Michał Janus

Michał Janus Trener, coach,
psycholog biznesu.
Tel. 603 503 113

Temat: Pytanie dotyczące kredytu hipotecznego_prośba o pomoc

Witam,

Pozwoliłem sobie wysłać maila na Państwa forum, bo uznałem, że jest to najlepsze miejsce by dostać precyzyjną odpowiedź.

Moje pytanie (prośba) jest związane z posiadanym w Państwa Banku kredytem hipotecznym.

Sprawa jest następująca: We wrześniu 2007 uzyskałem kredyt hipoteczny we frankach szwajcarskich. Bank przelał developerowi pierwszą transzę. Niestety budowa nie ruszała (sprawa dotyczy inwestycji "Zielone Wzgórza" w Bytomiu). Budowa na dobre ruszyła na wiosnę na początku 2009 roku. Niestety z uwagi na trudności jakie developer miał z wykonawcą została przerwana (na etapie 40-50%). W Multibanku kilkakrotnie przesuwałem termin, ostatnia zgoda Multibanku wyznacza termin do 31 stycznia 2010. W ostatnim czasie coś się ruszyło ze strony developera i wszystko wskazuje, że znalazł inwestora zastępczego i wykonawcę, a nowy harmonogram prac ma powstać do połowy lutego. I w tym właśnie mój problem - zgoda Multibanku do 31 stycznia, a harmonogram prac ma powstać w połowie lutego. Wtedy też developer może wypełnić oświadczenie jakie dostałem w Multibanku, a które jest potrzebne do starania się o nowy termin zakończenia inwestycji. Co mogę zrobić by nie doszło do wypowiedzenia ze strony Banku umowy.

Z wyrazami szacunku,
Michał Janus
tel. kom. 666 889 836
e-mail: mjanus@pzu.pl

konto usunięte

Temat: Pytanie dotyczące kredytu hipotecznego_prośba o pomoc

Witam Panie Michale

Poleciłbym Panu uzyskać od dewelopera jakieś pisemne potwierdzenie
tego o czym Pan pisał na forum i z tym dokumentem udać się do doradcy który udzielał Panu kredytu on powinien juz wiedzieć gdzie to wysłać do naszej centrali, żeby pozytywnie załatwić Pański problem. PozdrawiamKrzysztof S. edytował(a) ten post dnia 25.01.10 o godzinie 21:03
Michał Janus

Michał Janus Trener, coach,
psycholog biznesu.
Tel. 603 503 113

Temat: Pytanie dotyczące kredytu hipotecznego_prośba o pomoc

Bardzo dziękuję Krzysztofie za odpowiedź. Jeszcze jedno pytanie - czy w podobnych sytuacjach Multibank częściej wypowiada umowy czy raczej daje klientowi "wielokrotne szanse" ;-) jeśli są poparte dokumentacją, a klient nigdy nie spóźnia się z ratami ani też nie unika kontaktu z Bankiem.

konto usunięte

Temat: Pytanie dotyczące kredytu hipotecznego_prośba o pomoc

Naturalnie takie sytuacje są rozpatrywane indywidualnie i są to niestandardowe wypadki i jeśli ze strony klienta było wszystko ok, a winę za zaistniałą sytuacje ponosi developer i naturalnie tak jak wspomniałeś jest to poparte dokumentacją to nie sądzę żeby był z tym jakiś problem. Drugą strona medalu jest jednak to że taka sytuacja nie może trwać w nieskończoność, jeśli przyjdziesz kolejny raz z czymś takim to może już być problem.



Wyślij zaproszenie do