Arkadiusz Mariusz S.

Arkadiusz Mariusz S. Kancelaria Prawna
Spółka Cywilna w
Poznaniu

Temat: Nieuczciwe praktyki wobec klientów

Nieuczciwe praktyki wobec klientów

Bankowi nie wolno przekazywać do biura informacji kredytowej informacji o opóźnieniu w spłacie kredytu bez uprzedniego poinformowania konsumenta o powstaniu takiego opóźnienia.
Tak uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie Invest Banku. W toku postępowania administracyjnego ustalono, że Invest Bank nie powiadamiał konsumentów o zadłużeniu w wysokości do 50 zł, powstałym z powodu opóźnienia w spłacie kredytu samochodowego. Dane te przekazywane były natomiast do Biura Informacji Kredytowej. W ocenie Urzędu taka praktyka narusza zbiorowe interesy konsumentów przez nieudzielanie im rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji, a przez to narażenie na odmowę udzielenia kredytu w innym banku.

Decyzja nie jest prawomocna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Działalność biur informacji kredytowej reguluje art. 105 ust. 4-4d ustawy - Prawo bankowe.
Źródło: http://uokik.gov.pl.