Rafał G.

Rafał G. właściciel AUTO
GALERIA

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Chciałbym zasięgnąć informacji od ludzi z branży jak jest z dochodowością w transporcie międzynarodowym samochody TIR.
Ile w firmie musi być samochodów aby przekroczyć próg rentowności przy nowej firmie?
Jakie sa trudności z wejściem w transport międzynarodowym , chodzi mi o problemy natury formalnej, problemy z Urzędami , urzędnikami ?

konto usunięte

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Rafał G.:
Chciałbym zasięgnąć informacji od ludzi z branży jak jest z dochodowością w transporcie międzynarodowym samochody TIR.
Ile w firmie musi być samochodów aby przekroczyć próg rentowności przy nowej firmie?
Jakie sa trudności z wejściem w transport międzynarodowym , chodzi mi o problemy natury formalnej, problemy z Urzędami , urzędnikami ?

hmm...z pierwszym pytanie Ci nie pomoge :)

ale z drugim...ja nie spotkałam żadnych. nie wiem z czego to wynika ale wszystko co załatwiałem (kasa na firmę, leasing, licencja) załatwiłem niemalże od ręki i bez żadnych znajomości.

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

To zależy czy Auta są na spłacone czy nie. Znam firmy co mają po 2-3 auta i jest to opłacalne, ale znam i takie które zainwestowały w 10 - 15 aut i rozesłały po różnych spedycjach na całą Europe. A co do probleów z dokumentamito nigdy się z niczym takim nie spotkałem.

Pozdrawiam
Piotr R.

Piotr R. spedytor
międzynarodowy,
DAF-Trans

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

rentownosc - posiadanie jednego ciagnika bez naczepy powinno juz byc generatorem rentownosci firmy!
ocena rentownosci firmy transportowej to jeden z najtrudniejszych watkow w branzy... ogolnie przyjmuje sie, ze wydatek na np. plandeke to 0.70 - 0.72 euro centow za kilometr. wszystko powyzej jest zyskiem, wszystko poniezej jest strata.
W chwili obecnej rynek transportowy przezywa swoj renesans. jest ogromne zapotrzebowanie na zestawy, najwieksze taut\tilt\mega\plane - trailery.
kluczem do sukcesu jest jednak spedycja - najlepiej wlasna, wyksztalcona dla potrzeb firmy.
powodzeniaPiotr Rojek edytował(a) ten post dnia 01.09.07 o godzinie 16:44
Piotr G.

Piotr G. Dynamic person, who
is always open to
new professional
ch...

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Zgadzam się z Piotrem moim imiennikiem i przedmówcą. 0,70Eur/km to już minimalny próg, powyżej którego zaczyna się rentowność. Najważniejsze jest mieć 1. Pewne kontakty spedycyjne, które zapewnią Ci rentowność i gawarancję otrzymania płatności max do 60 dni po zafakturowaniu oraz 2. dobrze wyszkolonej kardy driverów. Ponad to początki są najtrudniejsze. Jeśli masz możliwości sfinansowania zakupu 1 kompletnego zestawu ciągnik + naczepa warto zastanowić się nad wystartowaniem z 2 zestawami (leasing), co pozwoli ci szybciej "odbic się" od dna. Branża jest nasycona i jest już w tej chwili silna konkurencja warto więc pomyśleć się z kim rozpoczynasz współpracę, bo nie wszyscy z niej są wobec siebie uczciwi niestety. A zbudowanie dobrych relacji z firmami współpracującymi to już kwestia czasami nawet lat. Wiedzą to moi koledzy, którzy siedzą już dłużej w branży. Pozdrawiam
Marek Biesiekierski

Marek Biesiekierski poszukuje nowych
wyzwań

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Jeszcze jakiś czas temu miesięczny obrót na ciągniku z naczepą w wysokości 8.000 EUR wystarczał na pokrycie leasingu, pensji kierowcy i kosztów związanych z przewozem.
Musisz się zastanowić w jakiej sferze transportu będziesz działać. Są nisze, gdzie stawki są wyższe, ale praca tylko sezonowa. Wtedy warto mieć drugą naczepe klasyczną, żeby zarabiać również poza sezonem. Stała współpraca z jednym partnerem (klient lub spedycja) oznacza niższe stawki, ale daje pewność roboty.
Wiele firm transportowych położyło się przez problemy z płatnościami. Należy przywiązać się do kogoś kto płaci w terminie, można wtedy trochę dłużej poczekac na spływ pieniędzy (około 45 dni), ale pewność spływu gotówki jest ważniejsza od krótkszych terminów.
Piotr R.

Piotr R. spedytor
międzynarodowy,
DAF-Trans

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

PIOTR G.:
Zgadzam się z Piotrem moim imiennikiem i przedmówcą. 0,70Eur/km to już minimalny próg, powyżej którego zaczyna się rentowność. Najważniejsze jest mieć 1. Pewne kontakty spedycyjne, które zapewnią Ci rentowność i gawarancję otrzymania płatności max do 60 dni po zafakturowaniu oraz 2. dobrze wyszkolonej kardy driverów. Ponad to początki są najtrudniejsze. Jeśli masz możliwości sfinansowania zakupu 1 kompletnego zestawu ciągnik + naczepa warto zastanowić się nad wystartowaniem z 2 zestawami (leasing), co pozwoli ci szybciej "odbic się" od dna. Branża jest nasycona i jest już w tej chwili silna konkurencja warto więc pomyśleć się z kim rozpoczynasz współpracę, bo nie wszyscy z niej są wobec siebie uczciwi niestety. A zbudowanie dobrych relacji z firmami współpracującymi to już kwestia czasami nawet lat. Wiedzą to moi koledzy, którzy siedzą już dłużej w branży. Pozdrawiam
Piotr R.

Piotr R. spedytor
międzynarodowy,
DAF-Trans

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Dzieki Piotr, choc raz ktos sie ze mna zgadza. Pozdrawienia dla Wyszkowa !
Piotr R.

Piotr R. spedytor
międzynarodowy,
DAF-Trans

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Ps. nieuczciwe spedycje to niestety codziennosc i utracone w ten sposob pieniadze nalezy raczej wliczyc w koszty funkcjonowania przedsiebiorstwa transportowego!
Piotr R.

Piotr R. spedytor
międzynarodowy,
DAF-Trans

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Rafal: jak zdecydujesz sie juz na zainwestowanie w branze transportowa to osobiscie polecam ciagnik DAF !!! i naczepe Schmitz !!!. To po prostu najlepszy sprzet

konto usunięte

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Generalnie rynek transportowy jest już prawie zapchany, przewoźnicy jeżdżą za paliwo,kiedyś szef firmy mająć 3 zestawy zarabiał na czysto po odliczeniach płac, paliwa, leasingu etc. około 4k PLN na jedno auto dziś znam wiele firm które nie przekraczają progu 1,2k PLN moim zdaniem lepiej sprobować sił w spedycji niż w transporcie koszty mniejsze. Dobra firma spedycyjna zarabia naprawdę niezłe pieniądze. Najlepiej otworzyć coś w rodzaju agencji (oddziału jakieś wiodącej na rynku spedycji).

konto usunięte

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Co do wypowiedzi Piotrka R. DAF to są dobre samochody (105XF samochodem roku)Jednak osobiście bardziej przywiązany jestem do marki SCANIA,VOLVO i tego się trzymam, jeżeli ktoś decyduję się na zakup auta niech weźmie pod uwagę bliskość serwisu autoryzowanego lub serwisu producenta, dlatego że w razie(odpukać, pomalować) awarii większej awarii młotek o przecinak nie wystarczą.

konto usunięte

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Może troche pózno ale dołacze sie do tematu bo mnie zaciekawił.
Interesujące jest okreslenie rentowności, powyżej 0.7 eur to już minimalny zysk.
Moim zdaniem to troche bardziej skomplikowane i te 0.7 eur to sie zgadza ale po spelnieniu pewnych warunkow ktore zazwyczaj nowa firma nie sprelnia.
Zakladajac ze nowa firma ma:
- 2 ciagniki z naczepami.
W tym jedno nowe i jedno używane 5 letnie.
- 1 auto np. 10 tonowe albo 3,5 tonowe.
auto uzywane np 5letnie.
Wszystko w leasingu.
Po jednym kierowcy na autko.
Żeby wyjść na przysłowiowe "0" ciągnik każdy musi wyrobić średnio 9000 km ładownych i 800 km pustych.
Praconiwcy biurowi 1 szt.
Wówczas ładowny musi być za 0.85 euro za ładowne km.
Wówczas jest firma na "0". Wszystko ponad mozna określić jako potencjalny zysk. Po odliczeniu podatków, zus'u itp.
Jeśli ma być mowa o rentowności i zyskowności firmy posiadającej do 5 aut 50% używanych i 50% nowych to aby zwrócił się leasing i zamortyzował sprzęt oraz ludzi należy liczyć sprzedaz kazdy ładowny za 0,90 - 1 euro
Dominik Kostrzewa

Dominik Kostrzewa Właściciel firmy

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Zgodzę się z poprzednimi wpisami na 0 wychodzi się w momencie, jeśli za każdy kilometr dostajesz 0,7 wszystko powyżej jest już zyskiem. Oczywiście trzeba wyrobić minimum 9000 km. Co do spedycji to jest dobry interes, jezeli nie jesteś początkującym spedytorem, nie mając kontaktów świata nie zwojujesz.
Leszek Wolany

Leszek Wolany Digital marketing /
E-commerce Manager

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Wszystko kwestia kontaktów
10 samochodów moze nie zarobic ani złotówki
1 samochód moze wyciągnąc 4-5k po odliczeniu wszystkich kosztów łącznie z kierowcą.
co do scanii i volvo, bardzo ładne są tylko porównaj Sebastianie spalenie obu powyzszych (szczególnie volvo) z DAFem, paliwo to dosc istotny koszt, a róznica 2-5 litrów/100km to bardzo pokaźna róznica w finansach przy przegiegach ~10 000km miesiecznie, policzcie sobie zresztą

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Jacek Byer:
Może troche pózno ale dołacze sie do tematu bo mnie zaciekawił.
Interesujące jest okreslenie rentowności, powyżej 0.7 eur to już minimalny zysk.
Moim zdaniem to troche bardziej skomplikowane i te 0.7 eur to sie zgadza ale po spelnieniu pewnych warunkow ktore zazwyczaj nowa firma nie sprelnia.
Zakladajac ze nowa firma ma:
- 2 ciagniki z naczepami.
W tym jedno nowe i jedno używane 5 letnie.
- 1 auto np. 10 tonowe albo 3,5 tonowe.
auto uzywane np 5letnie.
Wszystko w leasingu.
Po jednym kierowcy na autko.
Żeby wyjść na przysłowiowe "0" ciągnik każdy musi wyrobić średnio 9000 km ładownych i 800 km pustych.

daj mi linka do tych ciągników 3,5 tonowych??;)
Praconiwcy biurowi 1 szt.
Wówczas ładowny musi być za 0.85 euro za ładowne km.
chętnie nawiąże współpracę z takim klientem co płaci po 0,85 za 3,5 tonowe auta
Wówczas jest firma na "0". Wszystko ponad mozna określić jako potencjalny zysk. Po odliczeniu podatków, zus'u itp.
Jeśli ma być mowa o rentowności i zyskowności firmy posiadającej do 5 aut 50% używanych i 50% nowych to aby zwrócił się leasing i zamortyzował sprzęt oraz ludzi należy liczyć sprzedaz kazdy ładowny za 0,90 - 1 euro
Tadeusz Różycki

Tadeusz Różycki Sprzedawca, Leroy
Merlin Polska

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Nasza firma korzysta z usług firmy transportowej http://spaarmann.pl/index.php/pl/ i to oni zajmują się i martwią tego typu logistycznymi rozwiązaniami.
Magdalena Malas

Magdalena Malas Specjalista ds.
obsługi klienta,
ITBC Communication

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

W tym miesiącu miałam najwięcej transportów do Niemiec i jak się umie zakombinować to można nieźle zaoszczędzić na każdym kursie Polska-Niemcy. Jak ktoś długo na trasie to wie o co chodzi. Dlatego dogadałam się z firmą mw-spedition.com że biorę każde zlecenie do Niemiec i nie było z tym żadnych problemów bo chętnie idą na rękę.Ten post został edytowany przez Autora dnia 29.07.16 o godzinie 11:29
Marysia Sobczak

Marysia Sobczak sprzedawca, Orsay

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Transport międzynarodowy to poważna sprawa i trzeba stawiać na jak najwyższą jakość usług. Trzeba szukać wśród profesjonalnych firm, które za priorytet stawiają sobie zachowanie wszelkich norm bezpieczeństwa. Dlatego polecam skorzystać z usług tej firmy http://fracht.pl/poradnik/wpis/na-co-zwrocic-uwage-przy-wyborze-firmy-transportowej/ która ma w tym zakresie bardzo duże doświadczenie.
Tomasz Sętkowski

Tomasz Sętkowski Właściciel firmy
PROF-IUS Tomasz
Sętkowski

Temat: transport międzynarodowy - nowa firma

Jeśli firma zamierza przewozić towary za karnetem TIR to proponuję zrobić świadectwa uznania na naczepy.



Wyślij zaproszenie do