konto usunięte

Temat: Czy warto być wrednym?

Badania przeprowadzone przez naukowców z uniwersytetu w Essen pokazały, że bycie miłym w pracy się nie opłaca. Jak się okazało, mężczyźni, którzy byli uprzejmi dla współpracowników zarabiali średnio o 6% mniej niż ich wredni koledzy. Największe szanse na wyższe zarobki mają otwarci na nowe doświadczenia ekstrawertycy. Zarabiają oni średnio o 9% więcej, niż ich nieśmiali współpracownicy. Badanie nie wykazało, żeby takie cechy jak pracowitość i sumienność miały bezpośrednie przełożenie na wysokość dochodów. http://salesnews.pl

konto usunięte

Temat: Czy warto być wrednym?

To jest z "sales news", wiec nie wiem jak bardzo przystaje do innych "profili". :)

konto usunięte

Temat: Czy warto być wrednym?

Krótkie acz burzliwe doświadczenie zawodowe nauczyło mnie, że warto być i wrednym i leniwym - zapewnia to ciągłą rotację wśród kolegów-pracowników i płynność na rynku pracy. Oczywiście nie mam aspiracji by się do tego stosować :-)
Przemysław Mańkowski

Przemysław Mańkowski CEO Nextweb Media

Temat: Czy warto być wrednym?

W ostatnim HBR można znaleźć artykuł o zgoła odmiennych konkluzjach, poniżej fragment:
http://www.hbrp.pl/magazyn/index.php#a4

Między wrednymi fachowcami a sympatycznymi dyletantami, czyli jak tworzymy sieci relacji w firmie
Tiziana Casciaro, Miguel Sousa Lobo

Gdy potrzebujemy pomocy w pracy, chętniej zwracamy się do sympatycznego niż do bardziej kompetentnego kolegi. Taki wniosek wysnuli autorzy artykułu na podstawie badania obejmującego analizę 10 000 relacji zawodowych zaobserwowanych w pięciu organizacjach.

Przyjmując założenie, że w doborze współpracowników ludzie kierują się głównie, choć w różnym stopniu, dwoma kryteriami - kompetencjami i sympatią, autorzy byli w stanie wyłonić cztery archetypy: wredny fachowiec, czyli ktoś z dużą wiedzą, lecz nieprzyjemny we współpracy; sympatyczny dyletant, którego wiedza nie jest imponująca, za to świetnie się z nim pracuje; sympatyczna gwiazda - prawdziwy ekspert, a do tego przemiły; wredny partacz, czyli. cóż, to chyba oczywiste.

Badania wykazały (co zresztą nie jest zaskoczeniem), że niezależnie od rodzaju organizacji wszyscy chętnie pracują z sympatyczną gwiazdą, zaś nikt nie chce mieć do czynienia z wrednym partaczem. Jednak bardziej interesująca jest kwestia, że ludzie chętniej wybierają sympatycznego dyletanta niż wrednego fachowca. Ten fakt ma znaczące konsekwencje dla każdej organizacji i choć nie wszystkie one są negatywne, to jednak z reguły wiążą się z niewykorzystanymi szansami. I dlatego menedżerowie powinni podejmować wysiłki na rzecz kształtowania się pozytywnych relacji i szerokich sieci kontaktów, które często stanowią o powodzeniu wykonywanych zadań.

konto usunięte

Temat: Czy warto być wrednym?

Być może, jednak powstaje pytanie czy wolisz spokój ducha, szacunek i uznanie czy 6% więcej dochodów?
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Czy warto być wrednym?

Daje do myślenia...
Maciej S.

Maciej S. "Nie pracuj z myślą
o zdobyciu uznania,
pracuj w sposób z...

Temat: Czy warto być wrednym?

Warto byc po prostu czlowiekiem ... a nie d...kiem dla innych ludzi.



Wyślij zaproszenie do