Ewelina Daniła

Ewelina Daniła *Art Of
Business*SALON
KOBIET*

Temat: Mało kto o tym wie...(rzecz o sprzedaży)

Czy znasz tę prawidłowość?

2% sprzedaży dokonuje się po 1.kontakcie z potencjalnym klientem,
3% sprzedaży dokonuje się po 2.kontakcie z potencjalnym klientem,
5% sprzedaży dokonuje się po 3.kontakcie z potencjalnym klientem,
10% sprzedaży dokonuje się po 4.kontakcie z potencjalnym klientem,
80% sprzedaży dokonuje się po 5.-12. kontakcie z potencjalnym klientem.

Tak!
4 z 5 prób sprzedaży udaje się dopiero po co najmniej piątym kontakcie! Mało kto o tym wie. Większość myśli, że klienci nie są zainteresowania a oni po prostu potrzebują czasu do namysłu.

Temat: Mało kto o tym wie...(rzecz o sprzedaży)

Lub jaśniej...
80% naszego obrotu to przeważnie stali klienci :)
Teresa K.

Teresa K. Asystentka

Temat: Mało kto o tym wie...(rzecz o sprzedaży)

odsyłam do zasady Pareto 80/20 :)

konto usunięte

Temat: Mało kto o tym wie...(rzecz o sprzedaży)

Srutututu.
O jakich dobrach mówimy? W moim przypadku przy kontakcie z odpowiednią osobą 80% sprzedaży zamyka się przy 2-3 kontakcie. Wraz z rozłażeniem się procesu w czasie szanse na zamknięcie drastycznie spadają.
Paweł D.

Paweł D. ஜ۩۞۩ஜ

Temat: Mało kto o tym wie...(rzecz o sprzedaży)

Zgadzam się z Krzysztofem.

Statystyki pasujące, ale do konkretnych branż i kompletnie nie nadające się jako ogólny obraz zachowań klientów.
Piotr S.

Piotr S. Best Solutions:
Einstein & Picasso

Temat: Mało kto o tym wie...(rzecz o sprzedaży)

Też się zgadzam z tym. Zasada tzw. "leja" -statystyka czysta! Jeśli dasz na początku 100% siebie, później będziesz zbierał tylko plony!
Ewelina Daniła

Ewelina Daniła *Art Of
Business*SALON
KOBIET*

Temat: Mało kto o tym wie...(rzecz o sprzedaży)

Ja tę statystykę odbieram w ten sposób, żeby nie zniechęcać się po pierwszym czy drugi, czy trzecim kontakcie, kiedy klient mówi "Nie" (albo kiedy ja odczytuję jego postawę jako "Nie").

Oczywiście nie mam tu też na mysli nachalnego czy agresywnego marketingu tylko długotrwały kontakt z klientem.
Magdalena Zwolińska

Magdalena Zwolińska Po co pisać?
Ważniejsze są czyny
niż słowa :D

Temat: Mało kto o tym wie...(rzecz o sprzedaży)

W niektórych branżach nawet długotrwały kontakt z klientem nie wróży pomyślnego zamknięcia "transakcji".
Piotr S.

Piotr S. Best Solutions:
Einstein & Picasso

Temat: Mało kto o tym wie...(rzecz o sprzedaży)

To może zaczniemy wymieniać branże gdzie dane " %" się sprawdzają ??



Wyślij zaproszenie do