Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Witam, problem polega na tym że 2 dni przed odlotem zabukowałem lot "w tą i z powrotem" za pomocą karty debetowej, wszystko było ok oprócz tego że dzień przed wylotem otrzymałem maila że mój bilet zostal anulowany pieniądze z kąta pobrało ale bilet został anulowany. Zamawiałem bilet 28.02.2013 a jak dziś zobaczyłem zostały przelane na konto raynair dopiero 04.03.2013. I tu moje pytanie czy mogę te pieniądze odzyskać. Jeśli tak to w jaki sposób. Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Ne ma czegoś takiego jak "cofnięty bilet" w Ryanair. Jeśli rezerwacja jest potwierdzona to linie nie mogą jej ot tak anulować. Co dokładnie było napisane w mailu?
Maciej H.

Maciej H. Starszy kierownik
projektu (ok 140
osób)

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Tomku, mysle ze rezerwacja nie byla potwierdzona, tak samo jak to jest w przypadku wyboru platnosci przelewem np. w Wizzair. Dostaje sie wstepna rezerwacje, ale jesli pieniadze nie wplyna w okreslonym czasie na konto lini lotniczych to rezerwacja jest anulowana.

Dlatego warto bookowac bilety kredytowka jesli jest malo czasu do odlotu, bo wtedy zwykle rezerwacja jest od razu potwierdzana, a i do tego reklamacje sklada sie do banku.

W tym przypadku Bartku, tez radze sprawe zalatwiac dwutorowo. Pusc maila do Ryanaira o zwrot kasy, ale tez do banku zloz reklamacje "z prosba o zwrot pieniedze" podajac jako przyczyne niewywiazanie sie sprzedajacego z umowy i zalacz do reklamacji mail od Ryanaira.

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Maćku to jest dokładnie taki problem jak mówisz. Wysłałem maila do ryanair jak i złożyłem reklamację w banku, teraz czekam na jakąś odpowiedź w tej sprawie. Ale zaczynam wątpić że odzyskam te pieniądze.
Maciej H.

Maciej H. Starszy kierownik
projektu (ok 140
osób)

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Bartek Krawczun:
Maćku to jest dokładnie taki problem jak mówisz. Wysłałem maila do ryanair jak i złożyłem reklamację w banku, teraz czekam na jakąś odpowiedź w tej sprawie. Ale zaczynam wątpić że odzyskam te pieniądze.

Spoko, mysle ze odzyskasz, tym bardziej ze masz maila od Ryanaira, ze sami anulowali bilet i w historii konta masz info, ze przelew doszedl. Niestety troche poczekasz na ta kase, bo bank ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Nie pamietam ile Ryanair, ale obawiam sie ze podobnie.Maciej H. edytował(a) ten post dnia 07.03.13 o godzinie 19:58

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

A wiesz może jak to zgłosić do ryanair. Bo ja wysłałem maila na ten adres za pomocą którego wysłali mi te cofnięcie biletu, ale nie wiem czy to jest właściwy mail.
Maciej H.

Maciej H. Starszy kierownik
projektu (ok 140
osób)

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Nigdy nie zglaszalem sie niestety do nich w takiej sprawie.
Generalnie firmy dosc czesto wysylaja z tego typu informacje ze skrzynek, ktore nie przyjmuja maili, lub ktorych nikt nie czyta. Najlepiej jest kontaktowac sie przez formularze do kontaktu lub telefonicznie.

Na stronie Ryanaira:
http://www.ryanair.com/pl/pytania/kontaktowanie-sie-z-...
masz sekcje Refundacje i moze tu sprobuj aczkolwiek nie jest to dokladnie ten typ sytuacji, o ktory chodzi, ale moze sie uda.

Mozesz probowac tez telefonicznie, ale jak znam zycie to kaza sobie slono placic za dzwonienie na infolinie.Maciej H. edytował(a) ten post dnia 08.03.13 o godzinie 20:58

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Z tym że połączenie kosztuje 1,26pln i czeka się co najmniej 5 minut aż ktoś odbierze

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Próbowałem wypełnić ten formularz ale w rubryce "nr rezerwacji" wpisuje ten nr i wyskakuje komunikat ze ten lot nie został odwołany nie mam pojęcia co dalej robić
Maciej H.

Maciej H. Starszy kierownik
projektu (ok 140
osób)

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Sprobuj sie dowiedziec jak sprawa wyglada po stronie banku etc. Ja poniewaz place kartami kredytowymi to zawsze zalatawiam takie sprawy przez bank, ale nie wiem czy u Ciebie bank to ogarnie.

Jesli nie to obawiam sie, ze bedziesz musial zadzwonic do ryanaira zeby miec chociaz jakis numer reklamacji jesli nie odpowiadaja na Twojego maila.

Niestety więcej nie jestem w stanie pomoc, bo nie zalatawialem nigdy takich spraw bezposrednio z liniami.

konto usunięte

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Kolega coś ściemnia z tym "cofniętym biletem".

Jeśli Twoja karta została obciążona to w tytule transakcji powinien być kod rezerwacji. I to oznacza że bilet został poprawnie wystawiony. Jeśli biletu nie ma to obciążenia karty też nie ma.

Chyba że bilet kupiłeś w jakimś internetowym pseudo-biurze podróży i im przelałeś kasę...

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

To popatrz kolego:
A tak w ogóle to mam nr reklamacji tylko nie wiem co z nim zrobic

Szanowny Kliencie

Rezerwacja lotu Ryanair

Twoja karta kredytowa/debetowa została odrzucona

Płatność nie została dokonana. Wszystkie wprowadzone wcześniej dane zostały skasowane.

W celu dokonania ponownej rezerwacji prosimy o odwiedzenie naszej strony http://ryanair.com

Z wyrazami szacunku
Ryanair Customer Service

Your DECLINED reference number is: ******

PASSENGERS

1. Bartłomiej Krawczun

Ryanair Holdings plc (Company No. 249885) / Ryanair Ltd. (Company No. 104547).
Registered in the Republic of Ireland. With registered address Corporate Head Office, Dublin Airport, Co. Dublin, Ireland.Bartek Krawczun edytował(a) ten post dnia 12.03.13 o godzinie 10:27

konto usunięte

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Bartek Krawczun:
Twoja karta kredytowa/debetowa została odrzucona

I jesteś pewny że Twoja karta została obciążona i środki zeszły z konta?

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

no tak widzę że na kącie pieniądze wcieło
Maciej H.

Maciej H. Starszy kierownik
projektu (ok 140
osób)

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Tomku widzisz tu jest kwestia typu kart. Pracowalem troche w bankowosci i interesuje sie finansami, wiec przy tak krotkim terminie nie dziwie sie, ze doszlo do takiej sytuacji.

W skrocie Ryanair i niektorzy inni sprzedawcy traktują karty debetowe na równi ze zwykłymi przelewami i stosują do nich takie same zasady. Zreszta w sumie jest to prawie to samo co zwykły przelew tylko zamiast autoryzacji poprzez logowanie do banku i zlecenie przelewu z odpowiednimi informacjami, autoryzujesz transakcje danymi karty.

---------------------------------------------------------------
Duzo dluzsze i pewnie nudniejsze wyjasnienie:
---------------------------------------------------------------
Transakce robione zwyklymi kartami debetowymi czesto ksiegowane sa na koncie dopiero po kilku dniach. Rekord jaki widzialem to bodajze 7 dni roboczych w Syncu, ale 3-4 dni to standard np. w BGZ.
Zaleznie tez od banku pieniadze sa albo blokowane i oddzielnie jest podawane "saldo", a odzielnie "dostepne środki" albo nie. W tym drugim przypadku moze dojsc do sytuacji, ze choc Twoje konto nie dopuscza ujemnego salda (czyli nie masz u nich kredytu odnawialnego w koncie) to jednak może się takie zdarzyć co jest złamaniem regulaminu i wiąże się z opłatą za "niedozwolony debet na koncie".
Pieniądze bardzo czesto na stronach nie są przyjmowane bezpośrednio przez określony bank sprzedającego tylko system transakcji typu e-card etc., który też ma swoje opoznienie w księgowaniu.

I teraz najwazniejsze:
Karty debetowe i kredytowe płaskie są kartami, których się w Polsce nie przyjmuje, jeśli terminal nie możliwości połaczenia się z bankiem i sprawdzenia salda. Wynika to z tego, że banki nie gwarantują sprzedającemu (akceptantowi karty), że dostanie kasę za sprzedany towar jeśli nie sprawdzono, czy klient ma wystarczającą ilość pieniędzy na koncie. (W rzeczywistości sprzedający może z dostawcą terminala podpisać umowę wg. której nie każda karta debetowa jest sprawdzana, bo to obniża koszty, ale wtedy ryzyko bierze sprzedający na siebie).

Karta kredytowa wypukła natomiast objęta jest gwarancją przez bank. W związku z tym jeśli kupujący podpisze się na wydruku czy poda pin, czy też jak w necie poda wszystkie dane wraz z numerem CVV to sprzedający ma gwarancję, że pieniądze trafią na jego konto. Dlatego np. w Hiszpani na ryneczku/targu za buty jakieś 15 lat temu można było zapłacić kartą kredytową bez żadnego łączenia z polskim bankiem (jakby coś płacił mój tata, bo ja wtedy byłem jeszcze dzieciakiem).

Tu dochodzimy do sedna.
Skoro Ryanair nie miał pieniędzy na koncie na 24h przed wylotem to anulował rezerwacje, pomimo tego, że pieniądze były już w drodze, a tylko nie zostały zaksięgowane. Inaczej musiałby wpuścić pasażera za którego nie dostał jeszcze kasy i w sumie nie ma 100% gwarancji, że nie został oszukany. Podobny problem jest przy przelewach, jeśli są robione w ostatniej chwili lub błędnie wpisane jest pole "nazwa".

Dlatego jeśli płacicie np na ibood.pl (szególnie podczas tzw. Hunta) to nie używajcie kart debetowych. Ja przerabiałem juz 2 razy taką sytuacje, że pieniądze do mnie wracały po kilku dniach, bo nie zostały zaksięgowane w dniu oferty. W tego typu przypadkach przechodzą tylko szybkie przelewy (bo działają inaczej i sprzedawca ma kasę zazwyczaj w przeciągu 10 minut) oraz karty kredytowe.

Karty kredytowe natomiast własnie polecam przy rezerwacji wyjazdów z biurem podróży, dlatego że w przypadku bankructwa biura możecie dochodzić swoich pieniędzy od wystawcy karty. Niestety w sezonie letnim 2012, większość biur od pewnego momentu nie mogła akceptować kart kredytowych, bo za dużo biur upadało i narażało to banki na dodatkowe straty.
Niestety nie wiem jak sytuacja wygląda teraz.

Sorki za przydługi wykład, ale może się kiedyś komuś to info przyda.Maciej H. edytował(a) ten post dnia 12.03.13 o godzinie 21:32

konto usunięte

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Bartek Krawczun:
no tak widzę że na kącie pieniądze wcieło
A może po prostu na karcie jest blokada która sama wygaśnie po 14 dniach jak to zwykle bywa w przypadku problemu z autoryzacją? Pytałem czy masz ZAKSIĘGOWANĄ transakcję na koncie, widzisz opis w stylu RYANAIR 22400000XXXXXX DUBLIN, IE ?

konto usunięte

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Maciej H.:
Tu dochodzimy do sedna.
Skoro Ryanair nie miał pieniędzy na koncie na 24h przed wylotem to anulował rezerwacje, pomimo tego, że pieniądze były już w drodze, a tylko nie zostały zaksięgowane. Inaczej musiałby wpuścić pasażera za którego nie dostał jeszcze kasy i w sumie nie ma 100% gwarancji, że nie został oszukany.

Kompletne brednie, nie masz pojęcia jak funkcjonują operacje kartowe. Poprawna autoryzacja oznacza że akceptant/sprzedawca ma ZAGWARANTOWANE przelanie środków. I nie ma znaczenia czy to będzie za dzień, dwa czy miesiąc. I tak funkcjonuje to na całym świecie. Cofnąć środki można jedynie poprzez reklamację chargeback lub jeśli sam sprzedawca zrobi ręcznie zwrot.

Idąc Twoim tokiem myślenia, nie dało by się kupić biletu np. na jutro. A mogę wejść na stronę Ryanair i kupić bilet na lot za 8 godzin. Więc twierdzisz że Ryanair anuluje mi taki bilet? Zapewniam Cię że nie.
Maciej H.

Maciej H. Starszy kierownik
projektu (ok 140
osób)

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Tomasz K.:
Kompletne brednie, nie masz pojęcia jak funkcjonują operacje kartowe. Poprawna autoryzacja oznacza że akceptant/sprzedawca ma ZAGWARANTOWANE przelanie środków. I nie ma znaczenia czy to będzie za dzień, dwa czy miesiąc. I tak funkcjonuje to na całym świecie. Cofnąć środki można jedynie poprzez reklamację chargeback lub jeśli sam sprzedawca zrobi ręcznie zwrot.

Idąc Twoim tokiem myślenia, nie dało by się kupić biletu np. na jutro. A mogę wejść na stronę Ryanair i kupić bilet na lot za 8 godzin. Więc twierdzisz że Ryanair anuluje mi taki bilet? Zapewniam Cię że nie.

Nie wiem gdzie doczytałeś w moim tekście, że pełna autoryzacja karty nie gwarantuje przelania środków.
Napisałem dokladnie:
Maciej H.:
Karty debetowe i kredytowe płaskie są kartami, których się w Polsce nie przyjmuje, jeśli terminal nie możliwości połaczenia się z bankiem i sprawdzenia salda. Wynika to z tego, że banki nie gwarantują sprzedającemu (akceptantowi karty), że dostanie kasę za sprzedany towar jeśli nie sprawdzono, czy klient ma wystarczającą ilość pieniędzy na koncie.zwrot.
Czyli własnie tak jak napisałeś. Jeśli dojdzie to autoryzacji to "sprzedawca ma ZAGWARANTOWANE przelanie środków". Tylko, że musi dojśc do pełnej autoryzacji. Jeśli nie ma autoryzacji (w tym sprawdzenia salda) to nie ma gwarancji.
Na tym się skupiłem pokazując różnicę między kartami debetowymi i kredytowymi płaskimi, a kredytowymi wypukłymi. Tak jak pisałem przy kredytowych wypukłych nie ma potrzeby nawet autoryzacji, a sprzedawca i tak ma gwarancję otrzymania pieniędzy.

Napisałem tam niżej jeszcze o 100% gwarancji ze względu na oszustwa (zreszta własnie najczęscie robione przy pomocy kart debetowych), ale to już inna bajka związana np. z klonowaniem kart i oszukiwaniem systemu transakcyjnego. W sumie tak samo jak w hipermarkecie można podpisać transakcję krzyżykiem i w połowie miejsc nikt nie zwróci na to uwagi, a taką transakcje bez problemu podważysz. Możemy tutaj jednak takie przekręty pominąć.

Problem tylko, tak jak tez napisalem dalej, zalezy od sposobu traktowania takich transakcji przez sprzedajacego i uzywanego systemu transakcji. W przypadku kart kredytowych i szybkich przelewów zazwyczaj nie ma problemu.
Natomiast Ryanair to nie jest pierwsze miejsce, gdzie spotkałem się z problemem akceptacji płatności kartą debetową pomimo tego, ze taka opcja jest dostępna, a transakcja przez serwis typu PayU, eCard czy inny przeszła bez problemów, a transakcja pojawiła się na karcie. Tak samo miałem osobiście już własnie choćby w Ibood i wiem, że więcej osób na to narzeka i tak jak napisałeś zazwyczaj to sprzedający robi ręczny zwrot.

Dlaczego tak się dzieje?
Niektóre serwisy dokonują autoryzacji kart w interncie offline! Wtedy sprzedający nie ma gwarancji otrzymania pieniędzy i czeka na ich wpłynięcie na konto. Proponuje trochę poczytać o tym używając chocby google.
http://www.google.pl/#hl=en&sclient=psy-ab&q=autoryzac...

Czy jeśli zapłacisz w Rynair karta debetową na 8h przed odlotem to analują Ci lot? Możliwe, że nie. Nie wiem, bo nigdy tego nie testowałem, więc nie wiem czy autoryzują karty online czy offline. Zresztą może to też zależeć od ceny danego biletu.
Wiem natomiast, że płatności zwykłym przelewem w tak krótkim czasie przed odlotem na pewno nie zaakceptuje ani Ryanair ani Wizzair. Moje doświadczenie pokazuje też że warto płacić szybkim przelewem, lub kartą kredytową, bo wtedy na 99,9% można spać spokojnie.

PozdrawiamMaciej H. edytował(a) ten post dnia 13.03.13 o godzinie 21:39
Sławomir C.

Sławomir C. inżynier budownictwa

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Ryanair nie odda kasy, albo odda nie całą ( w cenie biletu jest coś takiego jak opłata za płatność kartą- kilkadziesiąt zł i tego nie oddają, nawet jeśli sami anulują lot). Miałem taką sytuację (odwołany lot) i nie ma na tych złodziei sposobu.

Generalnie tzw tanie linie to dziadostwo, bo w razie anulowania lotu nie gwarantują że będą szukać innego połączenia ale mogą jedynie zwrócić pieniądze za bilet (w przypadku Ryatief nawet nie całe). Widziałem raz taką sytuację, Wizz odwołał z Beauvais lot tuż przed świętami BN, a tłumom pasażerów zaproponowali oddanie piedziędzy, albo dopłatę na miejsce w kolejnym locie (i to już była całkiem spora dopłata).

Dużo linii tzw rejsowych ma bilety w cenie nawet niższej niż tzw tanie, przy czym nie trzeba płacić po 8eu za kanapkę czy za "nadbagaż" powyżej 10kg, pod warunkiem że wybiera się tanie dni (wszystkie poza poniedziałkiem piątkiem i sobotą) i że się wcześniej bukuje.

Temat: Problem z cofniętym biletem Ryanair

Mialampodobna sprawę,uruchomiłam w banku Millenium procedure "charge back" i odzyskałam gotówkę.Niestety nie wyleciałam do Malagi.To są nędzne linie, oszustwo!> Bartek Krawczun:
Witam, problem polega na tym że 2 dni przed odlotem zabukowałem lot "w tą i z powrotem" za pomocą karty debetowej, wszystko było ok oprócz tego że dzień przed wylotem otrzymałem maila że mój bilet zostal anulowany pieniądze z kąta pobrało ale bilet został anulowany. Zamawiałem bilet 28.02.2013 a jak dziś zobaczyłem zostały przelane na konto raynair dopiero 04.03.2013. I tu moje pytanie czy mogę te pieniądze odzyskać. Jeśli tak to w jaki sposób. Pozdrawiam.

Następna dyskusja:

Ryanair: Londyn, Dublin, Gl...




Wyślij zaproszenie do