Bogusław Zabiegliński

Bogusław Zabiegliński Master Business
Trainer, spec.
Net-working

Temat: Instrukcja do sukcesu

Do wszystkich mądrych tego świata :)
oto prosta instrukcja sukcesu w MLM według Dona Kinga
1. MARZENIA - (Dreams)
Strach przed niepowodzeniem może zniszczyć Twe marzenia o lepszej przyszłości. Marzenia są źródłem inspiracji do lepszego działania. Zdecyduj się, czego najbardziej w życiu chcesz, zapisz i umieść w widocznym miejscu. Marzenia nie zapisane to tylko mrzonki. Pobudzaj marzenia u innych, wzmacniaj ich obraz, ucz marzyć. Powoduj, aby przerastały obawę porażki.

2. CELE - (Goals)
Określ realizację swoich marzeń w czasie. Kiedy chcesz kupić żonie, może jeszcze przed ślubem, obiecane futro? Kiedy uda Ci się zrealizować od lat planowane wakacje pod palmą? Kiedy biznes, którym się zajmujesz, przyniesie Ci 10 mln. złotych, kiedy chcesz osiągnąć poziom Dystrybutora Bezpośredniego, w którym roku będziesz na poziomie Dystrybutora Szmaragdowego, itd... Terminy realizacji Twych marzeń określ precyzyjnie dniem, miesiącem, rokiem. Nie zaplanowane w ten sposób zamierzenia zwykle na zawsze pozostają w sferze projektów.

3. ZRÓB LISTĘ - (Make a list)
Lista ludzi jakich znasz to pierwsze i podstawowe narzędzie w tym biznesie. Tworząc ją, nie powinieneś pominąć nikogo. Z listy tej będziesz dobierał kandydatów do Twego biznesu. Pamiętaj, że im dłuższa lista, tym większy potencjał Twojego działania. Osoby nie umieszczone na liście zwykle umykają naszej pamięci. Jeśli nie masz listy kandydatów, to nie zaczynaj nawet tego biznesu, nie warto, szkoda czasu...

4. ZAPROŚ NA SPOTKANIE - (Contacting and inviting)
Umiejętne umówienie się z kandydatem na spotkanie to połowa sukcesu. W tym przypadku Twoim zadaniem jest zainteresować rozmówcę możliwością współpracy, a nie jak to się często zdarza - przez telefon, czy też w ulicznym zamęcie - wprowadzać go w szczegóły całego przedsięwzięcia. Nieumiejętne umawianie się odstrasza, gdyż wywołuje u Twojego rozmówcy fałszywy obraz tego, co chcesz mu zaproponować. Jest to szczególnie groźne, gdy lista kandydatów nie jest za długa.

5. POKAŻ PLAN - (S.T.P.: Show the plan)
Wszyscy na początku bardzo boimy się poprowadzić takie spotkanie. Chętnie więc korzystamy z doświadczenia sponsora. Im prędzej jednak popróbujesz sam, nauczysz się rozmawiać z ludźmi, tym prędzej poczujesz się szefem własnego biznesu. Dopiero wtedy będziesz mógł, bez oglądania się na kogoś, wypełniać swój kalendarz spotkań, planować rozwój sieci i związany z tym ściśle wzrost Twoich dochodów. Pamiętaj, że po takim spotkaniu pozostawiamy naszemu kandydatowi trochę materiałów na temat MLM i ustalamy termin następnego spotkania, ale nie później niż w ciągu 48 godzin.

6. ROZWIŃ PLAN - (Follow up)
Na drugim spotkaniu często wywiązuje się dyskusja. Kandydaci mogą zadawać wiele pytań natury technicznej. Powinieneś chociaż w części zaspokoić ich ciekawość, rozwiać ewentualne wątpliwości, przekładając jednak zasadniczą dyskusję na termin późniejszy. Głównym celem drugiego spotkania jest omówienie tych właśnie 11 punktów, pomoc w sporządzeniu listy kandydatów, nauczenie umawiania się na pierwsze spotkanie oraz pomoc w wypełnieniu umowy dystrybucyjnej.

7. KASETY - (Tapes)
Aby robić ten biznes potrzebna jest wiedza. Przekazują nam ją w formie nagrań Dystrybutorzy Diamentowi. Słuchanie kaset jest bardzo ważne. Oprócz wiedzy otrzymujemy potężną dawkę energii i wiary w to, co robimy. Kasety uczą optymizmu, pozytywnego myślenia, pozwalają nam uwierzyć w siebie.

8. KSIĄŻKI - (Books)
Książki pomagają nam zdobyć wiedzę na temat drugiego człowieka. Jednocześnie zmieniają one naszą postawę w stosunku do innych ludzi. Sprawiają, że stajemy się bardziej wyrozumiali i tolerancyjni, uczą nas bezkonfliktowego sposobu bycia. Czytaj więc książki, gdyż aby zmienić mentalność drugiego człowieka, musisz najpierw dokonać tych zmian w sobie samym.

9. SPOTKANIA, SEMINARIA, FUNKCJE - (Meetings, seminars, functions)
Powinieneś uczestniczyć w możliwie jak największej ilości seminariów i szkoleń. Kontakt osobisty z ludźmi sukcesu jest bardzo potrzebny i to nie tylko Tobie. Jeżeli nie będziesz uczestniczył w tego typu spotkaniach, nigdy nie uda Ci się namówić innych, aby to robili. Bierz udział w seminariach, a przekonasz się, jak wiele wiedzy i energii one dają, jak pozytywnie wpłyną na rozwój Twojego biznesu.

10. LOJALNOŚĆ: UŻYWAJ PRODUKTY - (Use the products)
Nigdy nie uda Ci się sprzedać produktu, którego dobrze nie znasz. Sam używaj naszych produktów. Pamiętaj, że reprezentujesz solidną firmę, więc też bądź solidny. Działaj zawsze tak, by nie zaszkodziło to jej dobremu imieniu.

11. ODSPRZEDAWAJ PRODUKTY - (Sell the products)
Żeby biznes ten przynosił jakiekolwiek dochody, musi następować obrót towarowy. Aby wprowadzeni przez Ciebie dystrybutorzy zaczęli sprzedawać, muszą się najpierw nauczyć tego od Ciebie. Nie licz na to, że sieć będzie robiła cokolwiek, czego Ty nie robisz. Duplikacja następuje w najmniejszym szczególe, ta negatywna ze zdwojoną siłą. Sprzedawaj więc produkty i wszystko to, co najlepsze z siebie możesz dać. Ucz innych swoim przykładem.