Agnieszka M.

Agnieszka M. professional

Temat: Szanghaj - Gdynia

Ile wyniesie transport kontenera 40' z Szanghaju do Gdyni? I jakie dokumenty są potrzebne aby przywieźć 11 ton tekstyliów (ok 87m3)
Czy jeden kontener wystarczy? Czy są jakies ograniczenia w przewozie? I czy drewniane skrzynie (opakowanie) dopuszczalne są do przewozu towaru?

Czy ktoś moze mi doradzić jak najtaniej sprowadzić te szmaty ? ;)

konto usunięte

Temat: Szanghaj - Gdynia

Agnieszko,
jak widze to przyda sie wiecej niz jeden kontener, 87 cbm to zalezy jak jest pakowany towar, ale pewnie bedzie trzeba rozbic na dwa kontenery 40DV (choc moze sie uda upchac w 40HC i 20')
Jesli chodzi o opakowania to sadze ze problemu nie ma, ze to skrzynie, ale w polsce obowiazuje fumigacja, wiec dobrze o tym pamietac i przygotowac sie na kilka dni kontroli w porcie...

co do pytania Ile wyniesie?? to pytasz o czas czy cene..?;)

Pozdrawiam
@R
Agnieszka M.

Agnieszka M. professional

Temat: Szanghaj - Gdynia

Pytam o czas i cenę.
No i interesuje mnie sprawa certyfikatow / licencji - czy musze miec jakies zeby sproawdzic ten towar? I gdzie/na jakiej podstawie takie dokumenty sie zdobywa?
Piotr T.

Piotr T. Business Development
+ Sales + Kompozytor

Temat: Szanghaj - Gdynia

Agnieszka M.:
Pytam o czas i cenę.
No i interesuje mnie sprawa certyfikatow / licencji - czy musze miec jakies zeby sproawdzic ten towar? I gdzie/na jakiej podstawie takie dokumenty sie zdobywa?

prepraszam, niechce byc zlosliwy ale ktos ktory sie reklamuje jako logistyk pyta sie tak podstawowe pytania...??Piotr T. edytował(a) ten post dnia 07.02.08 o godzinie 20:46
Agnieszka M.

Agnieszka M. professional

Temat: Szanghaj - Gdynia

Nie kazdy logistyk sprowadza ciuchy z chin i zna kazdy szczegol dotyczacy logistyki. poza tym, po to jest forum, zeby dyskutowac,pytac,radzic się, i nie od razu jest sie najmadrzejszym na swiecie... ja nie boje sie zadawac pytan, nawet jesli wiem sporo na dany temat. A nóż, ktos wie cos innego i mnie to zainteresuje.

Logistyka, to nie tylko "przewozy"... to cos więcej. Uważam,ze nie przemyslałes swojej wypowiedzi :) [tak, troche chciałam byc zlosliwa] :)
Agnieszka M.

Agnieszka M. professional

Temat: Szanghaj - Gdynia

Piotr T.:
Agnieszka M.:
Pytam o czas i cenę.
No i interesuje mnie sprawa certyfikatow / licencji - czy musze miec jakies zeby sproawdzic ten towar? I gdzie/na jakiej podstawie takie dokumenty sie zdobywa?

prepraszam, niechce byc zlosliwy ale ktos ktory sie reklamuje jako logistyk pyta sie tak podstawowe pytania...??

skoro to są "tak" podstawowe pytania, to błysnij proszę wiedzą w tej kwestii! :PAgnieszka M. edytował(a) ten post dnia 08.02.08 o godzinie 15:26
Adam Suder

Adam Suder Analityk biznesowy,
DataConsult Sp. z o.
o.

Temat: Szanghaj - Gdynia

Wydaje mi się że należy całe poszukiwania zacząć od tego jakie wymiary będą miały paczki nadawane do Polski. Potem w internecie można znaleźć wymiary kontenerów i wyliczyć sobie ile i jakich jest potrzeba. Następnie wrzucić w przeglądarkę spedycja morska i zadzwonić do pierszego spedytora z brzegu. Prosty sposób i chyba warto spróbować.
Pozdrawiam
Michal Rogowski

Michal Rogowski Head of Program
Management &
Implementation UK
and Ireland

Temat: Szanghaj - Gdynia

Wymiary i pojemnosc kontenerow mozna znalezc chocby tu:

http://www.maerskline.com/link/?page=brochure&path=/ou...

W teorii najtaniej powinno byc bezposrednio rezerwujac u przewoznika morskiego, ale z tym roznie bywa. Cena z Szanghaju do Gdyni obecnie oscyluje ok 2950 USD/40'DRY+BAF+CAF, czyli nalezy oczekiwac nie mniej 4300 USD za kontener 40'. Do tego dochodza oplaty lokalne agencji. Ale to tylko takie spekulacje - niech mnie koledzy z Polski poprawia, jezeli zle wnioskuje. Jestem nieco oderwany od polskich realiow :)

Radze po prostu zadzwonic do paru przewoznikow i operatorow logistycznych i poszukac najlepszej ceny. Nalezy pamietac, ze towar trzeba tez przewiezc z portu i oclic, co podwyzszy koszt.

Pytac, dzwonic, slac maile i wybrac najlepszego (niekoniecznie najtanszego). Kazdy rozsadny przewoznik czy operator logistyczny z checia podpowie, jakie ewentualne licencje czy dokumenty sa potrzebne, jaki jest czas tranzytu i ile sobie zycza za fatyge.
Agnieszka M.

Agnieszka M. professional

Temat: Szanghaj - Gdynia

Dzięki, tak zrobię, bo to dobre pomysły.
Z tego co juz sie dowiedziałam, to towar musze przewieżć kontenerem 40'HC plus reszte "drobnicą". Zastanawiam sie jeszcze tylko nad opakowaniem, bo czesc bedzie w kartonach (chyba nie ma z tym problemu), a czesc bedzie w drewnianych skrzyniach. Czy na te skrzynki musze mieć jakieś oznakowania,ze są poddane fumigacji czy może muszą przejść kwarantanne? Jak długo cos takiego trwa?

A druga sprawa, to czy powinnam miec certyfikaty lub licencje/zezwolenia na te sprowadzane ubrania? Zapewne są do tego jakieś specjalne wymogi w zależnosci od rodzaju ciuchow i materiału z jakiego sa zrobione? Moze ktoś sie orientuje?
Piotr T.

Piotr T. Business Development
+ Sales + Kompozytor

Temat: Szanghaj - Gdynia

Michal Rogowski:
Wymiary i pojemnosc kontenerow mozna znalezc chocby tu:

http://www.maerskline.com/link/?page=brochure&path=/ou...

W teorii najtaniej powinno byc bezposrednio rezerwujac u przewoznika morskiego, ale z tym roznie bywa. Cena z Szanghaju do Gdyni obecnie oscyluje ok 2950 USD/40'DRY+BAF+CAF, czyli nalezy oczekiwac nie mniej 4300 USD za kontener 40'. Do tego dochodza oplaty lokalne agencji. Ale to tylko takie spekulacje - niech mnie koledzy z Polski poprawia, jezeli zle wnioskuje. Jestem nieco oderwany od polskich realiow :)

Radze po prostu zadzwonic do paru przewoznikow i operatorow logistycznych i poszukac najlepszej ceny. Nalezy pamietac, ze towar trzeba tez przewiezc z portu i oclic, co podwyzszy koszt.

Pytac, dzwonic, slac maile i wybrac najlepszego (niekoniecznie najtanszego). Kazdy rozsadny przewoznik czy operator logistyczny z checia podpowie, jakie ewentualne licencje czy dokumenty sa potrzebne, jaki jest czas tranzytu i ile sobie zycza za fatyge.

wlasnie o to chodzi, trzeba poprostu zadzwonic, popytac na okolo.

Lepiej wynegocjowac cene z ekspedytorem, za 2 kontenery nie dostaniesz dobra cene u przewoznika, a ekspedytor ma dobre ceny bo zgromadza towar.

Do 40HC wejdzie maksymalnie 70 m3, reszte drobnica bedzie dosc drogie. Radze raczej 1x40" i 1x20". Aby ci dac przyklad: kontener 40" bedzie kosztowal okolo 3000 USD, BAF aktualnie 461 USD a CAF 14,60% (z 3000).

Drobnica bedzie kosztowala okolo 100 USD za w/m (to znaczy naprz bys musiala zaplacic 17 x100= 1700 ale jeszcze do tego trzeba doliczyc koszty lokalne ktore sa ogolnie znacznie wyzsze dla drobnicy).

kartony ok, drewniane skrzynki musza byc fumigowane to znaczy przepracowane specjalnym gazem aby nie bylo robakow. Na to potrzeba certyfykat ISPM15 i trzeba to zrobic w Chin. Radze ci wszystko wyslac w kartonach a nie uzywac drewniane palety lub szkrynki. Fumigacja trwa nawet z 2 dni, zalezy to od lokalnych przepisow.

Jak chodzi o licencje to moze bedziesz potrzebowala certificate of origin, zeznaczajac gdzie zostaly zrobione ubrania. O ile mi sie nie myli miedzy Europa a Chin zostaly zniesione nie dawno kwoty wiec moze juz tego nie bedziesz potrzebowala. Nie jestem pewien, ale kazdy agent doganalny w Polsce ktory sie zajmuje tym powinnien ci muc powiedziec jaka jest aktualnie sytuacja.

Tranzyt bedzie okolo 30-35 dni jak w kontenerze a az do tygodnia wiecej jako LCL (drobnica).
Michal Rogowski

Michal Rogowski Head of Program
Management &
Implementation UK
and Ireland

Temat: Szanghaj - Gdynia

Piotr T.:

Aby ci dac przyklad: kontener 40" bedzie kosztowal okolo 3000 USD, BAF aktualnie 461 USD a CAF 14,60% (z 3000).

Taki BAF to chyba za 20" - za 40HC na pewno powyzej 900 USD teraz.

Tranzyt bedzie okolo 30-35 dni jak w kontenerze a az do tygodnia wiecej jako LCL (drobnica).

LCL moze nawet jeszcze dluzej, ale to juz zalezy od sytuacji w portach. Ostatnio konkurencja trzymala LCL w Rotterdamie przez cztery tygodnie, bo feedery byly pelne :).
Piotr T.

Piotr T. Business Development
+ Sales + Kompozytor

Temat: Szanghaj - Gdynia

Michal Rogowski:
Piotr T.:

Aby ci dac przyklad: kontener 40" bedzie kosztowal okolo 3000 USD, BAF aktualnie 461 USD a CAF 14,60% (z 3000).

Taki BAF to chyba za 20" - za 40HC na pewno powyzej 900 USD teraz.

Tranzyt bedzie okolo 30-35 dni jak w kontenerze a az do tygodnia wiecej jako LCL (drobnica).

LCL moze nawet jeszcze dluzej, ale to juz zalezy od sytuacji w portach. Ostatnio konkurencja trzymala LCL w Rotterdamie przez cztery tygodnie, bo feedery byly pelne :).

hej michal, oczywiscie masz racje, baf na 40" to podwojnie...podalem na 20", dla mnie to jest poprostu juz tak automatyczne ze nawet o tym zapomnialem...:-)

Wiec Irlandia juz uzywa APM Global Logistics jako brand...? U nas nadal Damco...Piotr T. edytował(a) ten post dnia 12.02.08 o godzinie 21:05
Michal Rogowski

Michal Rogowski Head of Program
Management &
Implementation UK
and Ireland

Temat: Szanghaj - Gdynia

Piotr, wybaczam :) Ja tez czasami podaje wskazniki automatycznie per FFE, nawet jak ktos pyta o kontener 20" :)

W Irlandii już się "zrebrandowaliśmy". Forma prawna to APM Global Logistics, natomiast na rynku jesteśmy obecni jako Maersk Logistics (dla klientów z obsługą łańcucha dostaw) i Damco (jako ekspedytorzy). Mielismy nieco latwiej niż UK na przykład, gdzie Damco ciągle jeszcze się integruje z MLOG.

Jak tam Nike w Belgii? :)
Piotr T.

Piotr T. Business Development
+ Sales + Kompozytor

Temat: Szanghaj - Gdynia

Michal Rogowski:
Piotr, wybaczam :) Ja tez czasami podaje wskazniki automatycznie per FFE, nawet jak ktos pyta o kontener 20" :)

W Irlandii już się "zrebrandowaliśmy". Forma prawna to APM Global Logistics, natomiast na rynku jesteśmy obecni jako Maersk Logistics (dla klientów z obsługą łańcucha dostaw) i Damco (jako ekspedytorzy). Mielismy nieco latwiej niż UK na przykład, gdzie Damco ciągle jeszcze się integruje z MLOG.

Jak tam Nike w Belgii? :)

Nike super...ja sie nimy osobiscie nie zajmuje. integracja Damco w Belgii to zreszta tragedia...:-(
Michal Rogowski

Michal Rogowski Head of Program
Management &
Implementation UK
and Ireland

Temat: Szanghaj - Gdynia

Piotrze, w IRL mielismy szczescie, bo jak patrze na UK, to wlosy na nogach staja z przerazenia. Dosc powiedziec, ze musieli date integracji przesunac o 3 miesiace, taki balagan jest :)



Wyślij zaproszenie do