Temat: narzędzie wsparcia sprzedaży dla handlowców - pomoc...

Witam,

mam nadzieję, że dobrze określiłem adresatów swojej sprawy.
Stworzyłem system (dostępny on-line przez przeglądarkę www), którego zadaniem jest wsparcie sprzedaży - tak w ogóle. System umożliwia dokonywanie zamówień produktów i usług za pomocą zdefiniowanych kodów wpisywanych wiadomościach SMS wysłanych na jeden konkretny numer bramki SMS (również mojej). Żeby to przedstawić bardziej obrazowo. Klient (konsument) wysyła SMS o jakimś określonym kodzie na numer wskazany przez Dostawcę. Taki SMS automatycznie generuje Zamówienie / Zapotrzebowanie w systemie Dostawcy. Skuteczne zarejestrowanie takiego Zapotrzebowania potwierdzane jest automatycznym wysłaniem SMS do Klienta (o udanym zarejestrowaniu Zamówienia) jak i do samego Dostawcy, że ktoś coś zamówił. Przeznaczeniem samym w sobie systemu nie jest oczywiście dostarczenie samej formy komunikacji na drodze Klient - Dostawca (choć myślę, że byłoby to wygodne), ale pozyskiwanie na tej drodze jak największej ilości osób, które zdecydowały się do nas wysłać SMS, bo to uzupełnia rejestr Kontrahentów / Klientów w systemie Dostawcy. I tu jest cel właściwy samego systemu. Klienci w rejestrze to potencjalni adresaci naszych Kampanii SMS, które można zdefiniować, zaharmonogramować i przeprowadzić również z systemu. System sprawdza też skuteczność przeprowadzonych takich kampanii.
Oczywiście przyjmowanie SMSów od Klientów to nie jedyny sposób na uzupełnianie bazy naszych Klientów. System umożliwia wpisywania ich ręcznie lub importu masowego.

Mój apel to nie próba sprzedaży tego systemu ale propozycja bezpłatnego udostępnienia osobom zainteresowanym, w ograniczonym zakresie czasowym jak i ilościowym (chodzi o ilość SMSów, które mogę pozwolić wysłać w ramach przeprowadzanych kampanii).

Moim celem jest to aby poznać odpowiedź na moje własne pytanie ... czy taki system może znaleźć zastosowanie w obszarze sprzedaży pośredniej jak i bezpośredniej produktów / usług?

Wyobrażam sobie, że mogłoby to być świetne narzędzie np. dla przedstawicieli handlowych utrzymujących relacje z kilkudziesięcioma a nawet setkami Klientów. Np. jednym 'zamachem' mogliby poinformować w jednej kampanii o zorganizowanej promocji (na przykład). Ale jest to tylko moje wyobrażenie, więc potrzebuję jego weryfikacji stąd też prośba o pomoc, również w przećwiczeniu rozwiązania w warunkach bojowych.

Jeszcze raz - nie prowadzę żadnej działalności komercyjnej. Moim celem jest weryfikacja potrzeb rynku w tym obszarze.

Chętnych do skorzystania z tego systemu zapraszam do kontaktu i współpracy. Użyczę systemu na umówiony okres oraz ilość SMSów do wykorzystania.

Mariusz
marszefo1981@gmail.com

Temat: narzędzie wsparcia sprzedaży dla handlowców - pomoc...

Mariuszu,
Zajmujemy się tworzeniem dedykowanym aplikacja typu CRM ERP BI SCM MES itd. Jednym z naszych celów jest automatyzacja procesów i wzrost efektywności firm.
http://blog.kamee.pl
http://kamee.pl/realizacje
Zamówienie generowane poprzez sms. Hmm.....
Jest to dobre rozwiązanie pod warunkiem, że
- lista kontrahentów, którzy korzystają z tego rozwiązania jest zamknięta - lista numerów telefonów- są to osoby decyzyjne
- mają oni zdefiniowane wszystkie warunki współpracy - ceny, terminy płatności, warunki dostawy ...
- ceny nie zmieniają się za szybko i nie ma miejsca ja negocjacje ceny / wolumen

Wykonujemy systemy, gdzie klienci w panelu sami robią zamówienia. Nie spotkałem się z firmą, która ograniczyłaby klientom wybrania :
- numerów katalogowych
- ilości
- miejsce dostawy
- przy sprzedaży jest wiele parametrów do uzgodnienia - gwarancje, wdrożenia, serwis ....

trudno jest mi wyobrazić sobie taki system w praktyce.

WSZYSCY WIEDZĄ, ŻE SIĘ NIE DA CZEGOŚ ZROBIĆ, AŻ PRZYCHODZI TAKI JEDEN, KTÓRY NIE WIE ŻE SIĘ NIE DA I ON TO ROBI.
Powodzenia
Pozdrawiam

Temat: narzędzie wsparcia sprzedaży dla handlowców - pomoc...

Witaj Marcin,

Przede wszystkim dzięki za wypowiedź. Uznałem już ten portal za zupełnie 'martwy' ;)
Co do mojego postu - to myślę że w swoich intencjach nie wyraziłem się dość precyzyjnie. SMS-owy kod zamówieniowy miałby powodzenie kiedy z góry określa już numer katalogowy i inne warunki dostawy. Mogłoby to zadziałać, kiedy oferta jest dedykowana i wywodzi się ona z przygotowanej dedykowanej promocji (również realizowanej przez system). Można to zobrazować poniższym przykładem. Handlowiec np. hurtowni alkoholi (towar 1-szej potrzeby i szybko zbywalny ;) ma do zaoferowania upust np. 10 % na markową wódkę. Warunkiem skorzystania z takiego upustu jest zamówienie określonej ilości sztuk bądź jej wielokrotności. Nie wiem ilu kontrahentów obsługuje taki handlowiec - ale jeśli kilkadziesiąt lub więcej, to pewnie wysłanie takiego kampanijnego SMSa miałoby pewnie sens. Warunkiem skorzystania z takiej promocji (do wyczerpania zapasów) jest odesłanie SMS o zdefiniowanym wcześniej kodzie. Taki SMS generuje w systemie 'cokolwiek' - czyli rekord odpowiadający np. Zamówieniu.
Takie zamówienie oczywiści powinno być zweryfikowane, ale handlowiec robi to dopiero w momencie akcesu uczestnictwa takiego kontrahenta w tej promocji. Inaczej ...handlowiec zajmuje się w pierwszej kolejności takimi powiedzmy 'wstępnymi' zamówieniami, przychodzącymi jako SMSy a dopiero później prowadzi działalność informacyjno-marketingową metodą 'oldschool' - czyli obdzwanianie Klientów bądź do nich osobiste 'pielgrzymowanie' - o ile będzie jeszcze z czym.(?)
Wyobrażam sobie że takie masowe informowanie Klientów jest bardziej zasadne w przypadku towarów mających ograniczony termin przydatności użycia / spożycia. Bo przecież, wódka się szybko nie popsuje i sprzeda się zawsze ;) - no, chyba że chodzi o wypromowanie nowej marki.
Ale jeśli chodzi o medykamenty, które zalegają na półkach w hurtowaniach i zaraz trzeba będzie je zutylizować - trzeba to jakoś rozprowadzić, czyli uatrakcyjnić cenę i szeroko o tej promocji poinformować. Mailing sprawdza się bardzo słabo. Z SMSami jest inaczej. Podobno, 90% SMSów z chwilą dotarcia do telefonu jest odczytywanych przez swoich właścicieli w pierwszych 30 sekundach (ja sam zaliczam się do takich osób)

Napiszę jeszcze gdzie to rozwiązanie mi się zaczęło sprawdzać ... W gastronomii z zamówieniami na wynos (głownie Pizza). Tu też ma znaczenie statystyka. A wygląda ona tak. 85-90% Klientów lokalnych / osiedlowych pizzerii to stali Klienci. Wśród tej grupy 85-90% Klientów zamawia zazwyczaj to samo (również zaliczam się do takich osób). Kod SMS wysyłany do takiej pizzerii definiuje już zamówienie w całości, włącznie z domyślnym adresem dostawy.

Mam jeszcze inne pomysły związane z tym mechanizmem ... ale najpierw chciałbym zweryfikować ten

Zachęcam do dalszych wypowiedzi

pozdrawiam
Mariusz



Wyślij zaproszenie do