Joanna C.

Joanna C. coach, trener,
freelancer, (w
zmianach...)

Temat: Pierwszy w Polsce metodyczno - narzędziowy warsztat z...

Witam :)

przesyłamy zaproszenie na

Pierwszy w Polsce 3 dniowy intensywny warsztat metodyczno - narzędziowy z zakresu terapii prowokatywnej

Prowadzi: Noni Höfner"

Poza kształtowaniem wiedzy i umiejętności z zakresu terapii prowokatywnej warsztat dodatkowo pozwala odkryć własne odpowiedzi między innymi na pytania:

Jak dodawać otuchy zamiast wzmacniać wewnętrzne lęki pacjenta?
Jak rozwijać w pacjencie umiejętność brania odpowiedzialności za własne czyny zamiast zajmowania pozycji ofiary?
Jak wydobywać źródła problemu i możliwości zmiany z „zamierzonych nieporozumień” w komunikacji z pacjentem?
Jak wychodzić z sytuacji tkwienia w martwym punkcie w rozwoju?
Jak wzmacniać motywację i siłę zaangażowania emocjonalnego w pacjencie?
Jak prowokować pacjenta do zastosowania przez niego nowego sposobu radzenia sobie w danej sytuacji?
Jak sprowokować pewien konkretny rodzaj „auto – złości”, który zaowocuje podjęciem decyzji przez pacjenta?
Bonus: Zasady „latarni morskich” w psychoterapii
Czym jest terapia prowokatywna?

Terapia Prowokatywna jest systemem psychoterapii, której twórcą jest Frank Farrelly. Jej charakterystyczną cechą jest przełamywanie utartego sposobu myślenia, obalanie wzorców postępowania oraz rutyny przez „życzliwe wyolbrzymienie obrazu świata pacjenta”. Jej celem jest zmiana perspektywy u pacjenta, a w rezultacie ma doprowadzić do zmiany zachowania. Terapeuta odgrywa w niej rolę „adwokata” ograniczających przekonań i postaw, pozornie popierając negatywną połowę ambiwalencji klienta.

Zadaniem terapeuty jest prowokowanie pacjenta do tego, aby:

przejawiał samouznanie w sposób werbalny i niewerbalny;
zachowywał się i reagował adekwatne do sytuacji w działaniach indywidualnych, jak i grupowych;
realistyczne się bronił;
angażował się w realistyczne testowanie rzeczywistości psychospołecznej, a tym samym uczyć się rozróżniania niezbędnych do tego zachowań i elastyczności w doborze sposobu reakcji;
podejmował zachowania i angażował się w relacje mogące wiązać się w jego mniemaniu z ryzykiem - np. spontaniczne i bezpośrednie okazywanie lub informowanie bliskich o doświadczanych przez siebie uczuciach, czy potrzebach.
Program warsztatu skierowany jest do:

psychologów, terapeutów, pedagogów,
kadry medycznej (w tym szczególnie dla lekarzy i kadry medycznej oddziałów onkologicznych i psychiatrycznych)
pracowników socjalnych, społecznych i pomocowych,
coachów, trenerów,
studentów i absolwentów psychologii, pedagogiki i różnych szkół terapii.
Warsztaty stanowią element składowy Certyfikatu Niemieckiego Instytutu PT, ProSA i ProSt (Deutsches Institut für Provokative Therapie, Provokative SystemArbeit und Provokativen Stil – D.I.P). Szkolenia uprawniają do ubiegania się o punkty edukacyjne niemieckiej Izby Lekarskiej.

Umiejętności, które nabędą, wzmocnią lub rozwiną uczestnicy:

stosowanie stylu prowokatywnego w wielu obszarach (profesjonalnej) komunikacji, takich jak: terapia, coaching, superwizja, mediacja, doradztwo, praca socjalna, trening i inne;
ciągła „diagnoza” postępów pacjenta / wychowanka w procesie rozwoju / terapii / zmiany;
wydobywania potencjału tkwiącego w ograniczających przekonaniach i postawach pacjenta / wychowanka i wykorzystania go w tworzeniu nowych - wspierających i wzmacniających;
szybsze docieranie do źródeł problemu;
wykorzystywanie stanów impasu w procesie terapii / rozwoju;
stosowanie humoru i kreatywności w pracy indywidualnej i grupowej z pacjentami / wychowankami;
świeże spojrzenie i inspirację do pracy z pacjentami / podopiecznymi;
zachowywanie zdrowego dystansu w kontaktach z pacjentami i ich problemami.
Nowe narzędzia, techniki i formy:

pracy diagnostycznej z pacjentem / wychowankiem;
pracy ze schematami myślenia, strukturami emocji i postrzegania pacjenta / wychowanka;
poszerzania perspektyw myślenia i działania pacjenta / wychowanka;
wsparcia i rozwoju pacjenta / wychowanka;
budowania w pacjencie / wychowanku stanu motywacji i zaangażowania w proces rozwoju i zmiany;
wzmacniania samoświadomości i samoakceptacji w pacjencie / wychowanku;
kształtowania odpowiedzialności za siebie i swoje decyzje u pacjenta/wychowanka;
rozwoju chęci i odwagi pacjenta / wychowanka do doświadczania i odczuwania;
efektywnej pracy z „zawodowymi klientami” i „trudnymi wychowankami”;
nieschematycznego podejścia do procesu nauczania i zmiany;
pracy z „demonami” i abstrakcjami pacjenta.

Dla pracowników ośrodków:
- terapii
- wsparcia
- edukacji i wychowania
- leczenia i opieki

przewidziana jest cena promocyjna.

Więcej informacji: joanna.czarnecka@provocare.pl

Zapraszamy i pozdrawiamy