Temat: Przyjęcie zlecenia z giełdy transportowej
Witam,
Postaram się rozjaśnić tę kwestię:
Przed przyjęciem zlecenia, należy ustalić wszelkie szczegóły: Stawkę, termin płatności, Terminy załadunku i dostawy, masę i wymiary ładunku, potwierdzić adresy załadunku i dostawy. Przyjęło się, że jeżeli nie ma dodatkowej informacje, to towar jest neutralny i bez szczególnych wymagań.
Podstawowe dokumenty są weryfikowane przez administrację giełdy, i wyświetlane na profilu firmy, (Dostępne dla wszystkich)
Lecz firmy spedycyjne często wymagają mimo to przesłania następujących dokumentów, przed wystawieniem zlecenia:
Odpis KRS ( Jeśli firma nie posiada to NIP, REGON )
Licencję przewoźnika
OC przewoźnika (Czasem wymagane są skany całej umowy OCP)
Zapewne będą wykonywane transporty kabotażowe,
Trzeba wtedy oddzielnego OC Kabotażowego na kraje UE
i oddzielnego na Niemcy.
Dodatkowo w przypadku wykonywaniu usług we Francji i Niemczech należy się zapoznać i dostosować do Ustaw Loi Macron i MiLoG
Po ustaleniu szczegółów i przesłaniu ww. dokumentów, firma spedycyjna przesyła zlecenie pocztą elektroniczną, bądź rzadziej - Faxem. Przewoźnik sprawdza i potwierdza zlecenie, odsyłając skan zlecenia z pieczątką i podpisem.
Pozdrawiam.