Temat: Szanghaj - Gdynia
Michal Rogowski:
Wymiary i pojemnosc kontenerow mozna znalezc chocby tu:
http://www.maerskline.com/link/?page=brochure&path=/ou...
W teorii najtaniej powinno byc bezposrednio rezerwujac u przewoznika morskiego, ale z tym roznie bywa. Cena z Szanghaju do Gdyni obecnie oscyluje ok 2950 USD/40'DRY+BAF+CAF, czyli nalezy oczekiwac nie mniej 4300 USD za kontener 40'. Do tego dochodza oplaty lokalne agencji. Ale to tylko takie spekulacje - niech mnie koledzy z Polski poprawia, jezeli zle wnioskuje. Jestem nieco oderwany od polskich realiow :)
Radze po prostu zadzwonic do paru przewoznikow i operatorow logistycznych i poszukac najlepszej ceny. Nalezy pamietac, ze towar trzeba tez przewiezc z portu i oclic, co podwyzszy koszt.
Pytac, dzwonic, slac maile i wybrac najlepszego (niekoniecznie najtanszego). Kazdy rozsadny przewoznik czy operator logistyczny z checia podpowie, jakie ewentualne licencje czy dokumenty sa potrzebne, jaki jest czas tranzytu i ile sobie zycza za fatyge.
wlasnie o to chodzi, trzeba poprostu zadzwonic, popytac na okolo.
Lepiej wynegocjowac cene z ekspedytorem, za 2 kontenery nie dostaniesz dobra cene u przewoznika, a ekspedytor ma dobre ceny bo zgromadza towar.
Do 40HC wejdzie maksymalnie 70 m3, reszte drobnica bedzie dosc drogie. Radze raczej 1x40" i 1x20". Aby ci dac przyklad: kontener 40" bedzie kosztowal okolo 3000 USD, BAF aktualnie 461 USD a CAF 14,60% (z 3000).
Drobnica bedzie kosztowala okolo 100 USD za w/m (to znaczy naprz bys musiala zaplacic 17 x100= 1700 ale jeszcze do tego trzeba doliczyc koszty lokalne ktore sa ogolnie znacznie wyzsze dla drobnicy).
kartony ok, drewniane skrzynki musza byc fumigowane to znaczy przepracowane specjalnym gazem aby nie bylo robakow. Na to potrzeba certyfykat ISPM15 i trzeba to zrobic w Chin. Radze ci wszystko wyslac w kartonach a nie uzywac drewniane palety lub szkrynki. Fumigacja trwa nawet z 2 dni, zalezy to od lokalnych przepisow.
Jak chodzi o licencje to moze bedziesz potrzebowala certificate of origin, zeznaczajac gdzie zostaly zrobione ubrania. O ile mi sie nie myli miedzy Europa a Chin zostaly zniesione nie dawno kwoty wiec moze juz tego nie bedziesz potrzebowala. Nie jestem pewien, ale kazdy agent doganalny w Polsce ktory sie zajmuje tym powinnien ci muc powiedziec jaka jest aktualnie sytuacja.
Tranzyt bedzie okolo 30-35 dni jak w kontenerze a az do tygodnia wiecej jako LCL (drobnica).