![Adrian G.](https://static.goldenline.pl/user_hidden_basic.jpg)
Adrian G. ...
Temat: Zarządzanie w czasie kryzysu.
Na jednym z portali internetowych znalazłem ciekawą publikację. której część cytuję poniżej. :)„…W czasie kryzysu większość przedsiębiorców w pierwszym odruchu tnie koszty. Wzmacniają ich w tym przekonaniu tytuły prasowe: „Nie proś pracodawcy o podwyżkę” czy „Chudsze lata przed polskim rynkiem szkoleniowym”. Jednak szczególnie pracodawcy, którzy nie wyciągnęli wniosków z poprzedniego spowolnienia rynku w latach 2002/2003 i nadal patrzyli na pracowników przez pryzmat kolejki chętnych czekających na pracę za drzwiami, będą musieli zrewidować swoje podejście. Skutkiem takiego podejścia i źle pojętych oszczędności były m.in. masowe wyjazdy emigracyjne. A przecież odpowiedzią na czas kryzysu może być również ekspansja. Jednak by pójść tą drogą, menedżerowie musieliby odpowiedzieć na skomplikowany dylemat zarządczy: w jaki sposób jednocześnie rozwijać działalność w jednym segmencie, a zamykać w innym? Jak pogodzić restrukturyzację zatrudnienia z rekrutacją i ekspansją? Oznaczałoby to zmianę w zarządzaniu ludźmi i restrukturyzowanie bez uszczerbku dla wizerunku pracodawcy, przenoszenie pracowników z obszarów deficytowych do zyskownych, utrzymywanie pełnej mobilizacji na rzecz rozwoju przy jednoczesnych oszczędnościach. W dojrzałych gospodarkach zachodnich zjawisko to czasem nazywane jest restrukturyzacją konkurencyjną i polega na ograniczaniu kosztów w celu utrzymania rentowności i konkurencyjności, a nie w celu przetrwania….”