konto usunięte

Temat: === ZMIANY W PRZEPISACH IATA DGR DOTYCZĄCE BATERII LITOWO...

LITHIUM BATTERY REGULATORY CHANGE

Drodzy Odbiorcy,

Zespół ICAO zajmujący się przepisami Dangerous Goods (DGP) spotkał się w Montrealu, w Kanadzie w celu omówienia zmian w Instrukcjach Technicznych ICAO z października 2011 roku. Drugie spotkanie zostało zaplanowane, w niedalekiej przyszłości, ponieważ DGP, na posiedzeniu w październiku 2011 roku, doszedł do wniosku, że temat dotyczący baterii litowych nie mogą być rozwiązywany w sposób fragmentaryczny i stwierdził, że najlepszą drogą do osiągnięcia porozumienia było zorganizowanie grupy roboczej, która rozważy wszystkie aspekty dotyczące baterii litowych. W szczególności dokumenty w których przedstawiono do rozważenia w jaki sposób rozwiązać takie szczegóły dotyczące przesyłek "bulk" z bateriami litowymi przygotowane zgodnie z Sekcją II Instrukcji Pakowania 965 i 968, że może pojawić się w pisemnej informacji dla kapitana samolotu.

Jest to niezwykle ważny temat, a zmiany są istotne, dlatego przygotowaliśmy ten specjalny komunikat.

Podsumowanie niektórych z najważniejszych zmian znajduje się poniżej:

Nowa Sekcja II lithium ion (PI 965 II) i lithium metal (PI 968 II) ograniczenia ilościowe na opakowanie celi i baterii.


Obrazek


Uwaga: opakowanie może zawierać zarówno ogniwa/baterie nie więcej niż 2.7 Wh lub 0.3 g lub ogniw lithium ion nieprzekraczających 20 Wh / ogniw lithium metal nie przekraczających 1 g lub baterii lithium ion nie przekraczającej 100 Wh / baterii lithium metal nieprzekraczających 2 g.

Nowa Sekcja “IB” dla baterii lithium ion (PI 965 IB) i lithium metal (PI 968 IB), które przekraczają limity które przekraczają limity, wymienione powyżej są wysyłane jako Klasa 9, ale bez konieczności być pakowane w opakowania o specyfikacji UN.

• Szkolenie Dangerous goods dla personelu zaangażowanego w transport baterii z Sekcji IB
• Przesyłka nie wymaga Deklaracji Nadawcy pod warunkiem, że została wystawiona
alternatywna dokumentacja lub elektroniczna informacja opisująca zawartość;
• Opakowanie wymaga naklejki Klasy 9 i naklejki handlingowej baterie litowe, które będą
odróżniały je od innych opakowań zawierających baterie litowe;
• Wymagane jest zrobienie check listy dopuszczającej do przewozu;
• Podsumowujący NOTOC, podobnie jak w przypadku suchego lodu.

Ujednolicenie limitów ilościowych netto dla baterii litowych zapakowanych lub umieszczonych w sprzęcie.

Pełny tekst raportu można znaleźć na stronie internetowej ICAO.

Zmiany te zostaną włączone do 54. Edycji IATA Dangerous Goods Regulations wchodzących w życie z dniem 1 stycznia 2013.

Na pierwszy czytelnicy rzut oka nowy tekst zawierający te rozwiązania może wydać dość skomplikowany, DGP starał się zrównoważyć potrzeby różnych zainteresowanych stron:
spedytorów, operatorów i regulatorów, bez nakładania nadmiernych wymagań na każdą ze stron. Łańcuch dostaw baterii litowych będzie musiał dostosować się do tych zmian aby móc działać efektywnie i jest to jednoznaczne z większym zasięgiem kontroli i nadzoru dla zainteresowanych stron.

Podczas spotkania DGP stwierdzono również, że zmiany te same w sobie nie koniecznie ograniczą wypadki z udziałem baterii litowych. Aby naprawdę miały wpływ na bezpieczeństwo w transporcie baterii litowych, nie powinno być więcej ograniczeń tworzonych przez organy regulacyjne i branżowe dla producentów i spedytorów baterii litowych oraz urządzeń zasilanych bateriami litowymi, aby zapewnić że wszystkie strony są świadome przepisów stosowanych przy badaniach i przewozie baterii litowych. Związane z świadczeniem pomocy, organy regulacyjne powinny również podejmować większy nadzór nadawców, a w razie konieczności, odpowiednie działania egzekucyjne.

W najbliższych miesiącach IATA zaktualizuje Guidance Document on the Transport of Lithium Batteries and the Guidelines for Shipping Lithium Batteries by Air booklet.

IATA zorganizuje drugi warsztat dotyczący baterii litowych, która odbędzie się w Ameryce Północnej w pierwszym tygodniu listopada 2012 roku. Oczekujcie na więcej informacji na stronie imprez IATA odnośnie daty i agendy programu.

Tłumaczenie:

Obrazek