Temat: EService - jak uwolnić się od oszusta?

Witam serdecznie,
Proszę o poradę: przedstawiciel handlowy EService dwa tygodnie temu zaczarował moich rodziców propozycją zmiany usługodawcy. Zapoznał się z aktualną umową, jaką rodzice maja z inna firma. Zapewnił, ze sam zajmie się przeniesieniem umowy i zamknięciem starej oraz, ze wszystko odbędzie się bez dodatkowych opłat. Był bardzo profesjonalny i przekonujący do momentu, w którym przyszło pismo z poprzedniej firmy o naliczeniu opłat za rozwiązanie aktualnej umowy. Rodzice skontaktowali się ponownie z przebojowym przedstawicielem, który tym razem nie miał nic do powiedzenia, a na prośbę mojej matki, żeby pomógł im wyjść z tego impasu, który de facto sam im zgotował, odpowiedział, ze nie jest niczyim lokajem i nie będzie w niczym pomagać. Ja rozumiem, ze zamykamy kwartał, dobijamy do założeń finansowych, ale to, co zrobił ten człowiek, to największa podłość. Wykorzystał charakter firmy, powołując się na wysoki poziom zaufania społecznego, na wielkie koncerny, które obsługują, tylko po to, by wyłudzić (bo inaczej nie mogę tego nazwać) kolejną umowę u drobnych przedsiębiorców.
Rodzice są w kropce, napisali odwołanie z prośba o rozwiązanie umowy, ze wzgledu na błąd w jaki zostali wprowadzeni, ale biorąc pod uwagę opinie klientów EService nie łudzę się, ze odpowiedz bedze satysfakcjonujaca.
Czy ktoś z Państwa był w takiej sytuacji? Na jakie zapisy prawne możemy się w tej sytuacji powołać? Mam świadomość, ze rodzice popełnili błąd ufając temu człowiekowi, jednak uważam, ze instytucje finansowe wielkości EService powinny bardziej dbać o renomę i wiarygodność.
Z góry dziękuje za pomoc.