Temat: "trwonienie czasu"
Beata Aniela Bednarska:
Siedem czynników przyczyniających się do trwonienia czasu w miejscu pracy (według B.T):
1. Natarczywe telefony
2. Niezapowiedziani goście
3. Spotkania i zebrania
4. Nagłe alarmowe sytuacje
5. Odkładanie spraw na póżniej
6. Pogawędki towrzyskie
7. Niezdecydowanie i opóźnienia
Czy ktoś chciałby dodać coś do powyższych siedmiu czynników?
Może jakieś sposoby na "zarządzanie czasem" w kontaktach z ludźmi?
czy podejmiesz wyzwanie i zmierzysz się z takim przeciwnikiem jak CZAS...
temat rzeka :)
...co do spotkań, to bym raczej przyjął, że spotkania i zebrania, które nie są przygotowane właściwie (temat, co należy przygotować, jakie mają zostać podjęte decyzje, na jakiej podstawie, ...) "Dobre" spotkania nie muszą trwać długo, a efekty są rewelacyjne - krótko, na temat, zgodność co do podjętych decyzji, itp.
a dorzuciłbym klasyczny przykład, z którym się często u klientów spotykam - brak efektywnej komunikacji ... niedopowiedzenia (np. "zrób mi raport o sprzedaży" ... tylko jaki? za jaki okres? w jakim ujęciu? DO CZEGO MA SŁUŻYĆ - jakie decyzje mają być podjęte na jego podstawie, ...) Przygotowuje się takie zestawienia dość długo zazwyczaj - a i tak, trzeba je później poprawiać, albo robić zupełnie od początku ... strata czasu i niepotrzebne nerwy ...
co jeszcze przychodzi mi do głowy ?
na przykład brak planu ... planowania pracy :) brak szablonów gdzie zbieramy dane, przydatne później ...
...brak decyzji odnośnie struktury nazw plików obowiązującej w firmie ... co raport, co osoba, o dział, to inaczej ... co przekłada się automatycznie na: gmeranie po katalogach lub zmienianie ręcznie nazw plików podczas zapisywania - jedno i drugie ... strata czasu :)
to może na ten moment tyle :)
pozdrawiam i z chęcią będę śledził rozwój wątku
Wojtek