Blanka Zientek (Kaczanowska)

Blanka Zientek
(Kaczanowska)
Trener i mediator.
Trener biznesowy i
umiejetności
psycho...

Temat: magia czy oszustwo ? 3 x TAK

Witajcie,

pewnie słyszeliście o metodzie zwiększajacej szansę na zakuo produktu przez klienta opartego na 3 x TAK. Tworzymy sytuacje, gdzie klient odpowiadajac na proste i bezpieczne pytania wyraża zgodę. A później z rozpędu, przyzwyczajenia czy... innego powodu wyraża zgodę na zakup danej rzeczy.
Według tej teorii im więcej odpowiedzi tak, tym łatwiej zamknąć sprzedaż.

Co Wy na ten temat myślicie?

Ostatnio słyszałam porównanie tej metody do gry mleko i do jej podobnych.
Np.:
Jedna osoba zadaje pytania: Jakiego koloru jest pomidor?
Jakiego koloru są Twoje usta? W jakim kolorze jest rysowane serce? Jakiego koloru jest papryka chili? Itd. Na końcu pojawiało się pytanie: Na jakim kolorze przechodzisz przez ulicę?

Najczęściej tutaj też padała odpowiedź: czerwony, pomimo, że prawidłowa odpowiedź to: 'zielony'!

I ta metoda raczej opiera się na takim mechaniźmie. Co moim zdaniem żle o niej świadczy. Bo większość dorosłych osób gdy powie coś głupiego... nawet z automatu to po fakcie czuje się z tym źle.

Klient, który wyrazi zgodę na zakup pod wpływem tego automatyzmu zachowań naszczęscie może zwrócić produkt. I na pewno nie poleci tego handlowca produktu/usługi dalej.

konto usunięte

Temat: magia czy oszustwo ? 3 x TAK

głupota, jeśli ktoś słucha i jest kumaty to by powiedział czarny i biały.
Jeśli ktoś nie uważa to na pewno po gafie nie jest rozmowa zawieszana i jako dowód zakupu ew. rostrzygać w sądzie że ktoś z rozpędu potwierdził. Więc na pewno się wymiga jako żart i pewnie będzie chciała spławić bo za dużo kombinacji lub się obrazi i odłoży słuchawkę.

Dla mnie jeśli ktoś by miał jakie historie opowiadać przez telefon to dla mnie jest to niepoważna osoba która trwoni czas :)
Piotr Krupa

Piotr Krupa menadżer i trener
otwarty na
propozycje

Temat: magia czy oszustwo ? 3 x TAK

to "yes-set", właściwie klasyka sprzedaży. Technika stworzona przez amerykańskich sprzedawców encyklopedii, który ponoć takich pytań mieli przygotowaną setkę.
Z doświadczenia wiem, ze nawet kilka odpowiednim głodem zadanych pytań może wprowadzić klienta w pewien specyficzny stan transu w ktorym na kolejne pytanie "czy podpisze pan umowę" odpowie TAK
Częścią działania takich pytań jest "potwierdzanie rzeczywistości"
patrzysz teraz na ekran, czytasz te słowa i zapewne masz jakąś swoją opinię na ich temat i masz coraz większą ochotę aby to sprawdzić w praktyce
oczywiście część po ostatnim "i" była sugestią. Jeżeli moja oferta, propozycja czy sugestia będzie potwierdzona rzeczami, stwierdzeniami zgodnymi z Twoja rzeczywistością to łatwiej to również uznasz za oczywiste i sensowne.
Jeżeli jeszcze chodzi o 3xtak- istotne było były to stwierdzenia odnoszące się do wzroku, słuchu i kinestetyki
"patrzy pan na mnie i słucha tego co mówię siedząc w fotelu"
oczywiście efekt nigdy nie jest 100 procentowy
i oczywiście jak byś nie "zaczarował" klienta, on się potem obudzi i pytanie co wtedy pomyśli o transakcji i tym kto mu to sprzedał
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: magia czy oszustwo ? 3 x TAK

Wzorzec 3xTAK to jedno z narzędzi wywierania wpływu. Ważny jest kontekst, w jakim go używamy.

Można go użyć jako narzędzia manipulacji, gdzie klient zostanie ogłupiony i podejmie mało korzystną dla siebie decyzję. Jednak patrząc na to długofalowo, przyniesie to więcej szkody niż pożytku.
Niezadowolony klient będzie unikał osoby, która posługuje się sztuczkami dla ogłupiania klientów. I na pewno powie o tym innym.

Można też użyć tego narzędzia do otwarcia klienta na rozmowę, upewnienia się czy rozmawiamy z właściwą osobą lub jako wstępu do rozpoznania potrzeby.

"Czy dodzwoniłem się do firmy X? Czy rozmawiam z Panem X? Przekazano mi, że zajmuje się Pan reklamą w firmie."

Kontekst pokaże czy wykorzystujemy to narzędzie z korzyścią (lub nie) dla klienta. Podobnie jak nóż możemy wykorzystać do krojenia chleba lub okaleczenia innej osoby. Ważny jest więc cel stosowania tego narzędzia.

Następna dyskusja:

Handlowiec - telefoniczny u...




Wyślij zaproszenie do