Piotr G.

Piotr G. Budownictwo -
remonty i
wykończeniówka

Temat: Wpływ systemu edukacji na tworzenie i funkcjonowanie...

Bardzo interesujące wystąpienie profesora Krzysztofa Rybińskiego, skierowane przede wszystkim do młodych ludzi. Warto poświęcić niecała godzinę, aby dowiedzieć się, jak się nie dać "stłamsić" przez system edukacyjny. Jak zauważył Pan Profesor, Polacy się w gronie trzech najbardziej przedsiębiorczych narodów na świecie obok Turków i Chińczyków. Wykorzystajmy ten nasz atut! Działajmy, rozwijając nasze talenty! Dziękuję Panu Profesorowi za ten wykład.

http://www.youtube.com/watch?v=Zqxu3GERX4U&feature=plc...

Czy i jaki wpływ obecny system edukacji ma na tworzenie i funkcjonowanie "idealnych organizacji"?
Wojtek Maczynski

Wojtek Maczynski Maintenance and
Reliability
Practitioner

Temat: Wpływ systemu edukacji na tworzenie i funkcjonowanie...

Idea jest z jednej strony prosta a z drugiej skomplikowana. Brzmi to trochę enigmatycznie:-)
Postaram się to rozwinąć.
Od jakiegoś czasu działam na rynku szkoleń i doradztwa w zakresie optymalizacji procesów produkcyjnych, teraz koncentruje się na obszarze służb utrzymania ruchu lub jak kto woli inżynierii utrzymania ruchu. W ostatnich miesiącach zacząłem przygotowywać plan uruchomienia uczelni wyższej, która będzie od początku krzewiła rozwój przedsiębiorstw bazując na pomysłach studentów. Coś na wzór MIT:-)
Idea jest prosta studenci w trakcie studiów pracują prowadząc własne biznesy i tym samym zarabiają na edukację. Uczelnia rozpościera nad nimi parasol ochronny w zakresie prawnym, marketingowym, naukowym etc.

Rzecz w tym aby przygotować młodzież do funkcjonowania w biznesie aby mogli zatrudniać i rozwijać swoje biznesy.
Uczelnia taka ma za zadaniem sprostać wyzwaniom i oczekiwaniom rynku i samych studentów a nie kształcić kadry, które po ukończeniu studiów wyższych zasilają rzesze bezrobotnych.
Na dzień dzisiejszy skończyć studia to nie taki prestiż.
Trzeba ten tren odwrócić, tak aby absolwenci mogli tworzyć idealne przedsiębiorstwa z kapitałem polskich i przede wszystkim z naszym rodzimym know-how.

Taką mam wizję no i misję:-)
Maciej Koper

Maciej Koper zawodowi sprzedawcy,
dzika radość ze
sprzedaży +48 792
05...

Temat: Wpływ systemu edukacji na tworzenie i funkcjonowanie...

Wojtek Maczynski: W ostatnich miesiącach zacząłem przygotowywać plan uruchomienia uczelni wyższej, która będzie od początku krzewiła rozwój przedsiębiorstw bazując na pomysłach studentów. Coś na wzór MIT:-)
Idea jest prosta studenci w trakcie studiów pracują prowadząc własne biznesy i tym samym zarabiają na edukację. Uczelnia rozpościera nad nimi parasol ochronny w zakresie prawnym, marketingowym, naukowym etc.

Rzecz w tym aby przygotować młodzież do funkcjonowania w biznesie aby mogli zatrudniać i rozwijać swoje biznesy.
Uczelnia taka ma za zadaniem sprostać wyzwaniom i oczekiwaniom rynku i samych studentów a nie kształcić kadry, które po ukończeniu studiów wyższych zasilają rzesze bezrobotnych.
Na dzień dzisiejszy skończyć studia to nie taki prestiż.
Trzeba ten tren odwrócić, tak aby absolwenci mogli tworzyć idealne przedsiębiorstwa z kapitałem polskich i przede wszystkim z naszym rodzimym know-how.

Taką mam wizję no i misję:-)

Czekam na więcej wieści o tym przedsięwzięciu. Poważne plany. Będę kibicować,

konto usunięte

Temat: Wpływ systemu edukacji na tworzenie i funkcjonowanie...

Wojtku,
w listopadzie 2011 udzieliłem wywiadu dla magazynu "Sztuka zarządzania", http://www.pou.pl/magazyn
Poniżej wklejam fragment omawiający model wyższej uczelni, o którym piszesz. Dostrzegam punkty wspólne i chętnie nawiążę współpracę :)

"Jeśli coś można zrobić łatwiej, szybciej, zyskać więcej czasu, przestrzeni, wygenerować zysk przy
ograniczonym ryzyku, to warto szukać takich rozwiązań. W ten sposób powstają
innowacje.
Przykładem takiego ulepszenia jest pomysł na wyższą uczelnię biznesową kształcącą
osoby zainteresowane prowadzeniem firmy typu startup. Pomysł pochodzi ze
świadomości moich potrzeb oraz sytuacji moich rówieśników – studentów rozwijających
własne przedsiębiorstwa.

Na czym miałaby polegać działalność takiej placówki i czym różniłaby się od
innych uczelni, już funkcjonujących na rynku?
Jestem pasjonatem praktycznej edukacji opartej na indywidualnych doświadczeniach
zdobytych w biznesowej rzeczywistości i właśnie taka forma nauki stanowić ma wyróżnik
w stosunku do dzisiejszych kierunków studiów.
Inspiracją są dla mnie szkolenia prowadzone przez aniołów biznesu z Innovation Nest
lub organizowane na zachodzie kilkumiesięczne zjazdy młodych przedsiębiorców, pod
marką Y Combinator. Szkolenia intensywne, treściwe, oparte na zaangażowaniu w
realne i aktualne biznesowe projekty, przeplatane rzeczywistą działalnością młodych
przedsiębiorców, są najskuteczniejszą metodą nauki. Celem prowadzenia biznesu jest
budowanie wartości dla klienta i generowania zysku, a efektywne szkolenia prowadzą do
nich szybko i bezpośrednio.
Aby dopasować program studiów do grupy docelowej, będzie on przeznaczony
wyłącznie dla właścicieli niewielkich firm/startupów. Uczniowie w ramach zajęć będą
prowadzili własne projekty. W ramach zajęć, to znaczy, że tworzony biznesplan, badanie
marketingowe, czy rekrutacja zespołu do firmy będą równocześnie częścią programu
nauczania i zostaną ocenione jako prace zaliczeniowe. Student nie będzie musiał zatem
dokonywać trudnego wyboru pomiędzy poświęceniem czasu na opracowanie konspektu
na zajęcia, a uaktualnieniem strategii firmy.
Być może wykładowcy mogliby otrzymywać stałą podstawę wynagrodzenia, jednak ich
głównym źródłem dochodu byłyby prowizje, dywidendy z projektów ich studentów.
Nauczyciele jako praktycy biznesu byliby udziałowcami tworzonych firm. (...)
Praktyczna edukacja, konkretny, rzeczywisty projekt biznesowy dawałby szansę zaangażowania i
rozwoju w zupełnie inny sposób, niż rozbudowana symulacja biznesowa, prowadzona
jednak w bezpiecznych warunkach szkoleniowych. Podstawowym celem byłoby więc
zdobycie pierwszych doświadczeń w biznesie i ukształtowanie osobowości tzw. „street
smart manager’a”, który potrafi znaleźć skuteczne rozwiązanie w każdych warunkach.
Guru zarządzania Tom Peters, w książce pt. „Małe wielkie sprawy” przedstawia m. in.
innowacyjny program studiów. Znajdziemy w nim oryginalnie brzmiące, ale i obfite w
treść przedmioty, takie jak: „tworzenie atmosfery”, „celebrowanie porażek”, „poznawanie
siebie”, „sztuka znajdowania i wychowywania dziwaków”, czy „szybkie próbowanie
wszystkiego” i „sztuka poważnej zabawy”. Filozofia Petersa szczególnie sprawdza się w
przypadku startupów."

Cały wywiad dostępny jest na mojej stronie internetowej:
http://www.TalentEnter.pl
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Wpływ systemu edukacji na tworzenie i funkcjonowanie...

Wojtek Maczynski:

Idea jest prosta studenci w trakcie studiów pracują prowadząc własne biznesy i tym samym zarabiają na edukację. Uczelnia rozpościera nad nimi parasol ochronny w zakresie prawnym, marketingowym, naukowym etc.

Potrzebna jest także opieka (parasol) w zakresie organizacji i zarządzania. Tu liczy się nie tylko wykształcenie, ale także, a może przede wszystkim - doświadczenie. Tego brakuje młodym ludziom. Oczywiście, zdarzają się wyjątki, samorodne talenty, ale takie przedsięwzięcie powinno obejmować jak najszerszą grupę, nie tylko tych ponadprzeciętnie utalentowanych.

Prowadząc różne zajęcia, warsztaty, szkolenia, wykłady, zauważam ogromną potrzebę w tym zakresie, a także wielką "dziurę" :o)

Pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do