Blanka Zientek (Kaczanowska)

Blanka Zientek
(Kaczanowska)
Trener i mediator.
Trener biznesowy i
umiejetności
psycho...

Temat: Zapraszam na moje szkolenie

Efektywność osobista i zarządzanie sobą w czasie
Korzyści z uczestnictwa:
• Umiejętność dokładnej analizy swoich działań i sytuacji
• Kompetencje w zakresie definiowania celów i priorytetów
• Umiejętność tworzenia rezerw czasowych i zajmowania się tylko zyskownymi zadaniami i osobami
• Umiejętność zadbania o siebie w sytuacji „spotkania z pożeraczami czasu” i pracy pod presją.
• Zwiększenie motywacji do działania
Program:
1. Wstęp
• autoprezentacja
• określenie celu uczestnictwa w szkoleniu
• ustalenie zasad współpracy
2. Diagnoza
• Test
• Eksperymentuje każdy na sobie
• Autodiagnoza
3. .Określenie celu
• Zakres obowiązków
• System wartości
• Zasada SMART
• Diagram Eisenhowera
4. .Badanie zasobów
• SWOT
• Tabelka zasobów własnych
5. .Wyznaczanie drogi do celu
• Wizualizacja
• Indywidualny Plan działania.
6. Przeszkody i metody raczenia sobie z nimi
• Zjadacze czasu
• Delegowanie
• Droga eliminacji.
7. Asertywna obrona
• Przed zjadaczami czasu
• Przed zwierzchnikiem
8. Zarządzanie projektami-wstęp
• Niezbędne słownictwo i definicje
• Wyznaczanie ścieżki krytycznej
• Stworzenie własnego mini projektu
9. Relaksacja
• Krótkie metody
• Długie metody
10. Zakończenie
• Podsumowanie
• Wyjaśnienie wątpliwości
• Ustalenie zasad udzielania wsparcia

Cena:
do 18.05. 398 zł
po 18.05. 498 zł

Co zawiera:
2 dni (16 godzin) szkolenia
Skrypt szkoleniowy
Materiały dodatkowe
Certyfikat
Lunch (możliwość wykupienia dodatkowej opcji „Jesz ile chcesz” + 20 zł)
Serwis kawowy

Serdecznie zapraszam :)
Blanka Zientek (Kaczanowska)

Blanka Zientek
(Kaczanowska)
Trener i mediator.
Trener biznesowy i
umiejetności
psycho...

Temat: Zapraszam na moje szkolenie

Zarządzać czasem czy zarządzać sobą w czasie?
Jak zarządzać czasem lub sobą w czasie

Wciąż pragniemy ujarzmić upływ czasu, staramy się skracać czas i coraz bardziej przyspieszamy. Starając się zarządzać czasem wpadamy w wielką pułapkę pośpiechu, stresu i nadmiaru zadań. Co często prowadzi do wielu nieprzyjemnych schorzeń fizycznych np. podwyższone ciśnienie, bóle głowy, nadmierne zmęczenie, a nawet wyczerpanie organizmu, oraz psychicznych np. zaburzenia pamięci, depresja, lęki. Próbując zarządzać czasem – już na starcie jesteśmy przegranymi. Co więc zrobić w takiej sytuacji? Kiedy warto się zatrzymać? Ja zacząć zarządzać sobą w czasie?
Czy wiesz o tym, że czas bardzo szybko płynie gdy:

Śpieszymy się.
Robimy kilka rzeczy na raz.
Jesteśmy skupieni na bieżącej przyszłości.
Więcej reagujemy niż inicjujemy.
Zadania i sytuacje, w których uczestniczymy nie mają określonych ram czasowych.
Jesteśmy w stresie.
Jesteśmy nadmiernie obciążeni odpowiedzialnością.
Nie dbamy o swoje potrzeby i przyjemności.
Nie dbamy o więzi z bliskimi.
Nie umiemy skupić się na tu i teraz.
Nie koncentrujemy się na tzw. procesach naturalnych.
W naszym życiu jest za dużo bodźców.
Alokujemy nasz czas bezkierunkowo.

By zacząć efektywnie zarządzać sobą w czasie potrzeba kilku prostych metod, odrobinę teorii i sporą miarkę chęci do działania. Swą pracę warto zacząć od wyznaczania priorytetów np. przy pomocy „Reguły Pareto” inaczej zwanej regułą 80:20.

Reguła ta mówi o tym, że 80% wyników pochodzi z 20% wysiłków. Co pozwala na wstępne wyeliminowanie, lub zmniejszenie nakładów czasu na zbędne zadania, a dzięki temu zyskujemy czas np. na rozwój osobisty. Idąc dalej tym tropem, możemy zastosować także Macierz Eisenhowera, która zawiera w sobie dwa kryteria. Jednym z nich jest kryterium ważności - to kryterium, ma związek z naszą misją i najważniejszymi celami. Jeśli coś wpływa znacząco na osiągnięcie istotnych dla nas celów, to znaczy, że jest ważne.

Drugie kryterium odnosi się do pilności, czyli jest związane z czasem. Zwraca uwagę na termin wykonywanego przez nas zadania. Data ta może być mniej lub bardziej oddalona w czasie, w związku z tym dzieli nasze aktywności na mniej lub bardziej pilne. Ale jak zastosować Macierz, Eisenhowera jeśli nie mamy dobrze określonego celu?

Tu z pomocą przyjdzie nam SMART – czyli metoda wyznaczania celu polegająca na dokładnym nazwaniu 5 głównych elementów naszego celu. SMART to skrót pochodzący od pierwszych liter angielskich słów SPECIFIC (specyficzny, konkretny), MEASURABLE (mierzalny), ACCEPTABLE (akceptowany, ambitny), RELIABLE (realny, możliwy do osiągnięcia), TIME BANDED (określony w czasie).



Wyślij zaproszenie do