Agata Bernacka

Agata Bernacka HR Manager,
specjalista HR

Temat: opisy stanowisk w zmiennym środowisku biznesowym

Witam,
Interesuje mnie temat zarządzania opisami stanowisk w zmiennym dynamicznym środowisku biznesowym. Jak zadbać o to by ich treść nie dezaktualizowała się co pół roku? Jaki model wybrać? zadaniowe czy kompetencyjne? Czy znacie jakąś dobrą literaturę podejmującą ten temat? Artykuły?
Będę wdzięczna za wskazówki

AB

Temat: opisy stanowisk w zmiennym środowisku biznesowym

Proponuje opisy rol w miejscu opisu stanowiska. Zasadnicza roznica dotyczy tego ze w przypodku opisow rol mowimy o obszarch odpowiedzialności w ramach danego procesu bardziej niz o konkretnych zadaniach do zrealizowania. Czyli generlanie kierunek kompetencyjny. Aktualizacji i przegladów uniknąc się nie da, wiele zależy od stopnia ogolności informacji zawartych w opisach. Ja osobiście praktykuje rozwiązanie, w którym szczegółowe informacje zawarte sa w regulaminach stanowiskowych, natomiast kluczowe obszary odpowiedzialności w opisach.

Inną kwestią warta rozważenia to dokonanie ewentualnych zmian organizacyjnych, które koncentrowały by się na łaczeniu kilku stanowisk w jedno (o ile to możłiwe). Mniej opisów, mniej aktualizacji,a korzyści wiele: wzrost bezpieczeństwa organizacji, większe możliwości rozwóju pracowników itd.

Pzdr
ER
Agata Bernacka

Agata Bernacka HR Manager,
specjalista HR

Temat: opisy stanowisk w zmiennym środowisku biznesowym

Dzięki za pomysł. Z tego co widzę wszystko skłania się właśnie ku opisom kompetencyjnym. A czy nt opisu ról znasz jakąś literaturę, opracowania, opis metody? Tak, żeby więcej o tym wiedzieć...
pozdrawiam AB
Dorota Bzdeń

Dorota Bzdeń Freelancer/ Business
consultant

Temat: opisy stanowisk w zmiennym środowisku biznesowym

Zajmując się badaniem kompetencji natknęłam się na dwie bardzo dobre pozycje:
Grzegorz Filipowicz "Zarządzanie kompetencjami zawodowymi"
Steve Whiddett,Sarah Hollyforde "Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi"

i jeszcze kilka innych, ale te dwie są esencją :)

Zdecydowanie popieram podejście pani Eweliny.
Oferuję także swoją pomoc w kwestii budowy profili kompetencyjnych.Dorota Bzdeń edytował(a) ten post dnia 11.06.09 o godzinie 23:33
Katarzyna F.

Katarzyna F. HR Manager

Temat: opisy stanowisk w zmiennym środowisku biznesowym

Ten post został edytowany przez Autora dnia 17.12.14 o godzinie 12:15
Marcin Szymański

Marcin Szymański Koordynator HR,
ORLEN Administracja
sp. z o.o.

Temat: opisy stanowisk w zmiennym środowisku biznesowym

Ja oddzielam opis stanowiska od zakresu obowiązków pracownika na danym stanowisku.
Mamy stanowiska gdzie zakres czynności jest na tyle duży, ze jedna osoba nie ma możliwości realizować wszystkich zadań, ról, z opisu stanowiska dla każdego pracownika wybierane są odpowiadnie zadania i one są wstawiane do zakresu zadań. Nie ma wtedy problemu z niechęcią do podpisania zakresu obowiązków.

Następna dyskusja:

opisy stanowisk pracy




Wyślij zaproszenie do