Aleksandra Powierska

Aleksandra Powierska social media expert,
dziennikarz

Temat: Rozpatrywanie skarg i wniosków

Progresa Training zaprasza na szkolenie ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW PRZEZ ORGANY SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO

http://progresa.pl/rozpatrywanie-skarg-i-wnioskow/

Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy na temat:

Najczęściej popełnianych nieprawidłowości i uchybień,
Praktycznych rozwiązań, ułatwiających sprawne i terminowe rozpatrywanie
skarg i wniosków w urzędzie,
Wykorzystania skarg i wniosków do podwyższenia jakości świadczonych usług publicznych,
Znaczenia skarg i wniosków dla obowiązków wynikających z prowadzenia kontroli zarządczej.

PROGRAM SZKOLENIA:

Wstęp.
Pojęcie petycji.
Pojęcie skargi i wniosku.
Organy właściwe do rozpatrywania skarg i wniosków.
Wnoszenie oraz przyjmowanie skarg i wniosków (tryb bezpośredni, tryb pośredni).
Przekazywanie skarg do właściwych organów.
Różnice w postępowaniu ze skargami dotyczącymi indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, a skargami dotyczącymi innego rodzaju zadań publicznych.
Terminy przekazywania oraz załatwiania skarg i wniosków, zasady przedłużania terminów rozpatrywania skarg i wniosków.
Rozpatrywanie skarg, ze szczególnym uwzględnieniem właściwości organów stanowiących samorządu terytorialnego (prowadzenie postępowania wyjaśniającego, obligatoryjne elementy zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi zasadnej i bezzasadnej).
Postępowanie ze skargami i wnioskami przekazanymi przez redakcje prasowe, radiowe, telewizyjne.
Działania podejmowane w związku z uzasadnionymi skargami - usuwanie stwierdzonych uchybień i nieprawidłowości.
Prawidłowe prowadzenie dokumentacji w świetle instrukcji kancelaryjnej, możliwości regulacji w aktach wewnętrznych (regulaminy organizacyjne, procedury).
Przykłady orzecznictwa WSA, NSA przydatnego w pracy zawodowej.
Kolejność działań w postępowaniu po otrzymaniu skargi.
Przykłady dobrych praktyk w zakresie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
Obowiązki z zakresu nadzoru i kontroli (wewnątrz urzędu, uprawnienia organów zewnętrznych).
Skargi i wnioski, a obowiązki wynikające z prowadzenia kontroli zarządczej.
Dyskusja.


Podczas szkolenia trener na bieżąco udziela wyczerpujących konsultacji, odpowiadając na pytania słuchaczy.

ZAPRASZAMY!