Artur B.

Artur B. Pracownik biurowy,
Hjort Knudsen Polen

Temat: Problem z odprawą

Witam,
W swojej firmie zajmuję się przygotowaniem odpraw.
Do moich zadań należy przygotowanie faktur i wysłanie ich do naszej polskiej i zagranicznej spedycji.
Sprawa ciągnie się od lipca ubiegłego roku, kiedy to przygotowałem komplet faktur na dane auto i rozesłałem je po naszych spedytorach.
Po stronie norweskiej odprawa przebiegła bez problemów. Mam na to stosowne potwierdzenia.
Po stronie polskiej auto / towary odprawiane były w procedurze awaryjnej. Kierowca otrzymał dokument na granicy przedstawił go celnikowi, ten powinien go ostemplować i oddać kierowcy. Jednak nie oddał go - po prośbach oddał jedynie kopię tegoż dokumentu.
Mam tą kopię dokumentu, jednak obecnie sprawa ma się tak, że nie otrzymałem potwierdzenia odprawy (komunikat IE599). Księgowość nie może rozliczyć z tego tytułu VATu. Księgowa dopomina się o ten komunikat, albo o oryginał odprawy (z zieloną pieczątką). Kiedy dzwonię do polskiej spedycji Pani powiedziała mi, że z ich strony wszystko jest w porządku, że cała odprawa jest zamknięta.
Na moje pytanie jak zamknięta, skoro nie mam żadnego potwierdzenia. Wspomniała coś o odprawie retrospektywnej i dodała, że mam u siebie bałagan.
Nie wiem, jak ugryźć ten temat, gdzie zwrócić się o pomoc, czy do swojego polskiego spedytora, czy do celników norweskich. W moim odczuciu odprawa retrospektywna nie wchodzi w grę, skoro temat jest zamknięty. Chodzi mi jedynie o to gdzie zwrócić się o pomoc? Jakie i komu dokumenty przedstawić? Kto pomoże mi uzyskać dokumenty do rozliczenia VATu z tej wysyłki.
Będę wdzięczny za pomoc.Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.01.15 o godzinie 19:31

konto usunięte

Temat: Problem z odprawą

Jezeli byla procedura awaryjna to potwierdzenie wywozu robi sie na karcie sad na odwrocie , na granicy
powinni przylozyc pieczec i wpisac odpowiedni numer, taka karte w oryginale dajesz ksiegowej i tyle.
Karte powinien dostarczyc ci przewoznik.

M.
Artur B.

Artur B. Pracownik biurowy,
Hjort Knudsen Polen

Temat: Problem z odprawą

Dziękuję za odpowiedź.
Tego zdążyłem już się dowiedzieć.
Jednak, co zrobić kiedy takowej karty nie mam. Przewoźnik (nasz kierowca) dostarczył mi jedynie jej kserokopię. Tylko kserokopię otrzymał od norweskiego celnika.

Mam potwierdzenie odprawy po stronie norweskiej i kserokopię odprawy po stronie polskiej.
Czy jest możliwość odliczenia (zastosowania 0% stawki) VATu w tej sytuacji?
Może złożyć te dokumenty w polskim urzędzie celnym (Świnoujście) i oni wystawią jakieś potwierdzenie umożliwiające rozliczenie całej tej sprawy.Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.01.15 o godzinie 05:47

konto usunięte

Temat: Problem z odprawą

Psim obowiazkiem przewoznika jest pilnowanie tej karty i zalatwienie na granicy numeru PWZ u polskiego celnika,
Zbierz dok: odprawe celna z NO, CMR, doki z przyjecia towaru w magazynie No i w swoim uc gdzie wystawiales ex
powinni ci wystawic potwierdzenie wywozu na twoj wniosek jesli uznaja te doki za wystarczajace do udowodnienia wywozu

Mozesz tez napisac do oc na przejsciu o potw. informacji ze auto wyjechalo.

Jak jest to staly przewoznik mozesz tez dac mu ta karte i niech zalatwia pwz na granicy.

M.
Artur B.

Artur B. Pracownik biurowy,
Hjort Knudsen Polen

Temat: Problem z odprawą

Numer PWZ na polskiej granicy? Nawet w trybie awaryjnym? Co to za numer?

I. Rozumiem, że mam wziąć potwierdzenie:
- odprawy celnej z NO,
- podpisane CMR przez klienta,
- podpisane dokumenty dostawy do klienta,
I tam, gdzie były one clone (Świnoujście) powinni mi wystawić to potwierdzenie wywozu.

II. Napisać do Oddziału Celnego (do Świnoujścia), o potwierdzenie informacji że auto wyjechało.

1. Te skompletowane dokumenty mogą być skserowane, czy muszą być oryginalne.
2. Mam to robić osobiście, czy wyręczać się polskim spedytorem (skoro to on przygotowuje całą odprawę po polskiej stronie i za nią odpowiada).
3. Jeśli osobiście - złożyć te dokumenty w Urzędzie Celnym w Świnoujściu.

Tylko, czy to wystarczy, aby rozliczyć VAT i zastosować jego 0 stawkę.

konto usunięte

Temat: Problem z odprawą

PWZ to numer potwierdzajacy wywóz
awaryjna - to tak jak kiedys przed UE (papierowo) kiedy przychodzily karty podbite z uc granicznego do oc w ktorym robiles ex
w awaryjnej nie wygeneruja IE599 bo nie maja z czego

Ja bym zwalil na przewoznika, skoro on organizowal odprawe ex i byla procedura awaryjna to powinien ci dostarczyc karte z pwz na odwrocie i to dajesz ksiegowej i masz podstawe do 0 vat

wszystko masz opisane w przepisach - dowody alternatywne do udowodnienia wywozu i takie musisz przedstawic.

m.
Artur B.

Artur B. Pracownik biurowy,
Hjort Knudsen Polen

Temat: Problem z odprawą

To już chyba ostatnie moje pytanie...
A jak to fizycznie zorganizować?
1. Zadzwonić do Urzędu Celnego (Świnoujście)
2. Poinformować o chęci uzyskania numeru PWZ.
3. Zapytać o stosowne dokumenty. (może jest jakiś wniosek?)
4. Skompletować dokumenty (ORYGINAŁY???)
5. Przekazać je kierowcy, który będzie się danego dnia clił.

Ile to może trwać? Od ręki? Czy dłużej?
Iwona Mach

Iwona Mach Kierownik agencji
celnej, C.E agent
Lufthansa Cargo

Temat: Problem z odprawą

Najlepiej zadzwonić do właściwego UC do działu postępowania celnego i poprosić o pomoc.
Trzeba złożyć pisemny wniosek o potwierdzenie wywozu towaru niezbędny do zastosowania 0% stawki Vat i dołączyć KSERO dokumentów potwierdzających wywóz.
Można wysłać pocztą za potwierdzeniem odbioru, albo kierowca złoży w sekretariacie urzędu, ale wtedy trzeba mu dać też kopię wniosku do potwierdzenia złożenia.
Czas wydania potwierdzenia zależy od urzędu , ale najdłużej około miesiąca.

Następna dyskusja:

problem z importem by wyeks...




Wyślij zaproszenie do