Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Witam

Jakie sa wedlug Was najczestsze bledy popelniane przy wypelnianiu dokumentów przewozowych - CMR, CIM, SMGS, Konosamentach, FIATA, AIRWAYBILL itd.

Bede bardzo wdzieczny za przyklady takich bledow. Wiem, ze macie spore doswiadczenie w tym temacie.

Jezeli ktos zna ciekawe przyklady prosze o info na priv.

Pozdrawiam
Łukasz
Robert Horyń

Robert Horyń kierownik logistyki,
IGS SCHREINER POLSKA
SP. Z O.O.

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Witam,

Nieprawidłowe wagi, nazwy firm, nry kontenerów, ilości kartonów nie zgadzają sie packing listami, brak podpisów wystawiających.
Nieprawidlowe porty/miejsca nadania i przeznaczenia.
Godziny dostaw, osoby kontaktowe.
Same nazwy towarow czasami sie nie zgadzaja.
Odbiorcy towarow. Jest firma X, a na fakturze handlowej firma Y

konto usunięte

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Robert H.:
Witam,

Nieprawidłowe wagi, nazwy firm, nry kontenerów, ilości kartonów nie zgadzają sie packing listami, brak podpisów wystawiających.
Nieprawidlowe porty/miejsca nadania i przeznaczenia.
Godziny dostaw, osoby kontaktowe.
Same nazwy towarow czasami sie nie zgadzaja.

Z powyższym się zgodzę, jednak z tym:
Odbiorcy towarow. Jest firma X, a na fakturze handlowej firma Y

nie bardzo.
Odbiorcą towaru chyba może być firma X a faktura za transport jest dla firmy Y, która go zleciła.
Robert Horyń

Robert Horyń kierownik logistyki,
IGS SCHREINER POLSKA
SP. Z O.O.

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Czasami jest to błąd, jak powstają nowe firmy przy dotychczasowych i eksporter z rozpędu każe zrobić konosament na firmę X, dostaję później takie kombinację od klientów. Faktura handlowa jest już ok, ale konosament na starą firmę i podkłąda się w UC później lewe papiery :)
Marek Wróblewski

Marek Wróblewski International
forwarding is not a
job, its a way of
life...

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Robert H.:
Czasami jest to błąd, jak powstają nowe firmy przy dotychczasowych i eksporter z rozpędu każe zrobić konosament na firmę X, dostaję później takie kombinację od klientów. Faktura handlowa jest już ok, ale konosament na starą firmę i podkłąda się w UC później lewe papiery :)

lol standard... :) MS Paint rulez... :)
Tomasz R.

Tomasz R. szef, Agencja celna
przymierze

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

zalezy jeszcze gdzie dokonywany jest export , bo jak wschod (rosja, ukraina i białorus ) to mylic sie nie wolno a dodatkowo pole 13 i wszystkie towary łacznie z kodami celnymi !!

konto usunięte

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Najczęstsze babole w CMR;
- inny adres dostawy,
- inny niż rzeczywisty ładunek
- różna od fizycznej;
- ilość coli,
- waga,
- objętość,
- dane kierowcy.
takie babole zawsze można szybko poprawić.

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

W przypadku SWB albo OBL mielismy kilka razy bledy w wadze (zamiast 2500kg np 25000 kg) ;-) Z reguly agent zlecajacy przesyla draft do akceptacji wiec mozna to wychwycic no ale bledy sie zdarzaja.

Ostatnio przy eksporcie po podaniu danych do SWB wrocil do mnie draft od armatora z 8 bledami (?!). Zla nazwa firmy nadajacej, bledny adres, waga, numer "butelki" itp. juz pomijam fakt, ze ktos zamiast wpisac C/O wpisal C7O ;-)
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Dla mnie mistrzami w "babolach" na CIMach są francuscy kolejarze.
Na dwóch stacjach we Francji przez ponad 10 lat nie nauczyli się wypisywać CIMów na próżne wagony nadawane do Polski do 3 tych samych stacji i dla 3 tych samych odbiorców.
Każdy z odbiorców ma w nazwie miejscowość identyczną z nazwą stacji do której powinny dojechać wagony.
Zestaw błędów:
* Odbiorca A, stacja przeznaczenia C - w dowolnych konfiguracjach mieszających A, B i C.
* Nazwa stacji przeznaczenia A (zgodnie z instrukcją), kod stacji przeznaczenia B > efekt: wagon przyjeżdża wg kodu stacji, bo nalepki kierunkowe robi się na podstawie kodu a nie nazwy.
* Wpisanie tary wagonu w rubryce Masa towaru > efekt: wagon plombowany na granicy przez gorliwego niemieckiego celnika (wg papiera wagon jest przecież ładowny, a w rubryce nazwa towaru ma coś nabazgrane po francusku), przyjazd na stację w Polsce - nakaz zwrotu do nadawcy, bo odbiorca nie chce przyjąć odpowiedzialności za "towar", a na zabawy w komisję z policją nikt na PKP nie ma ochoty.
* Wpisanie starych umów przewozu (bywało, że i sprzed dwóch-trzech lat)
Już o takim drobiazgu jak wypełnienie całości odręcznie z taką "starannością", że nawet numer wagonu trudno odczytać, to już nie wspomnę. Ten problem wyeliminowało wprowadzenie jakiegoś systemu komputerowego. Na resztę błędów to niestety nie pomogło - system nie jest "głupoodporny".Dorota K. edytował(a) ten post dnia 16.11.10 o godzinie 13:38

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Dzieki serdeczne za wszystkie przyklady, jak cos Wam jeszcze przychodzi na mysl to piszcie....

Pozdrawiam:)
Łukasz

konto usunięte

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

generalnie chyba wszystko da sie spitolic co jest do spitolenia:)

konto usunięte

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Błędy w CMR/listach przewozowych powstają głównie dlatego, że to kierowca wypisuje na kolanie w kabinie i później podtyka do podpisu.

Prawo mówi, że CMR ma być wystawiany na polecenie "nadawcy". A z błędnymi adresami dostaw trzeba uważać, bo ciężko można się przejechać.

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Rafał Paweł P.:
Błędy w CMR/listach przewozowych powstają głównie dlatego, że to kierowca wypisuje na kolanie w kabinie i później podtyka do podpisu.

Prawo mówi, że CMR ma być wystawiany na polecenie "nadawcy". A z błędnymi adresami dostaw trzeba uważać, bo ciężko można się przejechać.
a dlaczego wypisuje kierowca? bo nadawcy sie nie chce- wiec to nie jest wina kierowcy - zreszta on nigdy niema takze wagi w oczach.
Dla mnie najgorszymi bledami jest mylenie wpisow w rubrykach miejsce przeznaczenia i kto towar zamawial - oraz bledy zwiazane z waga ladunku...

konto usunięte

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Marek Nowaczyk:
Rafał Paweł P.:
Błędy w CMR/listach przewozowych powstają głównie dlatego, że to kierowca wypisuje na kolanie w kabinie i później podtyka do podpisu.

Prawo mówi, że CMR ma być wystawiany na polecenie "nadawcy". A z błędnymi adresami dostaw trzeba uważać, bo ciężko można się przejechać.
a dlaczego wypisuje kierowca? bo nadawcy sie nie chce- wiec to nie jest wina kierowcy - zreszta on nigdy niema takze wagi w oczach.
Dla mnie najgorszymi bledami jest mylenie wpisow w rubrykach miejsce przeznaczenia i kto towar zamawial - oraz bledy zwiazane z waga ladunku...

W pełni się zgadzam. Piszę o prawie i praktyce, które nie idą ze sobą w parze.

Na pocieszenie dodam, że błędy w CMR/liście nie powodują nieważności dokumentu.

konto usunięte

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Wystarczy odrobina znajomości Wujka Gugla i znalezienie szablonu CMR w pliku .xls nie sprawia problemu. Potem idzie z górki, każdy kierunek ma swój folder, dostępność do kopii - niestety brak podpisów i pieczęci, ale skraca czas i niweluje problemy. Po załadunku kierowca dostaje komplet przygotowanych dokumentów i "szerokości", od tego powinni być pracownicy biura w miejscach załadunku by przygotować wszystkie dokumenty, nawet jeśli tylko są załadowcami.
Jacek Nowak

Jacek Nowak Potrzebujesz
zreorganizować
magazyn, logistykę
:layout, p...

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Marek Nowaczyk:
Rafał Paweł P.:
Błędy w CMR/listach przewozowych powstają głównie dlatego, że to kierowca wypisuje na kolanie w kabinie i później podtyka do podpisu.

Prawo mówi, że CMR ma być wystawiany na polecenie "nadawcy". A z błędnymi adresami dostaw trzeba uważać, bo ciężko można się przejechać.
a dlaczego wypisuje kierowca? bo nadawcy sie nie chce- wiec to nie jest wina kierowcy - zreszta on nigdy niema takze wagi w oczach.
Dla mnie najgorszymi bledami jest mylenie wpisow w rubrykach miejsce przeznaczenia i kto towar zamawial - oraz bledy zwiazane z waga ladunku...
Zdarzają się błędy w czytaniu przez kierowców CMR. Nagminne jest, że kierowcy chcą dostarczyć towar pod adres właściciela towaru, a nie miejsca rozładunku. Mistrzem był kierowca, który zamiast do KOTOWIC (ok. 20 km od Pruszkowa) ruszył do Katowic, mimo tego że zgodnie z zasadami na CMR był podany kod pocztowy miejscowości - CMR z drukarki, tak że nie mógł zwalać na to, że nieczytelne. Całe szczęście, że odbiorca po 1h oczekiwania na towar, zaalarmował nas, a my spedycję, zanim go znaleźli był już w okolicy Piotrkowa. :)
Paweł Judek

Paweł Judek Partner, Działyński
i Judek Spółka
Partnerska Radców
Praw...

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Zdecydowanie najczęstszym błędem w CMRach jest wpisywanie danych załadowcy zamiast nadawcy (czyli zlecającego przewóz) oraz wpisywanie danych podwykonawcy zamiast przewoźnika głównego (co zresztą często prowadzi do pozbawienia przewoźnika głównego ochrony ubezpieczeniowej).

Temat: Pytanie do osob zajmujacych sie spedycja/transportem?

Korzystanie z usługi takiej jak https://tollway.pl/ jest zdecydowanie warte rozważenia w celu odzyskania podatku od wartości dodanej (VAT) od opłat drogowych poniesionych podczas wysyłki przedmiotów za granicę, ponieważ może to przynieść znaczne oszczędności. Zdaję sobie sprawę, że jest to świetna firma do współpracy, jeśli chodzi o odzyskiwanie wspomnianego podatku.

Następna dyskusja:

Lista firm zajmujacych sie ...




Wyślij zaproszenie do