Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Podstawowa funkcja zarządzania jako temat na szkolenie

Większość kursów dla kierowników oparte jest o ciekawie brzmiące kwestie, takie jak przywództwo menedżerskie, time based management, inteligencja emocjonalna. Jednakże uważam, iż najbardziej przydatne umiejętności kadry zarządzającej ogniskują się w typowych funkcjach zarządzania, wymyślonych dokładnie 90 lat temu przez J. Taylora.
W dzisiejszym wpisie zdecydowałem się zaprezentować obszary szkoleń, które można szukać w sektorze firm szkoleniowych. Obszary zarządzania odnoszone bywają najczęściej jako zadania oraz inne aktywności przeznaczone dla kierownika. Zarządzanie grupą podwładnych wywołuje sytuację doboru adekwatnego stylu postępowania, które jest możliwe do wykonania w danej sytuacji biznesowej. Więcej z tego tematu na tych stronach:
Wyjątkowe Kursy Z Zarządzania Projektami
.
Teraz pokażę pierwszą funkcję kierowania, którą znają przełożeni w dużej liczbie znanych mi organizacji.
Tą czynnością jest planowanie. Jest to ustalenie celów przedsiębiorstwa i dróg ich realizacji. Kierownicy opisując swoje wizje na przyszłość muszą umieścić w jasno zdefiniowanych chwilach osi czasu zadania, które muszą być zrealizowane i wypracować najlepsze sposoby zbliżające organizację do wymiernych wyników finansowych. Planowanie nie powinno być prowadzone tylko na bazie twórczych pomysłów i mglistych wizji przyszłości.
Tworzenie harmonogramów opiera się na określeniu zasad i strategii funkcjonowania z punktu widzenia optymalnej realizacji celów zdefiniowanych przez kierownictwo przedsiębiorstwa. Częścią aktywności menedżera i podejmowanego przez niego planowania jest podejmowanie decyzji, co oznacza wybór metody działania spośród realnych wariantów decyzyjnych. Pierwszym zestawem czynności musi być określenie celów przedsiębiorstwa, w dalszej kolejności określenie celów jej działów.
Organizacje określają różnego zasięgu plany: oparte o taktykę biznesową, strategiczne, operacyjne. Z perspektywy czasu realizacji wyróżniamy: oparte na krótkim okresie czasu, średnioterminowe, długofalowe.
Kompetencja budowania planu działań jest niezwykle istotna. Dlatego uważam, iż każdy przełożony musi przejść przeszkolenie z tego tematu.

WIĘCEJ INFORMACJI O NASZYCH TEKSTACH
Ten dziennik prowadzi grupa mających wieloletni staż badaczy tworzących szkolenia dla przedsiębiorstw z bardzo wielu dziedzin gospodarki.

Na tej stronie wiele dyskutujemy też na temat:
- pomiary kompetencji kadry w dużych koncernach i małych firmach
- kwestionariuszy osobowościowe
- treningi z zarządzania
- szkolenia team building
- kierowanie zasobami ludzkimi
Cieszymy się że nas Państwo odwiedzili zachęcamy do następnych wizyt na tej stronie.