Magdalana B.

Magdalana B. Property Services
Coordinator, Nokia
Siemens Networks
Po...

Temat: reklamacja kutrki Espirit

Witam,
mam problem z reklamacją kurtki puchowej i pomyślałam, że może tutaj ktoś mi napisze, czy da się coś jeszcze z tym zrobić.
Dnia 24.10.202 zakupiłam kurtkę w salonie. Widoczne było na niej kilka wychodzonych piórek, ale sprzedawczyni zapewniła mnie, że to zniknie. W związku z tym, że tak się nie stało i problem powiększał się, mniej więcej w połowie grudnia poszłam złożyć reklamację.. Na pytanie Pani, czy chce zwrotu pieniędzy czy wymiany powiedziałam, że wymiana będzie ok, bo kurtka bardzo mi się podoba. Pani wypełniła formularz, ja go podpisałam i po 2 dniach otrzymałam telefon, że czeka na mnie nowa kurtka. Odebrałam ją 15 grudnia. Niestety historia powtórzyła się- z czasem wychodziło z niej coraz więcej piór. Niestety ze względu na pogodę i brak innej ciepłej kurtki, nie byłam w stanie oddać kurtki od razu do reklamacji, w związku z czym zrobiłam to dopiero 19.04.2013. Pani ponownie wypełniła formularz, ja go dość pobieżnie przeczytałam i podpisałam. Zostało na nim odnotowane, ze to 2 reklamacja. Ostatnio dostałam pismo informujące mnie o odrzuceniu reklamacji.Przyczyny :
-podałam, ze zauważyłam wychodzące pierze w polowe stycznia ( nie mam pojęcia kiedy to było, może wcześniej, może później, nie wiedziałam ze to ma znaczenie), a żeby skorzystać z przepisów dot niezgodności towaru z umową, trzeba zgłosić to w ciągu 2 miesięcy od daty wystąpienia problemu.
-widać ze kurtka była intensywnie użytkowana ( tak, była zabrudzona podkładem, mam tak z każdą kurtka i miała też przybrudzone rękawy-efekt normalnego moim zdaniem użytkowania) . Z tego, zdaniem kierownika sklepu, wynika, że ta niezgodność z umową nie sprawiała mi takiego dyskomfortu.
-na końcu informacja ze mam prawo do odwołania się do sadu konsumenckiego.

Przy składaniu reklamacji nie miałam pojęcia o istnieniu dwóch opcji - reklamacji na podstawie gwarancji i reklamacji na podstawie niezgodności z umową. Byc może pani, która wypełniała formularz, użyła tego drugiego stwierdzenia podczas naszej rozmowy. Dziś się przyjrzałam kwitkom z obu reklamacji i faktycznie i na jednym kwitku i na drugim, potwierdzającym złożenie reklamacji, jest opcja : dokładny opis niezgodności towaru z umową i tam są wpisane szczegóły nt wychodzenia pierza. Poniżej jest natomiast opcja : dokładny opis towaru przyjmowanego do reklamacji i tej opcji nie wybrano.
Czy w takiej sytuacji mogę jeszcze coś jeszcze zrobić? Kurtka jest na 2 letniej gwarancji. Mam inna kurtkę z tej firmy i spisuje się super. Jeśli chodzi o zabrudzenia kurtki to reklamowana pierwsza została wymieniona ciągu 2 dni a była tak samo pobrudzona. Fakt , że zmieściłam się całkiem przypadkowo w tym 2 miesięcznym okresie. W drugim przypadku datę pojawienia się problemu podałam ot tak, mogło to być później. Tak późne jej oddanie do reklamacji było spowodowane tym, że ze względu na wysoką cenę kurtki, nie mogłam sobie pozwolić na kupno drugiej. Podczas pierwszej reklamacji pogoda pozwalała na kilka dni bez niej, natomiast już po styczniu było za zimno na korzystanie z kurtek przejściowych. Czy istnieje jakaś możliwość odwołania się nie do sądu? To niby 2 reklamacja ale kurtka została wymieniona na nową..czy to coś zmienia?
Będę wdzięczna za pomoc. Pozdrawiam!