Blanka
Zientek
(Kaczanowska)
Trener i mediator.
Trener biznesowy i
umiejetności
psycho...
Temat: Jak rzeźbić całą swoją postać handlowca
Człowieku sprzedaży czy wiesz jak rzeźbić całą swoją postać handlowca wraz z wszystkimi cechami jej osobowości?Idealny handlowiec jest zmotywowany i zorientowany na cele. A także ciągle doskonali się w zakresie siedmiu kluczowych obszarów rezultatów:
1. Poszukiwanie potencjalnych klientów
2. Budowanie relacji
3. Rozpoznawanie potrzeb
4. Prezentacja handlowa
5. Rozwiewanie wątpliwości
6. Zamykanie sprzedaży
7. Zdobywanie dalszych zamówień
Jeżeli jako handlowiec nie zaplanujesz ambitnego aczkolwiek realnego celu i nie zmotywujesz się do działania, niewiele osiągniesz. Nigdy nie zarobisz na zewnątrz więcej niż to, na co jesteś wewnętrznie zaprogramowany. Wizualizuj rzecz, którą chcesz zyskać. Bądź szczegółowy i konkretny. Poczuj jakby to było gdybyś posiadał już czego pragniesz. Napisz listę życzeń, zamówień do realizacji przez wszechświat. Codziennie czytaj i weryfikuj swoje marzenia. Dopisuj nowe pozycje. Wyznacz i osiągnij wszystkie swoje cele w sprzedaży. Uwolnij się od myślenia i postaw, które odbierają Ci sprzedaż. Trenuj się w wyznaczaniu celów i motywowaniu się do działania. Powtarzając sobie, że nie ma takiej opcji jak porażka, wspierasz swój wysiłek w sprzedaży siłą woli i determinacją. Postanowienie, że się nie poddasz daje Ci psychiczne przygotowanie do odbijania się od dna. Wzmacniasz się po każdej porażce i odmowie. Powtarzasz sobie „Potrafię to zrobić.”
Nie bez powodu Bóg dał nam 2 pary uszu i jedne usta. Jesteśmy skonstruowani, żeby słuchać tego co mówi klient. A klient ma swoje, nie nasze powody, dlaczego kupuje. Ma też obawy związane z zakupem. A my podczas prezentacji handlowej powinniśmy o tym wszystkim się dowiedzieć. W tym celu najlepiej jest zadawać pytania, przejść od ogółu do szczegółu, poznać sytuację klienta i zrozumieć jak najlepiej można pomóc. Zmień swoją prezentację handlową w arcydzieło sztuki perswazji. Maluj słowem, strasz i perswaduj, czyli opanuj metody na różne typy klientów. Aby to zrealizować należy opanować komunikacje interpersonalną, skupić się na kliencie, prawidłowo odczytać informacje, zastosować odpowiednie techniki sprzedaży i zamknąć sprzedaż. Aby odnieść sukces trzeba ćwiczyć się w sprzedaży w kontakcie bezpośrednim.
Przed spotkaniem z klientem warto zadbać o swój wygląd zewnętrzny. Podczas spotkania dbać o swoje dobre maniery i modulować głos. Tak, żeby wywrzeć dobre wrażenie. To wszystko można osiągnąć ćwicząc się w sztuce autoprezentacji
Jeżeli nie zrobisz deal to pamiętaj, odrzucenie nie ma charakteru osobistego. To nie jest wycelowany w ciebie atak. W odpowiednim traktowaniu odmowy pomoże ci wytrenowany upór i odwaga. Dzięki temu odniesiesz sukces w sprzedaży. Sprzedaż jest grą w odrzucenie. Im więcej razy twoja oferta zostanie odrzucona, tym większe masz szansę na sfinalizowanie transakcji.
Aby zmniejszyć ilość odpowiedzi odmownych twórz z klientem więzi sprzedające za ciebie. Klienci są coraz bardziej wykształceni i wybredni. Domagają się najlepszego traktowania jeszcze przed zakupem. Kupują tylko od ludzi, których lubią lub od dobrych znajomych osoby lubianej. Coraz ważniejszy jest czynnik przyjaźni. Klient chce czuć, że sprzedawca działa w jego interesie. W obecnej sytuacji ludzie sprzedaży powinni wiedzieć jak sprzedawać dzięki rekomendacjom, jak dbać o dobre relacje, jak zyskiwać złote kontakty i referencje.
Twoi klienci kupują od ciebie i cię polecają, bo cię lubią. Oni cię lubią, bo ty ich lubisz i podświadomie tym emanujesz. Twoja miłość do otaczającego świata jest tym większa im wyższą masz samoocenę. Im bardziej lubisz siebie i to co robisz. Nie lubimy tego, co wywołuje u nas stres. Szczególnie ten destrukcyjny. A stresuje nas robienie tego, w czym myślimy, że nie jesteśmy szczególnie dobrzy. Koncepcja siebie jest w dużej mierze subiektywna. Obawy i wątpienie w samego siebie to najwięksi wrogowie ludzkiego potencjału. W takiej sytuacji powinniśmy zmierzyć się ze swoim strachem. Poznając istotę stresu i ucząc się jak nad nim zapanować zwyciężamy. Każdy krok, jaki podejmujesz czyni cię bardziej pewnym siebie, z każdą próbą zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu.
Ludzie sprzedaży w obawie przed porażką marnują czas, trwoniąc go na pogaduszki z współpracownikami, serwując w Internecie lub planując spotkania z klientami w różnych częściach miasta. Jak już zostanie opanowany stres, następnym krokiem będzie nauczenie jak zarządzać czasem lub sobą w czasie. Dzięki tej umiejętności jesteśmy w stanie efektywniej pracować i mieć więcej czasu na przyjemności. Nasz dzień może wyglądać tak: przychodzimy do biura na 9, gdzie spotkamy się z potencjalnym klientem. Po krótkiej rozmowie podpiszemy kontrakt. Po tym wyjdziemy w teren. Na małym obszarze, nie tracąc czasu na dojazdy nawiążemy kontakty. Zjemy lunch z potencjalnym klientem, może przy okazji opierając się na emocjach klienta domkniemy sprzedaż. Później drink lub obiad z następnym potencjalnym klientem, z którym na spisanie umowy umówimy się na następny dzień. Po tak owocnym dniu pracy wczesnym popołudniem możemy zająć się swoja rodziną lub hobby.
Powyższe cechy osobowości należy rzeźbić efektywnie. Najskuteczniejszą metoda nauki jest własne doświadczenia.
Ale nie starczyłoby nam życia na uczenie się na własnych błędach w warunkach naturalnych. Dlatego lepiej uczestniczyć na szkoleniach prowadzonych metodą aktywną, warsztatową. Rzeźbić pod okiem mistrza. Zajęcia warsztatowe odbywają się w grupie 8-16 osób. W małej grupie każdy ma swoje 5 minut i czas na indywidualną naukę. Szkolenia takie mają formę intensywnych zajęć, opartych na aktywnych metodach pracy: odgrywaniu scenek, pracy w grupach, mini wykładach, dyskusjach problemowych, autoanalizie (pracy na własnym doświadczeniu) i analizie przypadków (scenariusze i opisy sytuacji), burzy mózgów, wizualizacjach. Można ćwiczyć podczas odgrywanie scenek i słuchać informacji zwrotnych. Żaden klient nam tyle nie powie, co inni uczestnicy szkolenia i trener specjalista. Dlatego lepiej zaufać specjalistom. A specjalistą będzie człowiek, który łączy w sobie wiedzę teoretyczną, doświadczenie zawodowe i umiejętność wykorzystywania narzędzi skutecznego przekazywania wiedzy i doświadczenia. Jest to osoba posiadająca podstawy teoretyczne z zakresu psychologii sprzedaży i umiejętności psychologicznych typu stres, asertywność, komunikacja interpersonalna i wiele innych tematów. Teoretyk, który swoją wiedzę sprawdził w praktyce i ma doświadczenie biznesowe. Wie, w jaki sposób efektywnie szkolić innych. Dbając o proces grupowy i rozwiązując trudne sytuacje.
A Ty, co myślisz na temat jak rzeźbić całą swoją postać handlowca wraz z wszystkimi cechami jej osobowości?
Zapraszam do dyskusji.Blanka Kaczanowska edytował(a) ten post dnia 14.07.09 o godzinie 23:48