Temat: System okien załadunkowych / rozładunkowych (slot booking)
Jeśli Cie dobrze zrozumiałam to ilość aut/okno uzależniona jest w mojej ocenie od:
- jakości i ilości wyposażenia magazynowego: taśmociągi, wózki widłowe etc.
- ilości, przeszkolenia, profesjonalizmu pracowników magazynowych,
- szacunkowych rezerw na urlopy wypoczynkowe, zwolnienia chorobowe (ilości dni nieobecności w pracy magazynierów)
- formy załadunku – 100% mechaniczny wózkiem widłowym, czy też wymagający udziału prac ręcznych
- rodzaju przewożonego asortymentu – czy jest on wielkogabarytowy czy też drobnicowy,
- ilości jednostek ładunkowych do załadunku/rozładunku, a co się z tym wiąże ilości podjazdów wózkiem widłowym pod skrzynię ładunkową auta celem rozładunku/rozładunku (czas niezbędny na poszczególne załadunki/rozładunki)
- czy wykonywane jest konfekcjonowanie w magazynie czyli tworzenie z mniejszych jednostek ładunkowych większych lub też odwrotnie
- ilości, wielkości, położenia miejsc kompletacji w odniesieniu do miejsc parkowania aut pod załadunek
- ilości miejsc pod rozładunki/ załadunki
- wielkości i kształtu placu załadunkowego/rozładunkowego itp.
- warunki pogodowe w przypadku załadunku/rozładunku na "wolnej przestrzeni" bez zadaszenia
Ponadto należy uwzględnić opóźnienia w podstawianiu aut pod załadunek/rozładunek przez przewoźników
Jeżeli auta będą czekać w kolejce pod załadunek, ze względu na możliwość wyboru auta pod załadunek (większą ilość aut/okno od możliwości przerobowych) to wówczas firma może być potraktowana jako mało profesjonalna.
To tak w ogólnym skrócie czynników jest wiele...