Arkadiusz Nowiński

Arkadiusz Nowiński Business English

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

Czy to jest dobra strategia promocyjna? Czy może rozdawnictwo ściąga tylko łowców gratisów?

AN
Dominik A.

Dominik A. Badam nowe ścieżki.

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

Arkadiusz Nowiński:
Czy to jest dobra strategia promocyjna? Czy może rozdawnictwo ściąga tylko łowców gratisów?

AN

Nieodpłatnie tak, za darmo nie ;-)
Marek Pacan

Marek Pacan
http://symfoniadodat
ki.pl

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

Hej,

polecam tę pozycję w tym temacie.

http://www.empik.com/za-darmo-anderson-chris,prod61041...

czytałem - warto

MarekMarek Pacan edytował(a) ten post dnia 14.03.12 o godzinie 19:43
Lukasz M.

Lukasz M.
www.IntelektPuzzles.
com

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

Moja firma wysyła darmową próbkę gadżetu reklamowego ze strony http://www.intelektpuzzles.com Jednak nie wysyłamy jej ot tak sobie każdemu kto chciałby mieć próbkę za darmo. Po pierwsze firma musi być teraz na etapie szukania gadżetów reklamowych (podaje się termin i rodzaj imprezy) i próbkę może zamówić tylko właściciel lub osoba decyzyjna. Oczywiście nie ma nigdy gwarancji, że zamawiający nie kłamie ale staramy się sprawdzić prawidłowość podanych danych. Kiedyś próbki wysyłane były odpłatnie ale to się nie sprawdziło. Powróciliśmy to koncepcji darmowych próbek ale z podanymi ograniczeniami przy zamówieniu. Niby to się sprawdza ale i tak wiele próbek się nie zwraca. Nie ma jak tego obejść. Jakieś koszta marketingu trzeba ponieść, żeby zdobyć klienta...
---
http://www.intelektpuzzles.com

konto usunięte

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

Arkadiusz Nowiński:
Czy to jest dobra strategia promocyjna? Czy może rozdawnictwo ściąga tylko łowców gratisów?

AN


nie ma czegoś takiego, jak rozdawanie za darmo ! jest bezpłatnie lub nieodpłatnie ! ;)
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

nieodpłatne rozdawnictwo może być strategią przedsiębiorstw
na zdobycie popularności, rozgłosu, zauważenie,
z tego co wiem zawsze pierwsza dawka narkotyku jest za darmo

konto usunięte

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

małżeństwa są też tylko z miłości! nigdy przecież nie chodzi o pieniądze,
firma to tylko układ.....
Jakub M.

Jakub M. Ekonomista

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

Tradycyjne małżeństwo to tez specyficzna forma spółki :)

konto usunięte

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

myślał Pan, że ja tak na poważnie?
poważnie to się tylko w grobie leży! ;]
Jakub M.

Jakub M. Ekonomista

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

No ja też nie do końca poważnie :)
W końcu małżeństwo to bardziej sztuka niż biznes.
Michał Stachura

Michał Stachura Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

Arkadiusz Nowiński:
Czy to jest dobra strategia promocyjna? Czy może rozdawnictwo ściąga tylko łowców gratisów?
Myślę, że w Polsce nie ma jeszcze wytworzonej grupy osób specjalizujących się w łowieniu gratisów. Często też spotykanym rozwiązaniem jest dodawanie czegoś darmowego do zakupu czegoś niedarmowego co dość dobrze filtruje "łowców gratisów".

No i pozostaje jeszcze wartość gratisu. Trudno mi sobie wyobrazić łowcę polującego na Kubek czy breloczek, co innego z bardziej wartościowymi gratisami... ale to zabójstwo finansowe firmy.

konto usunięte

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

odpowiedź zwrotna:

wiele (również bardzo drogich) produktów, które dziś stosuję na co dzień, kupiłam pierwszy raz tylko dlatego, że miałam możliwość wypróbować (testery, próbki produktu) przez okres, który był wystarczająco długi, by przekonać się o tym, jak produkt jest rewelacyjny i na tyle przyzwyczaić się, by nie chcieć już "żyć dalej bez niego" ;)

natomiast - jeśli chodzi o gadżety, prezenty... owszem - tworzą w jakiś sposób przyjazną atmosferę, gadżety z nadrukiem - przypominają o istnieniu firmy, natomiast nie obligują mnie do korzystania (choć są osoby, które do dziś łapią się na stary chwyt - przyjąłem prezent, powinienem coś kupić - masakra!!! - tak działają akwizytorzy! to nie buduje długotrwałej dobrej współpracy)... jak było wyżej napisane: zaistnienie - tak!

konto usunięte

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

i jeszcze jedno - za darmo! tzn. bezwartościowy? czy spotkałam Świętego Mikołaja?.....

jeśli Klient otrzymuje ode mnie bonusy, ma świadomość, iż nie jest to za darmo - nie nie!
Bonus ma określona wartość (!!!) i stanowi - w całości do umowy - dodatkowa gratyfikację!
Anna Staniszewska

Anna Staniszewska Właściciel, ANTRADE

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

"

No i pozostaje jeszcze wartość gratisu. Trudno mi sobie wyobrazić łowcę polującego na Kubek czy breloczek, co innego z bardziej wartościowymi gratisami... ale to zabójstwo finansowe firmy."


Proszę odwiedzić targi reklamy i porozmawiać z wystawcami a dowie się Pan ilu jest łowców na breloczek, długopisik itp.;)
Lukasz M.

Lukasz M.
www.IntelektPuzzles.
com

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

I pojawia się pytanie czy to rozdawnictwo opłaca się firmie rozdającej. Oczywiście wszystko pewnie zależy od kosztów jednostkowych takiego gadżetu. Osobiście dochodzę powoli do wniosku, że dawanie gadżetu zupełnie za darmo ma sens tylko wtedy gdy dokładnie "prześwietlimy" osobę której go wręczamy i wiemy, że może być ona naszym potencjalnym klientem. Poławiaczy darmochy należy maksymalnie odsiać bo generują tylko niepotrzebne koszta.
http://www.intelektpuzzles.com
Lukasz M.

Lukasz M.
www.IntelektPuzzles.
com

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

Napisze jeszcze jak u mnie ewoluował system wysyłki darmowych próbek produktu:
- Na początku wysyłałem darmową próbkę każdemu kto ją zamówił i była to firma raczej większa niż mniejsza. Szybko się jednak okazało że ta metoda wymaga ulepszenia bo co prawda w większości przypadków gdy dzwoniłem do firmy, której wysłałem produkt słyszałem że bardzo się podoba i w ogóle 'ochy i achy' ale nie przekładało to się na zamówienia a tylko miałem koszta. Druga sprawa to fakt, że próbki zamawiali zazwyczaj pracownicy firmy a nie osoby decyzyjne więc próbka szła w niewłaściwe ręce bo po przekazaniu jej osobie decyzyjnej okazywało się często, że produkt się nie podoba więc na wejściu miałem koszta, których można było uniknąć.
Po pewnym czasie ulepszyłem system tak, że:
a) próbkę mogła zamówić tylko osoba decyzyjna a nie szeregowy pracownik firmy
b) próbka była wysyłana pod konkretną imprezę (potrzebę) klienta a nie ot tak sobie.
Po tym ulepszeniu ilość wysyłek darmowych próbek znacznie spadła ale wzrosła ich celność tzn. trafiały do właściwych osób i we właściwym momencie (tzn. gdy klient szukał gadżetu na imprezę).
Jednak cały czas spora ilość próbek nie generowała zamówień bo choć produkt bardzo się podoba to osoby w firmie o nim z czasem zapominały jeśli nie zamówili akurat pod konkretną imprezę. W tym miejscu potrzebowałem czegoś extra co zatrzyma klienta na dłużej tzn. systemu podążania. Po roku działa stworzyliśmy z informatykiem taki system i teraz po wysyłce darmowej próbki wpisujemy automatycznie "klienta" na specjalną listę mailingową na której raz na 3 miesiące komputer odkrywa przed odbiorcą kolejny model specjalny naszego produktu i w ten sposób przypominamy o sobie odbiorcy próbki przez ponad rok podążając za nim aż do momentu zakupu lub wypisania się z listy (zdarza się niezmiernie rzadko, żeby ktoś się wypisał bo pomysł odkrywanych modeli b.wciąga). Jeśli myślicie, że to już koniec to jesteście w błędzie :) Trzeba było wymyśleć dodatkowy system aby maile z modelami nie trafiały do spamu bo przez półtora roku (tyle czasu zajmuje odkrycie całej kolekcji) nie ma szans aby maile w pewnym momencie nie trafiały do spamu. Ten problem okazał się najtrudniejszy do rozwiązania ale też udało się go obejść :) Jak widać wysłać próbkę za darmo i ją stracić jest b. łatwo ale "zamienić ją" w transakcję to zupełnie inna bajka :)
http://www.intelektpuzzles.comLukasz M. edytował(a) ten post dnia 27.06.12 o godzinie 15:38

konto usunięte

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

Anna Staniszewska:
"

No i pozostaje jeszcze wartość gratisu. Trudno mi sobie wyobrazić łowcę polującego na Kubek czy breloczek, co innego z bardziej wartościowymi gratisami... ale to zabójstwo finansowe firmy."


Proszę odwiedzić targi reklamy i porozmawiać z wystawcami a dowie się Pan ilu jest łowców na breloczek, długopisik itp.;)


to jest prawdziwa plaga! najgorsze jest to, że "łupy" od firm lądują na Allegro!
Anna Staniszewska

Anna Staniszewska Właściciel, ANTRADE

Temat: Czy firmy powinny firmy powinny dawać coś za darmo?

Anna P.:
Anna Staniszewska:
"

No i pozostaje jeszcze wartość gratisu. Trudno mi sobie wyobrazić łowcę polującego na Kubek czy breloczek, co innego z bardziej wartościowymi gratisami... ale to zabójstwo finansowe firmy."


Proszę odwiedzić targi reklamy i porozmawiać z wystawcami a dowie się Pan ilu jest łowców na breloczek, długopisik itp.;)


to jest prawdziwa plaga! najgorsze jest to, że "łupy" od firm lądują na Allegro!

zatem można wywnioskować, że na tego typu imprezę powinni być wyselekcjonowani klienci a tak mamy korek na targach, sporo odwiedzających, zbierających a oczekiwane efekty sporo mniejsze...
generalnie gratisy są dobre tylko najlepiej jak są powiązane z konkretną akcją marketingową nastawioną na osiągnięcie wyznaczonego celu...



Wyślij zaproszenie do