Jacek Kotarbiński

Jacek Kotarbiński kotarbinski.com

Temat: BO, metodologia, opis przypadku

Łukasz Myszka:
Odpowiadając na pytanie, przez warunki do pracy rozumiem tutaj, odpowiednie nastawienie decydentów.

Lata świetlne przed nami :) Wiesz doskonale, że kiedy zaczyna się mówić o relacjach "My-konkurenci" większości firmom przydałby się psycholog. Wielu - psychiatra :))) Polacy są socjologicznie "skażeni" niechęcią do współpracy, zawiścią, zaściankowością i miernym poziomem kapitału społecznego :)) Przedsięborców może i uda się przekonać do tego, żeby zapomnieli o tym, że istnieje konkurencja :) Ale nie wiem jak się ograniczy emocje z tym związane :)
Łukasz Myszka

Łukasz Myszka PR manager,
BiznesHUB, Grupa
TOYA

Temat: BO, metodologia, opis przypadku

Ale są już perełki, wszystko idzie w dobrą stronę ;)
Jacek Kotarbiński

Jacek Kotarbiński kotarbinski.com

Temat: BO, metodologia, opis przypadku

Łukasz Myszka:
Ale są już perełki, wszystko idzie w dobrą stronę ;)

Idzie, idzie :) Skoro potrafiliśmy przejść w Kingsajz - to i z tym sobie jakoś można poradzić :)

konto usunięte

Temat: BO, metodologia, opis przypadku

Jacek Kotarbiński:
Łukasz Myszka:
Polacy są socjologicznie "skażeni" niechęcią do współpracy, zawiścią, zaściankowością i miernym poziomem kapitału społecznego :)) Przedsięborców może i uda się przekonać do tego, żeby zapomnieli o tym, że istnieje konkurencja :) Ale nie wiem jak się ograniczy emocje z tym związane :)

niestety smutna prawda, na probach udowodnienia, ze moze byc inaczej, stracilem wiekszosc oszczednosci ...

Temat: BO, metodologia, opis przypadku

konieczne jeste przekonanie zespołu w firmie do tej strategii. Jest to b żmudna droga i zależy od inicjatora

konto usunięte

Temat: BO, metodologia, opis przypadku

Przekonywanie, jak w każdym przypadku, jest konieczne. Najważaniejsze, zeby przekonać siebie. Potem już jakoś idzie :-)
Tymczasem wielu próbuje przekonywać, choć sami do końca z ideą się nie identyfikują. Nie dziwi mnie zatem, że jest wówczas trudno; w końcu trudno wówczas wypaść przekonywująco, skoro nie "wysyłamy" odpowiednich sygnałów - choćby niewerbalnie.

Pozdrawiam,

ZB
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: BO, metodologia, opis przypadku

Jacek Kotarbiński:

BO wymaga "przestrojenia" procesów w środku firmy, "przestrojenia" ludzi lub ... zaplanowania wszystkiego OD POCZĄTKU. Jeśli Twoja firma nie jest mentalnie gotowa na zmiany :) - zapomnij o BO :)))

To, o czym piszesz bardzo mi przypomina (moje) wysiłki wdrażania Kaizen w TP S.A. Polega to właśnie na "przestrajaniu procesów w środku firmy". Wypłynę na "głęboki przestwór oceanu" i pomarzę: jeżeli się to uda (w TP), to firma będzie postrzegana jako sztandarowy i wielki przykład wdrożenia BOS... No, może wypłynąłem trochę za daleko :)

Pozdrawiam

HeniekHenryk Metz edytował(a) ten post dnia 12.01.08 o godzinie 21:49
Magdalena P.

Magdalena P. człowiek renesansu

Temat: BO, metodologia, opis przypadku

Jacek Kotarbiński:
Łukasz Myszka:
Polacy są socjologicznie "skażeni" niechęcią do współpracy, zawiścią, zaściankowością i miernym poziomem kapitału społecznego :)) Przedsięborców może i uda się przekonać do tego, żeby zapomnieli o tym, że istnieje konkurencja :)

Doskonałe i trafne studium relacji międzyludzkich :):)
Dotyczy to nie tylko świata biznesu, ale także organizacji pozarządowych (tzw III sektor). Bardzo trudno nieraz przekonać "decydentów" w organizacjach działających w podobnym zakresie, że warto współpracować, bo razem jesteśmy w stanie pomóc większej liczbie potrzebujących. Co więcej pomóc w mądry i dalekosiężny sposób, a nie na zasadzie zaspokojenia doraźnych potrzeb. I niestety najczęstszym problemem o który się obijam - to czynnik ludzki i to poczucie "konkurencji". Zastanawiam się jednak w czym??
Mikołaj Pindelski

Mikołaj Pindelski Kierownik
Podyplomowych
Studiów Zarządzania
Sprzedażą ora...

Temat: BO, metodologia, opis przypadku

Mnie się wydaje, że w każdej firmie będzie troszkę inaczej i że BO w czystej swej KimChanowej postaci nie będzie działał prawie nigdzie. To w ogóle kombinacja różnych, znanych wcześniej metod (SWOT, łańcuch wartości itd.), ale dla każdej firmy ta kombinacja będzie nieco inna. Więc próżno szukać przykładów BOS, bo są ale nie wiadomo czy to BOS czy cokolwiek innego. Jak ktoś zaczął konkurować parkingiem przed sklepem, choć wszystkie okoliczne sklepy konkurują ceną to jest to przykład analizy luki strategicznej, zajmowania niszy rynkowej, łańcucha wartości dla klienta, SWOT, mapy strategicznych konkurentów czy Blue Ocean?
A programy szkoleń z BOS przypominają połaczenie SWOT i warsztatów kreatywności. Więc zgadzam się, że sam BOS to najlepszy przykład BOS :)



Wyślij zaproszenie do