie o taki CSR chodziło :) CSR - Customer Specific RequirementsTen post został edytowany przez Autora dnia 01.11.15 o godzinie 20:44
Jerzy Brańka

Jerzy Brańka inż.mechanik

Temat: Charakterystyka specjalna

Tak czy siak, Społeczna odpowiedzialność biznesu staneła w poprzek Customer Specific Requirements.
Ile jeszcze pola do popisu dla różnych innych CSR-ów.
:-)Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.11.15 o godzinie 00:46

Następna dyskusja:

charakterystyka specjalna




Wyślij zaproszenie do