Wegner Katarzyna

Wegner Katarzyna Mediator. Biegły
rzeczoznawca ds.
jakości obuwia i
odzieży.

Temat: Reklamacja odzieży/obuwia. Pomoc rzeczoznawcy.

Witam.
Reklamacja jest zjawiskiem powszechnym.
Nierzadko w toku reklamacyjnym potrzebna jest opinia ekspercka.
Kiedy?
Najczęściej w sytuacji, gdy Sprzedawca odrzuci zasadność reklamacji, dla Konsumenta nie jest to koniec reklamacji. Po otrzymaniu opinii może otrzymać zwrot pieniędzy lub uzyskać wymianę towaru na nowy, wolny od wad.
Z usługi opiniowania jakości może także skorzystać Sprzedawca po sporządzeniu wniosku reklamacyjnego z Konsumentem. Niejednokrotnie opinia jest konieczna do dalszych postanowień w toku reklamacyjnym.

Więcej na

http://wegner-rzeczoznawca-odziez-obuwie.pl/?dla_konsu...
http://wegner-rzeczoznawca-odziez-obuwie.pl/?dla_sprze...

Zapraszam do konsultacji o tej problematyce.
Aleksandra M.

Aleksandra M. prawnik, mediator

Temat: Reklamacja odzieży/obuwia. Pomoc rzeczoznawcy.

Rzeczoznawcy są często niezbędni w procesie reklamacji. Szkoda tylko, że niektórzy "zaprzedali duszę diabłu" i wydają opinie tylko korzystne dla przedsiębiorców. Nawet w przypadkach gdzie istnienie wad ukrytych towaru nie nasuwa żadnych wątpliwości. Bez skrupułów wydają opinie, często bezprzedmiotowe, lakoniczne i nieprofesjonalne w swojej formie i treści. Gdy trafiają na upartego konsumenta, który ma świadomość swoich racji w ostatecznym rozrachunku okazuje się, że przedsiębiorca tylko na tym stracił. Pomimo tego takie praktyki są dla przedsiębiorców opłacalne skoro na stałe wpisały się w proces reklamacji. W końcu w jednej sprawie stracił a w pięciu innych zyskał.

Konsumenci często rezygnują z możliwości odwołania się od stanowiska zajętego przez przedsiębiorcę. Dlaczego? Brak czasu, konieczność znalezienia odpowiedniego biegłego, brak znajomości swoich praw, etc.
Aga Majer

Aga Majer Student, Uniwersytet
Ekonomiczny w
Krakowie

Temat: Reklamacja odzieży/obuwia. Pomoc rzeczoznawcy.

Dzień Dobry,
chciałabym zapytać czy można reklamować spodnie, które po wypraniu (zgodnie z zaleceniem producenta na metce) ŚMIERDZĄ gumą OKROPNIE.
Spodnie zakupiłam w grudniu, chodziłam w nich od święta (jak to nowe spodnie - śmierdziały nowością). Kiedy nieprzyjemny zapach się nasilał postanowiłam je wyprać, ale to co się stało po ich wypraniu było okropne! Po wysuszeniu, spodnie tak śmierdzą gumą, że nie ma możliwości żeby w nich chodzić. spodnie nie mogą być nawet w tym samym pomieszczeniu w którym przebywam, bo ten zapach unosi się intensywnie - czuję się jakbym miała w pokoju stertę opon! Wietrzyłam je na świeżym powietrzu w cieniu, nie w słońcu blisko przez miesiąc i nic to nie dało. Kiedy zdecydowałam się w nich iść do pracy (miałam nadzieję, że może jak zacznę w nich chodzić to się pozbędą tego zapachu) bardzo tego żałowałam, cały czas czułam ten ohydny zapach, który unosił się po wszystkich pomieszczeniach, koleżanki pytały co tak śmierdzi, czy czasem ktoś czegoś nie przypalił, a mi samej było ciężko w nich usiedzieć czując ten zapach....było to bardzo nieprzyjemne dla mnie....

Proszę radę, czy jest w ogóle możliwość, że sprzedawca uwzględni mi taką reklamację czy zbędzie mnie i wyśmieje?
Wegner Katarzyna

Wegner Katarzyna Mediator. Biegły
rzeczoznawca ds.
jakości obuwia i
odzieży.

Temat: Reklamacja odzieży/obuwia. Pomoc rzeczoznawcy.

Pani Agnieszko, proszę reklamować spodnie i żądać wymiany na nowy, wolny od wad model.
Określenie wady: wydobywanie się nieprzyjemnego zapachu z tkaniny po praniu zgodnym z zaleceniami.

Zasady reklamacji:

1. Do zakupów przed 25 grudnia 2014 roku - reklamacja niezgodności towaru z umową; zastosowanie ma ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku, rozdział: sprzedaż konsumencka; od zauważenia wady do jej zgłoszenia nie może minąć dwa miesiące; domniemanie o wadzie ukrytej trwa sześć miesięcy; żądanie: naprawa, wymiana, art. 8, u. 1 i 4.

2. Do zakupów po 25 grudnia 2014 roku - reklamacja z rękojmi; zastosowanie ma ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, art. 556 i dalsze; od zauważenia wady do jej zgłoszenia nie może minąć więcej niż rok, domniemanie o wadzie ukrytej trwa jeden rok; żądanie: naprawa, wymiana, obniżenie ceny, zwrot gotówki (jeśli wada jest istotna).

Następna dyskusja:

dentysta a reklamacja??




Wyślij zaproszenie do