Artur
B.
Pracownik biurowy,
Hjort Knudsen Polen
Temat: Problem z odprawą
Witam,W swojej firmie zajmuję się przygotowaniem odpraw.
Do moich zadań należy przygotowanie faktur i wysłanie ich do naszej polskiej i zagranicznej spedycji.
Sprawa ciągnie się od lipca ubiegłego roku, kiedy to przygotowałem komplet faktur na dane auto i rozesłałem je po naszych spedytorach.
Po stronie norweskiej odprawa przebiegła bez problemów. Mam na to stosowne potwierdzenia.
Po stronie polskiej auto / towary odprawiane były w procedurze awaryjnej. Kierowca otrzymał dokument na granicy przedstawił go celnikowi, ten powinien go ostemplować i oddać kierowcy. Jednak nie oddał go - po prośbach oddał jedynie kopię tegoż dokumentu.
Mam tą kopię dokumentu, jednak obecnie sprawa ma się tak, że nie otrzymałem potwierdzenia odprawy (komunikat IE599). Księgowość nie może rozliczyć z tego tytułu VATu. Księgowa dopomina się o ten komunikat, albo o oryginał odprawy (z zieloną pieczątką). Kiedy dzwonię do polskiej spedycji Pani powiedziała mi, że z ich strony wszystko jest w porządku, że cała odprawa jest zamknięta.
Na moje pytanie jak zamknięta, skoro nie mam żadnego potwierdzenia. Wspomniała coś o odprawie retrospektywnej i dodała, że mam u siebie bałagan.
Nie wiem, jak ugryźć ten temat, gdzie zwrócić się o pomoc, czy do swojego polskiego spedytora, czy do celników norweskich. W moim odczuciu odprawa retrospektywna nie wchodzi w grę, skoro temat jest zamknięty. Chodzi mi jedynie o to gdzie zwrócić się o pomoc? Jakie i komu dokumenty przedstawić? Kto pomoże mi uzyskać dokumenty do rozliczenia VATu z tej wysyłki.
Będę wdzięczny za pomoc.Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.01.15 o godzinie 19:31