konto usunięte

Temat: Największe katastrofy morskie i ich skutki

Największe morskie katastrofy ekologiczne zawsze związane były z ropą naftową. Samo tylko mycie ładowni tankowców powoduje, że do mórz i oceanów dostaje się rocznie od 8 do 20 mln baryłek ropy naftowej. Transport morski nie wyrządzał strat, dopóki nie pojawiły się pierwsze tankowce przeznaczone do transportu materiałów płynnych. Najczęściej utożsamiane są z przewozem ropy naftowej i chemikaliów. Ich wypadki stanowią znaczne zagrożenie ze względu na rodzaj i ilość przewożonego ładunku.
Piotr Stareńczak

Piotr Stareńczak dziennikarz,
publicysta -
PortalMorski.pl,
redaktor - "Po...

Temat: Największe katastrofy morskie i ich skutki

powyższe to populistyczna bzdura wymyślana i podtrzymywana przez tych, którzy chcą odwracać uwagę od zanieczyszczeń olejowych mających źródło na lądzie...

zanieczyszczenia olejowe spływające przez studzienki ściekowe w miastach, potoki i rzeki do mórz są o wiele większe niż WSZELKIE zanieczyszczenia ze wszelkich statków (nie tylko zbiornikowców)

ma Pani baaaaardzo nieaktualne informacje. i tendencyjne.

fakty są m.in. następujące:

- rozlewy olejowe (łączna ilość rozlanych substancji) ze zbiornikowców powstałe w wyniku wypadków zmniejszyły się od lat 70-tych do I dekady XXI wieku o 83% !!!

- jeźdezi Pani samochodem ?... zobaczmy kto jest bardziej ekologiczny...
na 1 litrze samochód małolitrażowy ważący tonę przejedzie 20 km
- duży zbiornikowiec na 1 litrze paliwa przemieszcza 1 tonę ładunku na odległość 2500 km !!!

ważne jest też - JAK OGROMNY POSTĘP w efektywności energetycznej ("paliwowej") na statkach nastąpił...
w wyniku postępu technicznego (za który płacą armatorzy zbiornikowców) ta odległość zwiększyła się w ciągu ostatnich 20 lat aż DWUKROTNIE !!!
tzn. duży zbiornikowiec na 1 litrze paliwa przemieszczał 20 lat temu 1 tonę ładunku na odległość 1250 km, a obecnie już na odległość 2500 km (średnia dla floty światowej)

a dlaczego te tankowce (takie paskudne, zanieczyszczające) muszą pływać?... tak sobie, bo lubią?...
pływają m.in. po to, żeby Pani miała co wlać do baku swojego samochodu...

zanim się zacznie narzekać na zbiornikowce - trzeba zacząć od siebie - od powściągnięcia własnego apetytu konsumpcyjnego...

pośrednio lub bezpośrednio z ropy naftowej powstaje prawie wszystko... lycra w Pani ubraniach, lekarstwa, wszelkie plastikowe obudowy urządzeń kuchennych, miski, etc., farby, etc. (nie mówiąc już o ropie jako surowcu energetycznym)

gdyby nagle z dnia na dzień zatrzymano całą światową flotę handlową - pół świata umarłaby z głodu, a druga połowa - zamarzłaby...

statki odpowiadają za ok. 90 % wszystkich ruchów masy towarowej w handlu międzynarodowym...

z tym myciem zbiorników - od dawna nie prawda...
obecnie zbiornikowce posiadają tzw. SBT (segregowane zbiorniki balastowe) NIE UŻYWANE zamiennie jako zbiorniki na popłuczyny...
popłuczyny oczyszcza się za pomocą "wirówek" (separatorów) i zanieczyczenia olejowe zdaje się w portach do utylizacji

polecam też fakty z: http://www.shippingandco2.org/CO2.pdfPiotr Stareńczak edytował(a) ten post dnia 14.08.11 o godzinie 12:07



Wyślij zaproszenie do