Arkadiusz O.

Arkadiusz O. audyt, efektywność
energetyczna

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Znalazłem dzisiaj na liście operacji mojej karty kredytowej że z mojego konta ściągnieta została opłata za " Pakiet bezpieczna karat".
Problem jest w tym że ja tego ubezpiecenia nie zamaiwałem.
chętnie dowiem sie od pracownikół multibanku jakim prawem bank samowolnie zadysponował środkami na moim koncie?
Który punkt umowy zezwala bankowi na dokonywanie zakupów za pomocą mojej karty kredytowej?
Z mojego punktu widzenia banku ukradł pieniądze z mojego konta.

konto usunięte

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Jako pracownik banku śmiem twierdzić, że bank nigdy samowolnie nie dysponuje środkami na koncie klienta, tym bardziej nie kradnie - byłoby to równoznaczne z "samobójstwem" banku i sprzeczne z wszelkimi regulaminami, regulacjami i ustawą.
Zazwyczaj powodem tego typu sytuacji jest błąd pracownika (weryfikowany i naprawiany na drodze reklamacji) lub nieświadomość klienta, że na coś się zgodził (tu w grę wchodzi rzetelniość i uczciwość sprzedającego dany produkt pracownika).
Mogę się domyślić, że kartę ma Pan od niedawna i, że nie zaznaczył Pan/nie chciał Pan zaznaczyć na wniosku o kartę pola zgody na ubezpieczenie Bezpieczna Karta, choć wiem z własnego doświadczenia, że klienci często podpisują wniosek w ogóle go nie czytając i nie zwracając uwagi na dodatkowe opcje możliwe do zaznaczenia bądź skreślenia.
Oczywiście doradca u którego wnioskował Pan o kartę powinien zwrócić na to uwagę i spytać na jakie ubezpieczenia Pan się zgadza lub nie.

Niestety pozostaje tylko reklamacja, najlepiej u doradcy, u którego składał Pan wniosek.
Istnieje też możliwość błędu systemu i takim przypadu również tylko reklamacja może zwrócić uwage na ten błąd i spowodować jego naprawę.
Krzysztof K.

Krzysztof K. Project Manager,
Nestlé Nutrition

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Panie Kamilu,
wszystko ładnie i pięknie. Tylko, że błędy klienta określone i wycenione zostały w TOiP, a reklamacja ze strony banku nazywa się monitem telefonicznym, listownym. Natomiast błędy banku nazywane są błędami i nie ma ich wyrażonych w TOiP. Klient musi się domagać swojego na drodze reklamacji, której złożenie zazwyczaj kosztuje klienta. Nierówność praw obu stron umowy jest porażająca.
Daniel Z.

Daniel Z. Student, Uniwersytet
Szczeciński

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

To ciekawe, bo nie spotkała niemal identyczna sytuacja na początku 2010, kiedy podpisywałem umowę dot. Karty kredytowej. Pobrano mi opłaty za:
-7,50 wyciąg papierowy (gdzie w umowie wyraźnie zaznaczyłem, by był dostarczany tylko na @)
-19,90 jakaś gwarancja spłaty kredytu ( nie zamawiałem tej opcji)
-9,10 jakiś pakiet ubezpieczeń ( nie zamawiałem)

W kontakcie z Multibankiem (oddział, multilinia, multichat) każdy jest przesympatyczny „z mojej strony pragnę Pana bardzo przeprosić za zaistniałą sytuację” ale nic w tym kierunku nie jest robione!
Jedna reklamacja (dotyczaca poprzedniej karty kredytowej) jest rozpatrywana już od ostatniego dnia 2009!

Bank ma świetną ofertę celującą w moje potrzeby, wygodną obsługę internetową, ale na wyjaśnianie reklamacji straciłem już wiele wieczorów. Dzwoniłem kilka razy po ponad trzydzieści minut, zamiast poświęcić czas rodzinie, pracy, muszę boksowac się ze swoim bankiem bo ktoś źle wklepał dane do systemu z mojej umowy.

Już sam nie wiem- czy pracownicy Multibanku nie są odpowiednio wynagradzani finansowo za swoją prace robiąc ja byle jak nie mając motywacji, czy może są zbyt obciążeni, mają do wykonania zbyt wiele pracy przez co robią ją niestarannie? Jestem tym bardziej zawiedziony, gdyz by wyjaśnić te sprawę wystarczy odrobina dobrej woli i maksymalnie kilka dni, a tak już drugi cykl rozliczeniowy bank pobiera nienależne opłaty… Nie chciałbym zakładać osobnego wątku w grupie „Nie polecam!”.
Arkadiusz O.

Arkadiusz O. audyt, efektywność
energetyczna

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Panie Kamilu niestety mam odczucie że multibank bezczelnie i bezwstydnie naciaga mnie na koszty. Zgadzam sie z Panem, to objaw braku szacunku dla mnie jako klienta. Zaskutkuje to w niedalekiej przyszłości zmianą banku.
w placówce banku zostałem okłamany. Panienka zapewniała mnie że przelewy z karty na moje konto firmowe są bezpłatne. Okazało sie że guzik prawda. Po przeczytaniu 135 stron tabeli opłat i prowizji okazało sie że żaden przelew nie jest bezpłatny, kążdy to 3%.

Pracownicy banku nie znają zasad czy celowo wprowadzaja mnie w bład?Arkadiusz Ogonek edytował(a) ten post dnia 15.03.10 o godzinie 10:07
Krzysztof K.

Krzysztof K. Project Manager,
Nestlé Nutrition

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Przypadek TOiP versus informacja panienki z okienka. Wygrywa TOiP niestety. Przetestowane na Millennium kilka lat temu. Zasada ta tyczy się wszystkich banków. Bank grzecznie poinformował mnie wtedy, że bardzo mnie przepraszają za wprowadzenie w błąd przez pracownika i że doświadczyłem obsługi na poziomie, który nie jest zgodny z polityką banku. Potem bla, bla, bla i tyle. Rację ma TOiP.
Ta lekcja nauczyła mnie, że informacje uzyskiwane na drodze ustnej, zawsze należy weryfikować.
Wracając do Multibanku. Szykuję się do napisania długiej reklamacji na kartę visa n.
Regulaminy, umowy sobie, bank sobie.

konto usunięte

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Niestety, jako pracownik banku ubolewam nad tym, ale zdaję sobie sprawę, że klient postrzega instytucję poprzez pryzmat osób ją reprezentujących i błędy pracowników są jednoznacznie utożsamiane z błędami banku.
A niestety w erze planów, uzależnionych od nich systemów motywacyjnych zdarzają się osoby, które choć z czasem wyplenione z obsady placówek potrafią narobić dużo szkód.
Ale śmiem twierdzić, że tylko szczegółowe przeglądanie TOiP zanim coś podpiszemy i dokładne przejrzenie tego, co podpisujemy może być naszą, (bo przecież tez jestem klientem) jedyną skuteczną ochroną.

Co do reklamacji...
Moja żona ma niesłusznie pobraną opłatę na karcie kredytowej. Trzeci miesiąc czeka na rozpatrzenie reklamacji a ja, jako pracownik banku nic nie mogę zrobić. Bez komentarza.

Niestety zauważyłem, że korzystanie z usług różnego rodzaju korporacji (banków, tow. ubezpieczeniowych, dostawców usług teleinformatycznych, itp.) to zawsze rachunek zysku i strat.
Pytanie, na którą stronę przesuwa się szala...
Ja na szczęście (dla mojego) banku jestem zadowolony z produktów, jakie mam, choć nie zawsze z obsługi, jaką oferuje, ale z tego korzystam rzadko.
Łukasz Gawliński

Łukasz Gawliński Rozwiązania
finansowe dla firm.

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Jeżeli, któryś z Panów czuje się pokrzywdzony, proponuję udać się do dyrektora oddziału, napewno coś poradzi na tą sytuację i wszyscy będą zadowoleni.
Nadmienie tylko, że każdy produkt ma swoją TPiO oraz regulamin i warto się z nim zapoznać zanim się podpisze umowę. Jeżeli nie chcemy się zgodzić z zapisami możemy nie korzystać z danego produktu.
Krzysztof K.

Krzysztof K. Project Manager,
Nestlé Nutrition

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Łukasz Gawliński:
Jeżeli, któryś z Panów czuje się pokrzywdzony, proponuję udać się do dyrektora oddziału, napewno coś poradzi na tą sytuację i wszyscy będą zadowoleni.
Nadmienie tylko, że każdy produkt ma swoją TPiO oraz regulamin i warto się z nim zapoznać zanim się podpisze umowę. Jeżeli nie chcemy się zgodzić z zapisami możemy nie korzystać z danego produktu.

Szanowny Panie,
wydaje się, że Pan trochę nie przeczytał ze zrozumieniem. Nie bardzo rozumiem, na jakiej podstawie stwierdził Pan, że się nie zapoznałem z TOiP?
Poza tym, to bank się nie stosuje to TOiP, którą sam stworzył. Bank nalicza opłaty, których nie powinien. Bank nie stosuje się do regulaminów, które sam tworzy.
A ostatnie zdanie jest bardzo wymowne. Jak reklama BPH na youtube.com
"w takim razie wyp****".
To tyle w tym temacie.
Michał K.

Michał K. Dyrektor handlowy

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Panie Krzysztofie jest trochę racji w tym co Pan napisał.
Jeśli klient danej firmy niekoniecznie Banku jest niezadowolony z jego usług to powinien iść to zgłosić w formie reklamacji czy też skargi i jeżeli nie jest zadowolony z jej usług to po prostu rezygnuje. Jeżeli wyjdziemy z założenia, że oczekujemy od danej firmy 100% nieomylności to gwarantuje Panu, że nie ma takiej firmy na świecie, spełniającej tej warunek, włączając firmę Nestle:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,5716475...

Nie piszę tego posta żeby obronić BRE czy inny Bank ani atakować inne firmy ale po prostu żeby uświadomić czytającym i piszącym że bank to jest normalna firma gdzie pracują ludzie, którzy popełniają błędy.
Pisanie na forum o błędach Banków/firm jest jak najbardziej korzystne dla wszystkich ale po warunkiem, że po złożeniu reklamacji jest dalej problem i sprawa nie jest załatwiona.
Sam jestem klientem banków i tez mam większe lub mniejsze problemy i zawsze załatwiam to na zasadzie reklamacji i nigdy do tej pory nie miałem problemu z odzyskaniem pieniędzy z niesłusznie naliczonych opłat - a było kilka takich spraw.
Na jedną reklamację czekałem nawet 6 miesięcy bo sprawa była skomplikowana - naliczały się niesłusznie opłaty na koncie. Okazało się, że problem był systemowy u klientów z danym rodzajem konta. Proponuję się zastanowić i pomyśleć o koncie i karcie jak o zwykłym produkcie firmy XYZ.
Ile razy zdarzyło Wam się że coś nie działa albo nie jest takie jak powinno ?
Pozdrawiam i zachęcam do składania reklamacji.Michał K. edytował(a) ten post dnia 16.03.10 o godzinie 19:46
Arkadiusz O.

Arkadiusz O. audyt, efektywność
energetyczna

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Bank to nie jest firma XYZ.

Bank to instytucja zaufania publicznego a to ma swoje konsekwencje.
Tłumaczenia że bank sie pomylił ,coś źle naliczył traktuje jako smieszne tłumaczenie. bank zawodowo zajmuje sie prowadzeniem takiej a nie innej działalności , musi posiadać zazwolenie od instytucji nadzorujacych rynek finansowy na działalność.

Zawsze zastanawia mnie że 99,9999% problemów związane jest z problemami kientów a nie banku. Statystycznie powinno być 50/50, ciekawe dlaczego tak nie jest ?
Michał K.

Michał K. Dyrektor handlowy

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Ciekawa statystyka. Skąd te dane?
Ja osobiście znam wiele przypadków kiedy bank mylił się także na korzyść klienta i nie zawsze klient zwracał pieniądze.
Co do nadzoru/koncesji to jest bardzo dużo branż, w których wymagane jest zezwolenie lub koncesja i też podlegają ciągłej kontroli i nadzorowi.
Weźmy taką pierwszą lepszą - branża farmaceutyczna. Też można powiedzieć, że jak się zażywa lekarstwo dopuszczone do produkcji i sprzedaży powinno jeżeli nie leczyć to przynajmniej nie szkodzić. I co? Nie będę już tu przytaczał przykładów bo każdy chyba z własnego doświadczenia wie jak jest.
A wracając do tematu to naprawdę polecam złożyć reklamację.
Daniel Z.

Daniel Z. Student, Uniwersytet
Szczeciński

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Chciałem tylko wspomnieć, że jedna z moich reklamacji, dotycząca poprzedniej karty kredytowej, mimo przekroczonego terminu rozpatrywania zakończyła się pozytywnie, Bank uznał moją rację i zwrócił pobraną opłatę.

Reklamacja dotycząca innej karty kredytowej, jest w trakcie rozpatrywania. Poprosiłem by przysłano do mnie z archiwum bankowego kopie mojej umowy, bo stwierdziłem pewne rozbieżności między pobieranymi opłatami, a opcjami które zaznaczałem w tej umowie…Daniel Z. edytował(a) ten post dnia 24.03.10 o godzinie 23:11

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Daniel Z.:
Poprosiłem by przysłano do mnie z archiwum bankowego kopie mojej umowy, bo stwierdziłem pewne rozbieżności między pobieranymi opłatami, a opcjami które zaznaczałem w tej umowie…Daniel Z. edytował(a) ten post dnia 24.03.10 o godzinie 23:11

znając bałagan panujący w Multi mogą się nie doszukać :)
Hanna Ł.

Hanna Ł. szukam nowych wyzwań
zawodowych

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Daniel Z.:
Już sam nie wiem- czy pracownicy Multibanku nie są odpowiednio wynagradzani finansowo za swoją prace robiąc ja byle jak nie mając motywacji, czy może są zbyt obciążeni, mają do wykonania zbyt wiele pracy przez co robią ją niestarannie?

Czyli już Klienci zauważają bolączki pracowników strategii JEDNEGO BANKU...
Pozdrawiam
Michał K.

Michał K. Dyrektor handlowy

Temat: Muktibank samowolnie wyknał operacje na moim rachunku ,...

Czyli już Klienci zauważają bolączki pracowników strategii JEDNEGO BANKU...
Pozdrawiam

A Ty czytasz ze zrozumieniem?
Widzisz datę postu?
Czy rok 2010 to czas kiedy był wrażany Nowy mBank?



Wyślij zaproszenie do