Daria Mak-Walther

Daria Mak-Walther Właścicielka firmy
doradczej, Project
Manager for Poland
...

Temat: doświadczenie z dostawą kontenerów przez firmy spedycyjne

Dzień dobry!

Firma realizuje projekt demontażu maszyn papierniczych w Niemczech. Demontażem zajmuje się polska firma. Maszyny przeznaczone są na wywóz do Azji. Jest to już nasz 3 projekt. Ale mamy teraz nowy problem, a mianowicie:
Agent (spedycja w Rotterdamie) chce nam dostarczyć puste kontenery na załadunek maszyny i daje nam 2 godziny na załadunek. Każda dodatkowa godzina postoju kosztuje dodatkowo. Firma demontażowa chce, aby spedycja przywiozła od razu 5 kontenerów, te postawiła na podwórku i po tygodniu przywiozła następne 5 i wzięła by te 5 "starych". Tłumaczy, że nie uda jej się załadować kontener w 2 godziny, bo musi umocnić i upakować w skrzynie drewniane itd. My tłumaczymy, że powinna sobie przygotować części maszyn tak, aby od razu zacząć z załadunkiem, jak tylko przyjedzie ciężarówka z kontenerem. Dodatkowe koszty za jeden taki kontener to 315 EUR w dzień. Liczymy się z 60-80 kontenerami, więc koszty dodatkowe są ogromne. Jak działają inne spedycje? Czy ma ktoś doświadczenie?

Temat: doświadczenie z dostawą kontenerów przez firmy spedycyjne

Daria M.:
Dzień dobry!

Firma realizuje projekt demontażu maszyn papierniczych w Niemczech. Demontażem zajmuje się polska firma. Maszyny przeznaczone są na wywóz do Azji. Jest to już nasz 3 projekt. Ale mamy teraz nowy problem, a mianowicie:
Agent (spedycja w Rotterdamie) chce nam dostarczyć puste kontenery na załadunek maszyny i daje nam 2 godziny na załadunek. Każda dodatkowa godzina postoju kosztuje dodatkowo. Firma demontażowa chce, aby spedycja przywiozła od razu 5 kontenerów, te postawiła na podwórku i po tygodniu przywiozła następne 5 i wzięła by te 5 "starych". Tłumaczy, że nie uda jej się załadować kontener w 2 godziny, bo musi umocnić i upakować w skrzynie drewniane itd. My tłumaczymy, że powinna sobie przygotować części maszyn tak, aby od razu zacząć z załadunkiem, jak tylko przyjedzie ciężarówka z kontenerem. Dodatkowe koszty za jeden taki kontener to 315 EUR w dzień. Liczymy się z 60-80 kontenerami, więc koszty dodatkowe są ogromne. Jak działają inne spedycje? Czy ma ktoś doświadczenie?

Witam,
spedycje różnie działają ale to zależy głównie od warunków na które zgodzi się armator.
Myślę, że spokojnie powinna Pani dostać te 7 days free demurrage/detention przy wolumenie 60 - 80 kontenerów.
Jeśli byłaby Pani zainteresowana to zapraszam na prv. mogę zapytać armatorów z którymi współpracujemy w Hamburgu lub Rotterdamie.

konto usunięte

Temat: doświadczenie z dostawą kontenerów przez firmy spedycyjne

witam
według mnie nie ma szans żeby w 2 h załadować i umocnić maszyny w kontenerze
ostatnio jedna z firm demontowała maszyny drukarskie , kontener na załadunku spędzał cały dzień, w sumie demontaż całej drukarni z załadunkiem w pudła trwał chyba z 70 dni (jakieś 40 kontenerów OT plus kilka skrzyń) - załadunke odbywał sie pod nadzorem przedstawiciela odbiorcy.

m.
Daria Mak-Walther

Daria Mak-Walther Właścicielka firmy
doradczej, Project
Manager for Poland
...

Temat: doświadczenie z dostawą kontenerów przez firmy spedycyjne

Dziękuję Panie Michale i Panie Bartłomieju,

właśnie poprosiłam agenta, aby porozmawiał z armatorem. Co do załadunku - bywa różnie, zależy chyba także od tego, co się ładuje, tzn. czy duże zbiorniki i elementy, czy raczej małe części. Ale mpgłam już wynegocjować, że te 315 EUR chcą za 5 kontenerów, tzn. nie za każdy oddzielnie.

Panowie, interesują nas także inne maszyny/linie technologiczne - tzn. całe fabryki, przede wszystkim z branży papierniczej, firma, dla której pracuję, przenosi je do Azji. Jak będziecie Państwo coś mieli, to jak najbardziej. Płatnikiem jest firma niemiecka.

konto usunięte

Temat: doświadczenie z dostawą kontenerów przez firmy spedycyjne

Daria M.:
właśnie poprosiłam agenta, aby porozmawiał z armatorem. Co do załadunku - bywa różnie, zależy chyba także od tego, co się ładuje, tzn. czy duże zbiorniki i elementy, czy raczej małe części. Ale mpgłam już wynegocjować, że te 315 EUR chcą za 5 kontenerów, tzn. nie za każdy oddzielnie.

Standardowo przewoźnicy zwłaszcza przy załadunkach kontenerów (choć w transporcie drogowym na plandekach także) bardzo wydzielają czas załadunku.
W 2h to można ładować lekki towar spaletyzowany a nie zdemontowane elementy maszyn, zatem już na etapie zapytania ofertowego warto o tym wspomnieć.

Panowie, interesują nas także inne maszyny/linie technologiczne - tzn. całe fabryki, przede wszystkim z branży papierniczej,


Od reklam jest osobny wątek-tam zapraszam.



Wyślij zaproszenie do