Dawid Martynowski

Dawid Martynowski Ambitny Manager

Temat: "Polish jokes" reklamują polską wódkę w USA

"Polish jokes" reklamują polską wódkę w USA
Reklama polskiej wódki Alchemy produkowanej przez Polmos na zlecenie firmy z USA wywołała wściekłość Polonii. Dosłownie przedstawia żarty o Polakach, czyli tzw. "polish jokes" - czytamy w Życiu Warszawy.
Ilu Polaków trzeba do wykręcenia żarówki? Trzech - jeden trzyma żarówkę, a dwóch nim kręci. To jeden z setek tzw. "polish jokes" opowiadanych w USA. Dystrybutor produkowanej w Białymstoku wódki Alchemy postanowił wykorzystać je do reklamy - pisze Życie Warszawy.

Spot przedstawia laoratorium, w którym testowane są "polskie wynalazki" - książka do nauki czytania, szklany młotek, czy latarka na baterie słoneczne. – Moi rodzice to Polacy. Ja urodziłam się już w USA. Od dziecka słyszałam żarty o Polakach. Kiedy wprowadzałam wódkę Alchemy na rynek, od razu pomyślałam, żeby w reklamach wyśmiać te stereotypowe żarty – tłumaczy ŻW właścicielka Alchemy Vodka Agata Podedworny. – Reakcje na reklamę były różne. Widać to chociażby po moich rodzicach. Tata był obrażony, a mama bardzo się śmiała – dodaje. Podkreśla też, że nie chciała nikogo obrazić.

Alchemy Vodka jest produkowana przez Polmos Białystok wyłącznie na rynek amerykański.