konto usunięte

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Witam,

czy wspolpracuje ktos ze spedycja, w ktorej problem z notorycznymi spoznieniami na zaawizowana godzine jest jakos logicznie rozwiazany?
Chodzi o transporty FTL i LTL, krajowe, Polska. Do duzych ale i malych klientow lecz rownie waznych ze wzgledow strategocznych firmy. Tych "malych" klientow jest moze z 7-8.

Bede wdzieczna za wskazowki, ktore pomoga nam rozwiazac narastajacy problem z dostawami naszych towarow.

Pozdrawiam
A.SzczepaniakTen post został edytowany przez Autora dnia 06.06.13 o godzinie 17:36

konto usunięte

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Pani Anno,
O jakie przesyłki chodzi? Krajowe?Międzynarodowe? LTL , FTL?
Jakis specyficzny towar?
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Zaktualizowalam opis sytuacji. FTL i LTL, Polska.

Pozdrawiam
Łukasz Ważny

Łukasz Ważny Logistyka jest moją
pasją

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Witam,
Pani Anno, problem rozwiązaliśmy w dwojaki sposób:
a) rozładunek towaru dopiero jak się zwolni okienko
b) w przypadku towarów z klauzulą Urgent za spóźnienie się z dostawą wlepiamy od 50 do 150 euro + ewentualne koszty zatrzymania linii.
Doszliśmy do tego, że samochód podstawia się z max. 5 minutowym opóźnieniem

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Witam,
chyba gdzieś pisałem na forumie. Najprostszy sposób jest stworzyć system awizowanie, spedytor sam awizuje na rozładunek czy załadunek auto. Jak spóźni sie auto na 15 min będzie odrzucony i czeka na pierwszy wolny slot. Jak taki kierowca paru razy spóźni się na rozładunek i będzie czekał 24 albo 48 godzin do pierwszego wolnego slotu to trzeci raz przyjedzie normalnie. Również można stosować kary finansowe jak Pan Łukasz pisał. Można także używać oceny firmę spedycyjnej według Kluczowych wskaźników efektywności i jak firma nie daje rady i na kierunku na przykład Warszawa ----> Wrocław ma 90% udział to dostanie ostrzeżenie i jak w następnym miesiącu KPI nie poprawi się to takiej firmę Pani zabiera 40% ładunków i daje firmę która dostaje tylko 10% udziału na tym kierunku.
ten system na tyłe dobrze sprawdził się że, z 100 samochodów max 5 spóźnień jest.
Ten post został edytowany przez Autora dnia 10.06.13 o godzinie 13:29
Łukasz Ważny

Łukasz Ważny Logistyka jest moją
pasją

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Panie Vazha (przepraszam, jeśli popełniłem jakiś błąd w Pana imieniu),
KPI jest kluczowe w ocenie wszystkich dostawców usług i dostawców, jednakże czasem firma spedycyjna nie jest zależna od nas - wszystko zależy od Incotermsów. W takim wypadku zdarzało się, że musieliśmy wlepiać kary dostawcom a oni cedowali je na swoich przewoźników. Gorzej jeśli odbiorem towaru zarządza klient. Przez ostatni rok walczyłem z firmą, która potrafiła samochód podstawić 2 dni po zabookowanej dacie odbioru (bardzo duża firma logistyczna). W końcu udało mi się namówić klienta na zmianę z obustronną korzyścią, jednakże mógł zostać a klient mógł nie przyjąć dodatkowych kosztów (magazynowanie, nadgodziny magazyniera, nadgodziny biura itp itd). Z chęcią przeczytam jak praktycy radzą sobie właśnie z takim problemem.

konto usunięte

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Łukasz W.:
Panie Vazha (przepraszam, jeśli popełniłem jakiś błąd w Pana imieniu),
KPI jest kluczowe w ocenie wszystkich dostawców usług i dostawców, jednakże czasem firma spedycyjna nie jest zależna od nas - wszystko zależy od Incotermsów.

Panie Łukaszu.. Incoterms (International Commercial Terms) lub inaczej Międzynarodowe Reguły Handlu - jak sama nazwa wskazuje dotyczy przewozów międzynarodowych.
Jak to sie ma do problemu Pani Anny, która wprost pisze o ładunkach krajowych??

M

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

myślę ze jak KPI jest słabe i firma spedycyjna dostanie ostrzeżenie ze straci udział to myślę ze to będzie najlepszy krok dla ulepszenie. Jeżeli klient sam odbiera towar to w tym przypadku najlepiej ich lądować bez kolejki jak ilość aut nie jest dużo albo w godzinach nocnych jak magazyn pracuje. Właśnie każda firma ma swojej specyfiki i trochę ciężko pisząc na forumie ocenić sytuacje dokładnie.
Łukasz Ważny

Łukasz Ważny Logistyka jest moją
pasją

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

rzepraszam bardzo odebrałem przecinek w wypowiedzi Pani Anny jako wymienianie powodów problemów. Tak jak Pan zauważył chyba wszystko zależy od warunków brzegowych.

konto usunięte

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Dziekuję Wszytskim za wskazówki. Problem polega na tym, że firma spedycyjna ma aż 97% poziomu dostarczalnosci towarow. Co jest super osiagnieciem. Problem polega na tym, ze czesto spoznia sie do tzw. malych klientow-hurtowni ktore wymagaja dostaw w godzinach porannych (np. 9-11) i nie maja stalych okien awizacyjnych dla nas. Tzn. w zaleznosci od tego o ktorej godzinie jest "wolne" okienko danego dnia (poniewaz inni dostawcy juz sie wczesniej wpisali na liste) tak bukowana jest godzina rozladunku. Spozniony samochod nie zostaje przyjetyi rozladowanz tego dnia poniewaz a) nie ma miejsca na rampie b) hurtownia pracuje "tylko" do ok. godz. 14ej, wiec czesto przy dluzszym sponienia nie ma tez mozliwosci rozladunku - pracownicy koncza prace....

Klienci sa mali-ale bardzo wazni. Naplywaja skargi, czego wczesniej nie bylo, gdy wspolpracowalismy z malymi firmami transportowymi.

Karanie odbieraniem ladunkow nie bedzie mialo zastosowania: mozemy nawet odstapic od umowy, jesli nie bedziemy zadowoleni (mamy taki zapis). Tylko: czy o to chodzi w momencie gdy staramy sie zmienic stary model na nowy, ktory obowiazuje w calej naszej grupie? (wspolpraca z duzymi spedycjami, automatyzacja procesow etc.). Odbierajac czesc ladunkow spedycji ceny wzrosna: u dotychczasowego dostawcy jak i u nowego bedzie drogo - w koncu wolumen jaki dostanie bedzie stanowic jedynie x% calosci.

W chwili obecnej staramy sie porozmawiac z firmami i ustalic stale okna na rozladunek naszych towarow (np. 2 dni w tygodniu zawsze o 10:00..) Moze sie uda, choc nie jest to w standardzie tych firm...

konto usunięte

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Rozwiązanie z karą za opóźnienia są skuteczne, jednak najlepiej stworzyć system awizowania, konkretna godzina załadunku, konkretna godzina dostawy (oczywiście z buforem czasowym), zawarcie to w umowie i wtedy możemy coś egzekwować od spóźnialskiego przewoźnika. Wszystko zależy od obszaru na jaki dostarczany jest towar, jakie to są sklepy, jaki system zarządzania posiada przewoźnik, ale tak jak pisałam, stałe i konkretne godziny u Państwa to podstawa. To pozwoli, również przewoźnikom, na optymalizację kosztów transportowych:)
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Anna S.:
Karanie odbieraniem ladunkow nie bedzie mialo zastosowania: mozemy nawet odstapic od umowy, jesli nie bedziemy zadowoleni (mamy taki zapis). Tylko: czy o to chodzi w momencie gdy staramy sie zmienic stary model na nowy, ktory obowiazuje w calej naszej grupie? (wspolpraca z duzymi spedycjami, automatyzacja procesow etc.). Odbierajac czesc ladunkow spedycji ceny wzrosna: u dotychczasowego dostawcy jak i u nowego bedzie drogo - w koncu wolumen jaki dostanie bedzie stanowic jedynie x% calosci.

To, że tak zapytam wprost: chcecie tanio, czy dobrze, bo na coś warto się może zdecydować.
Chcecie zadowolić wszystkich jednakowo, czyli każdemu po trochu i ogólnie tak sobie, czy może jednak zrealizować określone cele biznesowe najlepiej jak się da. Banalne? Czasami warto zacząć od odpowiedzi na takie generalne pytania.

Dostrzegam już kilka problemów cząstkowych które warto rozwiązywać krok-po-kroku w określonej kolejności.

Może jest po prostu tak, że z różnych względów nie możecie się zdecydować na jasno określone cele i ich konsekwentne egzekwowanie.
Paweł Jabłoński

Paweł Jabłoński Cierpliwość jest
siłą w jej
najwyższej potencji.

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

>..."Problem polega na tym, ze czesto spoznia sie do tzw. malych >klientow-hurtowni ktore wymagaja dostaw w godzinach porannych (np. >9-11) i nie maja stalych okien awizacyjnych dla nas"...

-W tym problemie polecam dywersyfikacje firm spedycyjnych, nie od dziś wiadomo że mały lepiej dogada się z małym a duży z dużym.
dodatkowa zaleta to kontrola nad aktualnym poziomem cenowym (jeśli mamy więcej niż jednego spedytora to mamy również większe pojęcie na bieżącą sytuacje na rynku.

>..."Klienci sa mali-ale bardzo wazni. Naplywaja skargi, czego >wczesniej nie bylo, gdy wspolpracowalismy z malymi firmami >transportowymi"...

-tymi słowy sama Pani potwierdza moją wcześniejszą tezę, co jest nie jako oczywiste i wynika wprost z większej elastyczności takich firm.
Oczywiście w tym miejscu zapraszam do kontaktu ze mną a jestem więcej jak pewien, że indywidualne podejście do Pani jako klienta wespół z naszą elastycznością rozwiąże Pani problemy.

>..."(wspolpraca z duzymi spedycjami, automatyzacja procesow etc.). >Odbierajac czesc ladunkow spedycji ceny wzrosna: u dotychczasowego >dostawcy jak i u nowego bedzie drogo - w koncu wolumen jaki dostanie >bedzie stanowic jedynie x% calosci"...

-Nie prawda, takie słowa to wypisz wymaluj doktryna handlowa, którą z oczywistych powodów chce się jak najwięcej wyrwać od klienta kosztem swojej konkurencji. Tymczasem konkurencja jest DOBRA-pozwala nam wszystkim się rozwijać i zmusza to trzymania ręki na pulsie rynkowej sytuacji.
Jeśli jakaś firma nie lubi konkurencji to jest dowód tylko tego że sama ma świadomość że w jakimś aspekcie jest słabsza.
Co do samego poziomu cenowego - oczywiście jest on zależny od wolumenu ale tylko dla dużych którzy segmentują swoich klientów. Jestem więcej jak pewien że nawet mała spedycja będzie w stanie utrzymać poziom cenowy a nie jednokrotnie nawet go przebić.


PS. Panie Damianie wypowiedź choć inteligentna to mało merytoryczna dodatkowo wcale nie pomaga autorce tematu więc po co?

PS2. Vazha - z większością argumentów się zgadzam, co więcej udowodnione są w życiu codziennym. Podlasie -dobra firma Pozdrawiam :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 19.07.13 o godzinie 11:02
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Paweł J.:

PS. Panie Damianie wypowiedź choć inteligentna
Dziękuję.
to mało merytoryczna dodatkowo wcale nie pomaga autorce tematu więc po co?
Panie Pawle,

Pan to rozumie na pewno, więc po co te docinki o mało merytorycznej wypowiedzi?

Nikt szanujący się nie rozwiązuje poważnych problemów biznesowych przedsiębiorstwa w dyskusji na forum. Powodem tego jest mówiąc najkrócej po pierwsze nikły udział jasnowidzów w populacji a po drugie gospodarka rynkowa :)
Zakładam, że są tu ludzie dostatecznie inteligentni, więc nie mają problemów ze zrozumieniem oczywistych faktów. Sam Pan to wie doskonale jako inteligentna osoba, prawda?

Pomoc typu luźnego na forum można świadczyć ewentualnie osobom prywatnym, może jeszcze początkującym przedsiębiorcom, którzy stawiają pierwsze kroki w biznesie i są często tak uroczo nieporadni. Ale nawet oni mogą, a nawet powinni tym bardziej skorzystać z profesjonalnych usług podmiotów tym się zajmujących.

W poważnej rzeczywistości biznesowej, nikt rozsądny nie weźmie żadnej odpowiedzialności za pogadanki na forum, wiedząc jakie są koszty ewentualnych błędnych decyzji wynikłych z takich wyrywkowych a więc obarczonych znacznym ryzykiem sugestii czy porad.
Na problem trzeba spojrzeć całościowo i dopiero wtedy można przedstawić diagnozę i rekomendacje.
Paweł Jabłoński

Paweł Jabłoński Cierpliwość jest
siłą w jej
najwyższej potencji.

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Nikt nie daje gotowej recepty na problem, nie mniej fajnie jest zmierzać w jednym kierunku w ramach jednego postu czy tematu niż offtpopić.
Fajnie czasami jest poczytać nawet nie trafione podpowiedzi bo one czasem pomagają otworzyć klapkę w głowie i inaczej spojrzeć na problem.
Fora natomiast są pełne ludzi chętnych ku pomocy i nie koniecznie szukają za to pieniędzy więc jest to najtańsza opcja rozwiązywania problemów. Od nas samych zależy na ile będziemy z nich korzystać skoro sami będziemy zbierać ewentualne cięgi (zakładam że splendor i chwałę również :-) )
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Oczywiście, jeśli ktoś ma bardzo dużo czasu to może iść kroczek po kroczku metodą zgadywanki,dziś pytanie-dziś odpowiedź, inaczej zwaną metodą prób i błędów albo uporczywego wyważania otwartych drzwi. Ponieważ w biznesie podobnie jak w życiu czas jest kosztem, i istotne znaczenie ma efektywność procesów, zatem i ilość prób powinna być znacząco wyższa niż ilość błędów, to rozwiązujemy te problemy inaczej - bardziej profesjonalnie.
Banalny przykład: chleb kupujemy u piekarza, czy u szewca, czy też próbując go upiec samodzielnie?
Forum jest dobrym narzędziem do tego typu wymiany poglądów jeśli możemy np. przy tym rozwiązać ważny problem społeczny, a nie problem biznesowy pojedynczego podmiotu RYNKOWEGO.
A to że znajdą się zawsze osoby, które mają dużo czasu i ochoty do pracy na rzecz konkretnej prywatnej firmy za darmo, to już inna sprawa. Jakość i odpowiedzialność za pracę jest często pochodną jej ceny, o czym warto pamiętać mówiąc o rzekomo jak najtańszych sposobach. Bo czasami tanio wychodzi w rezultacie całkiem drogo :)
Paweł Jabłoński

Paweł Jabłoński Cierpliwość jest
siłą w jej
najwyższej potencji.

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

oj tam logo nike kosztowało 35$ a Manhattan garść paciorków i nikt nie narzeka :D
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Dobre, dobre :)
Co do Manhattanu przykład jest znakomity. Obawiam się, że "sprzedający" nie wyszli na tym najlepiej. Szczególnie w dłuższej perspektywie bardzo ale to bardzo dużo ich ta transakcja kosztowała.
Natomiast jeśli chodzi o logo znanej firmy produkującej odzież sportową, to ciekawe, nawet nie wiedziałem, że tylko tyle. Ale cóż - wyjątek tzw. "złotego strzału", potwierdza jednak regułę :)

Temat: Dostawy zgodne z oknem awizacyjnym.Problem spedycji - jak...

Rzeczywiście kierowcy mimo wdrożenia systemu awizacji nadal potrafią się spóźniać. Tutaj ważne jest, żeby rejestrować te spóźnienia i wyciągać z tego konsekwencje. Można też utworzyć względnie szerokie okna np. 4-godzinne i jeśli taki delikwent mimo tak dużego slotu spóźni się to go po prostu nie wpuszczać i poprosić o utworzenie nowej awizacji np. na kolejny dzień. Istotne jest też, że to dodawanie awizacji było super proste i działało np. na telefonie. Inaczej "opór materii" będzie zbyt duży i będą się zdarzać i takie sytuacje, że ktoś podjedzie bez awizo. My korzystamy z systemu awizacji WHC - mogę z czystym sumieniem polecić.



Wyślij zaproszenie do