Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Temat: Kto i kiedy pokrywa koszty zwrotu towaru w e-sklepie?

Teoretycznie wszystko wydaje się proste - koszty zwrotnej przesyłki towaru pokrywa konsument, natomiast sklep internetowy zwraca kupującemu koszty pierwszej przesyłki towaru. W praktyce jednak zdarzają się sytuacje, w których kwestia pokrycia kosztów zwrotu wygląda inaczej. Warto poznać wyjątki - chodzi przede wszystkim o sytuację niespełnienia obowiązków informacyjnych przez sprzedawcę oraz politykę zakupową e-sklepu. Więcej informacji znajdą Państwo w naszym materiale: http://www.rzetelnyregulamin.pl/pl/a/e-handel-koszty-z...

W razie dodatkowych pytań, zapraszam do zadawania pytań.

Temat: Kto i kiedy pokrywa koszty zwrotu towaru w e-sklepie?

Teoretycznie wszystko wydaje się proste - koszty zwrotnej przesyłki towaru pokrywa konsument, natomiast sklep internetowy zwraca kupującemu koszty pierwszej przesyłki towaru.

Ale to chyba w przypadku zwrotu towaru pełnowartościowego, a nie reklamacji towaru niezgodnego z umową?
No bo na forumprawne.org znalazłem temat, w którym pada odpowied, z której wynika, że w przypadku zwrotu towaru niezgodnego z umową sprzedawca zwraca również za przesyłkę zwrotną.
przy niezgodności z umową masz zwrot za obie strony - od i do Ciebie

https://forumprawne.org/prawa-konsumenta/184835-towar-n...
Jednak to temat z 2011 roku i nie jestem pewny czy to nadal aktualne. Jeśli takt to chciałbym poznać źródło, z którego to wynika żeby móc się na nie powołać przy domaganiu się w reklamacji zwrotu kosztów przesyłki zwrotnej.
Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Temat: Kto i kiedy pokrywa koszty zwrotu towaru w e-sklepie?

Należy rozróżnić podstawy prawne. Jedną jest odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni od dnia otrzymania paczki, a drugą odstąpienie od umowy jakie przysługuje w ramach rękojmi. Przy rękojmi koszty pokrywa sprzedawca, przy odstąpieniu w ciągu 14 dni koszty odesłania co do zasady pokrywa klient.

Następna dyskusja:

Dropshipping - kto odpowiad...




Wyślij zaproszenie do