Piotr Legat

Piotr Legat Prezes spółek:
Bio-Energia,
Agro-Energia,
Agroland i Grab...

Temat: Skrajnia kolejowa taboru - wysokość

Mam prośbę o pomoc. Nie mogę znaleźć informacji jakiej skrajni (wysokości) muszę przestrzegać przy przewozie ładunków nietypowych transportem kolejowym. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych (Dz.U.05.212.1771 z późn. zm.) w załączniku 1 zostały przedstawione dwa rysunki skrajni taboru: "skrajnia A" i "skrajnia B". Nie ma natomiast informacji gdzie stosuje się skrajnię A, a gdzie skrajnię B.


"Rysunek 1
Tabor kolejowy normalnotorowy. Skrajnie statyczne. Skrajnia A wg PN-70/K-02056
Rysunek 2
Tabor kolejowy normalnotorowy. Skrajnie statyczne. Skrajnia B wg PN-70/K-02056


Pozd.
Piotr Legat

konto usunięte

Temat: Skrajnia kolejowa taboru - wysokość

Witam, nie wiem czy to pomoże, ale myślę, że może:

http://dl.dropbox.com/u/6244325/Studia/VII%20semestr/P...

Materiały opracowane przez prof. J.Kwaśnikowskiego, znajdziesz tam definicje i normy.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Skrajnia kolejowa taboru - wysokość

Do kolejowych przewozów nietypowych odnosi się
rozporządzenie ministra transportu z 7 czerwca 2006 r. w sprawie rodzaju i warunków przewozu rzeczy mogących powodować trudności transportowe przy przewozie koleją.
(...)
Dokument ten określa rodzaje rzeczy, których transport może być utrudniony ze względu na ich kształt, rozmiar lub masę. Stanowią one przesyłkę nadzwyczajną, co do której, ze względu na wyżej wymienione cechy, konieczne jest spełnienie szczególnych warunków dotyczących czynności ładunkowych lub przewozu.


i dalej w artykule...

---
Źródło: >>> http://www.wnp.pl/drukuj/4351_2.html
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Skrajnia kolejowa taboru - wysokość

Piotr Legat:
Mam prośbę o pomoc. Nie mogę znaleźć informacji jakiej skrajni (wysokości) muszę przestrzegać przy przewozie ładunków nietypowych transportem kolejowym.
Tu masz całe rozporządzenie, gdzie na końcu są rysunki skrajni: http://lex.pl/serwis/du/2005/1771.htm. Rysunki 1 i 2 dotyczą skrajni taboru normalnotorowego. Z tego rysunek 1 to jest skrajnia A czyli skrajnia wagonów. Rysunek 2 dotyczy skrajni pojazdów trakcyjnych (po ludzku: lokomotyw).

Jeśli przewozisz towar w wagonie otwartym, to obrys towaru w żadnym miejscu nie może przekroczyć skrajni A.
W razie wątpliwości lub przekroczenia skrajni musisz zwrócić się do biura ponadgabarytów w PKP Cargo i oni wyznaczą Ci trasę, którą możesz przewozić dany towar. W praktyce oznacza to na ogół pociąg specjalny, który jedzie poza normalnym rozkładem jazdy.
Piotr Legat

Piotr Legat Prezes spółek:
Bio-Energia,
Agro-Energia,
Agroland i Grab...

Temat: Skrajnia kolejowa taboru - wysokość

Dorota K.:
Piotr Legat:
Mam prośbę o pomoc. Nie mogę znaleźć informacji jakiej skrajni (wysokości) muszę przestrzegać przy przewozie ładunków nietypowych transportem kolejowym.
Tu masz całe rozporządzenie, gdzie na końcu są rysunki skrajni: http://lex.pl/serwis/du/2005/1771.htm. Rysunki 1 i 2 dotyczą skrajni taboru normalnotorowego. Z tego rysunek 1 to jest skrajnia A czyli skrajnia wagonów. Rysunek 2 dotyczy skrajni pojazdów trakcyjnych (po ludzku: lokomotyw).

Jeśli przewozisz towar w wagonie otwartym, to obrys towaru w żadnym miejscu nie może przekroczyć skrajni A.
W razie wątpliwości lub przekroczenia skrajni musisz zwrócić się do biura ponadgabarytów w PKP Cargo i oni wyznaczą Ci trasę, którą możesz przewozić dany towar. W praktyce oznacza to na ogół pociąg specjalny, który jedzie poza normalnym rozkładem jazdy.


Przejrzałem jeszcze raz wskazane rozporządzenie - nie mogę znaleźć informacji, że skrajnia A dotyczy wagonów, a skrajnia B dotyczy lokomotyw. Z jakiego przepisu to wynika?
Piotr Legat

Piotr Legat Prezes spółek:
Bio-Energia,
Agro-Energia,
Agroland i Grab...

Temat: Skrajnia kolejowa taboru - wysokość

Damian Hajduk:
Do kolejowych przewozów nietypowych odnosi się
rozporządzenie ministra transportu z 7 czerwca 2006 r. w sprawie rodzaju i warunków przewozu rzeczy mogących powodować trudności transportowe przy przewozie koleją.
(...)
Dokument ten określa rodzaje rzeczy, których transport może być utrudniony ze względu na ich kształt, rozmiar lub masę. Stanowią one przesyłkę nadzwyczajną, co do której, ze względu na wyżej wymienione cechy, konieczne jest spełnienie szczególnych warunków dotyczących czynności ładunkowych lub przewozu.


i dalej w artykule...

---
Źródło: >>> http://www.wnp.pl/drukuj/4351_2.html


Przytoczone rozporządzenie z 7 czerwca wskazuje, że dla przesyłek "normalnych" nie można przekroczyć skrajni, nie wyjaśnia jednak którą skrajnię (A czy B) należy stosować.

Ciekawy jest natomiast fragment artykułu: "Według wzoru obowiązującego w Polsce, dopuszczalna wysokość wagonu z ładunkiem jest większa aż o 55 cm niż w większości krajów europejskich." To by sugerowało, że rys. A jest dla tras europejskich, a rys. B dla tras krajowych. ...?
Pozdr.
Piotr Legat
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Skrajnia kolejowa taboru - wysokość

Piotr Legat:
Przejrzałem jeszcze raz wskazane rozporządzenie - nie mogę znaleźć informacji, że skrajnia A dotyczy wagonów, a skrajnia B dotyczy lokomotyw. Z jakiego przepisu to wynika?
Wynika to z wyglądu rysunków i opisu do nich.
Na rysunku ze skrajnią B masz wyznaczone najniższe i najwyższe dopuszczalne położenie odbieraka prądu.
Poza tym w skrajni A maksymalna wysokość od główki szyny do najwyższego punktu dachu wynosi 4280 mm. W skrajni B od główki szyny do najniższego położenia odbieraka jest 4800 mm + 1500 mm do najwyższego położenia.
Chyba logiczne, że wagon czy ładunek musi mieć mniejszą maksymalną wysokość niż lokomotywa z podniesionym odbierakiem.Dorota K. edytował(a) ten post dnia 10.09.10 o godzinie 15:57
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Skrajnia kolejowa taboru - wysokość

Piotr Legat:
Ciekawy jest natomiast fragment artykułu: "Według wzoru obowiązującego w Polsce, dopuszczalna wysokość wagonu z ładunkiem jest większa aż o 55 cm niż w większości krajów europejskich." To by sugerowało, że rys. A jest dla tras europejskich, a rys. B dla tras krajowych. ...?
Nie. To wcale nie sugeruje tego.
Na dodatek to co napisano w artykule nie jest prawdą. Jest 10 krajów europejskich, gdzie wagon o wysokości całkowitej 4540 mm ma stałe dopuszczenie do ruchu a w Polsce wymagał załatwienia specjalnej trasy przejazdu.



Wyślij zaproszenie do